شورا
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: طرح کمیسیون اقتصادی مجلس شورای شهر تهران در دستور کار قرار دارد که دعوای قدیمی دیوان محاسبات و مدیریت شهری در کشور را به نفع این دیوان خاتمه می دهد؛ به نوعی این طرح به دیوان محاسبات اجازه می دهد که در تمامی مسائل مالی شهرداری ورود کند و حق قانونی شورای شهر که نظارت و حسابرسی از شهرداری است را با این طرح به شکل زیرکانه حذف می کنند.

وی ادامه داد: من از ریاست شورای شهر تهران می خواهم به این مسئله ورود کنند و درصورتی که این طرح توسط نمایندگان مجلس تصویب شود، دیوان محاسبات آن را به عنوان یک قانون استفاده می کند و حق شورا را خواهد گرفت.

امانی با اشاره به ضرورت راه اندازی دفتری برای تکریم ارباب رجوع در شورای شهر تهران گفت: این موضوع یک الزام قانونی است و در گذشته با پیگیریهای ما در شهرداری ها ستاد تکریم ارباب رجوع راه اندازی شده است. اما متاسفانه در شورا این دفتر وجود ندارد و سیستم پاسخگویی برای مردم وجود ندارد و دسترسی مردم به اعضای شورای شهر سخت است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به محله سعیدآباد در ناحیه ۴ منطقه ۱۸ خاطرنشان کرد: پروژه شهید بروجردی این محله را از شهر جدا کرده است و ایکاش اسم این پروژه را به نام این شهید بزرگوار نام گذاری نمی شد.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد محله سعید آباد را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و شورایی که مدعی شهر نفروشی بودند، اجازه نوسازی این بافت فرسوده را نمی‌دادند؛ در این مرحله کارخانه سیمان سازی شهرداری تهران مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و توقف صدها خاور در تنها معبر این محله منجر شده که مردم این محله آن را خاور شهر بنامند.

وی ادامه داد: محله سعدآباد در حد یک روستا نیز بانک، دبیرستان، مرکز بهداشت و داروخانه و... ندارد و امنیت این محله در مخاطره قرار دارد؛ امید است مشکلات این محله حل شود.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در پاسخ به امانی گفت: در جریان طرح مجلس هستم و از هفته گذشته در این خصوص رایزنی های انجام شده است. این طرح برای شهرداری ها نه تنها سود آور نیست و زیان آور است.

وی ادامه داد: اختیارات شهرداری تهران با این طرح سلب می شود. همچنین دفتر تکریم ارباب رجوع در شورای شهر تهران را در گذشته داشتیم اما به دلیل شرایط کرونایی امکان آن همانند گذشته وجود ندارد؛ اما باید برای آن برنامه اندیشیده شود. و همچنین پروژه شهید بروجردی از جمله استخوان های لای زخم شهر تهران است که نیازمند برنامه ریزی و رسیدگی است.
کد خبر: ۱۰۹۹۵
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha