۷۷حسینی کیا
حجت‌الاسلام حسینی کیا نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به طرح شفافیت آراء نمایندگان تصریح کرد: آنچه مسئله شفافیت را عقلانی جلو می‌برد این است که شفافیت در مسائل کلان کشوری همچون سی اف تی، پالرمو، اف ای تی اف و... باشد. بسیار عالی و خوب است که مردم بدانند نمایندگانشان در مسائل اصلی نظام به چیزی رأی می‌دهند.

 

این نماینده مجلس در ادامه مطرح کرد: شفافیت در اظهارنظرهای کارشناسی و مسائل خرد مشکل‌ساز است، به این دلیل که اظهارنظر در مسائل جزئی کارشناسی باعث می‌شود فضاسازی برعلیه عده‌ای نماینده صورت گیرد که این موضوع یکی از اشکالات طرح پیشنهادی شفافیت خواهد بود.

 

حسینی کیا اظهار داشت: آنهایی هم که دنبال شفافیت هستند، خودشان نتوانسته‌اند، تفکیکی در این خصوص ایجاد کنند و بگویند شفافیت در چه موضوعاتی خوب است.

 

وی افزود: شفافیت در خصوص جزئیات نظرات کارشناسی افراد را محدود خواهد کرد. زمانی فرد بین خود و خدایش به یک نتیجه علمی می‌رسد و اظهارنظری می‌کند که بعد می‌بیند یک فضاسازی جدی علیه او صورت خواهد گرفت که در چنین شرایطی ناچار می‌شود یا سکوت کند و یا اظهارنظر کمرنگی داشته باشد!

 

این نماینده مجلس گفت: معتقدم که شفافیت در همه‌چیز خوب نیست و در برخی موضوعات شفافیت اصلاً ضرورتی ندارد برای چه این حساسیت را بالا می‌بریم. به‌عنوان نمونه چه لزومی دارد یک مسئولی بگوید که سیلوهای ما چقدر گندم ذخیره دارد و چقدر ما دوام می‌آوریم. مگر قرار است همه‌چیز شفاف باشد؟

 

حسینی کیا در پایان مطرح کرد: طرح شفافیت آراء نمایندگان در حال جمع‌بندی است و به‌زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد و جزئیات طرح نیز بر این مبنا است که شفافیت در همه موارد آمده است.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۰۵۰
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha