۲ec0d48b-8222-463a-81fc-145a8553a1bd
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، همزمان با گرامیداشت ۲۱ شهریور ماه روز ملی سینما ، مراسم یادبود زنده یاد علی سلیمانی، با حضور پیمان پورنصر شهردار منطقه۱۶، استاد حسین پرستار، سیروس همتی، ناصر آویژه و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر، سینما، تئاتر و... در موزه محلات منطقه۱۶، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله فیزیکی برگزار شد، این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز شد، سپس هریک از دوستان و هم‌‌دوره ‌ای‌ های علی سلیمانی به بیان خاطرات خود با مرحوم پرداختند و یاد او را زنده نگاه داشتند، در پایان شهردار منطقه ضمن ادای احترام به این هنرمند دوست داشتنی، از رفتار، منش، حس انسان دوستی و مهربانی این هنرمند منطقه ۱۶ به نیکی یاد کرد و از همسر و دختر ایشان تقدیر کرد.

حسین پرستار از پیشکسوتان و اساتید سینما و تئاتر بعنوان اولین معلم هنری زنده یاد سلیمانی، از مناعت طبع ، صفای باطن و مردمی بودن او خاطراتی بیان نمود.

سبا سلیمانی فرزند و تنها دختر زنده یاد سلیمانی ، پدر خود را انسانی مهربان ، یار و همراه معرفی نمود و از شاخصه اصلی پدر خود اتکا به توانایی و افزایش دانش برای خدمتگزار بودن برای مردم را بیان کرد.

علی سلیمانی متولد ۱۰ آبان ۱۳۴۹ در تهران محله جوادیه، دیده به جهان گشود. او فارغ التحصیل رشته نمایش، گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد بود که از پشت صحنه کار خود را شروع کرد و در رشته کاراته هم دان پنج را به دست آورد، ارادت او به اهل بیت (ع) و توسل به ائمه اطهار مثال زدنی بود، او بیش از یکصد اثر هنری در عرصه سینما و تئاتر برجای گذاشته است، از جمله پرطرفدارترین و ماندگارترین نمایشنامه ها و اجراهای او از محله جوادیه بود که بر اصالت و هویت محلی تاکید داشت.

 

وی در راه اندازی و افتتاح نخستین موزه محلات شهر تهران حضوری فعال داشت.

 

انتهای پیام /
کد خبر: ۱۰۹۷۱
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha