IMG-20210910-WA0009
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ عصر امروز در رزمایش بزرگ طرح شهید سلیمانی که در میدان آزادی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: به خواهران و برادران جهادگر و بسیجی حاضر در طرح شهید سلیمانی و کادر بهداشت و درمان، زحمت کشان اورژانس، هلال احمر، شهرداری و سایر عزیزان دستگاه های اجرایی خداقوت عرض می‌کنم.

 

وی ادامه داد: در راستای اجرای مستمر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا، محور گام پنجم این طرح واکسیناسیون است. بدین معنا که در طرح شهید سلیمانی علاوه براستمرار فعالیت‌های نظارتی در دو بعد نظارت عمومی و نظارت تخصصی، تیم های حمایتی (تامین کپسول های اکسیژن)، تیم‌های حمایتی (پیک های موتوری و حمایتی که با تماس خانواده هایی که نمی توانند نیازمندی های خود را تامین کنند، کمک می کنند) بیماریابی و پیشگیری بیماری و سایر اقدامات، واکسیناسیون نیز در اولویت قرار گرفته است.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه در گام پنجم این طرح اقدامات حمایتی نوینی در حال انجام است، گفت: در همین راستا طرح تهیه و تامین کپسول های اکسیژن در دستور کار قرار گرفت و در قالب پویش نذر نفس، هزار و دویست کپسول و ۲۲۰ دستگاه اکسیژن ساز در تهران تهیه شده است.

سردار حسن زاده خاطرنشان کرد: دستاوردهای شیرینی در گام چهارم طرح شهید سلیمانی را به دست آمده است، در گام سوم طرح شهید سلیمانی طی سه هفته شاهد کاهش چشم گیری ابتلا و تعداد جانباختگان بودیم و طی ۱۸ هفته شاهد روند با ثبات و کاهش آمار مبتلایان بودیم‌.

 

وی در این رزمایش که با حضور سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، افزود: به نمایندگی بسیجیان، پاسداران و خیرین تهران تجهیز مراکز واکسیناسیون اعم از نیروی انسانی، نیروهای تامین کننده نقل و انتقال واکسن و هر نیازمندی دیگر برای ارائه خدمات به صورت دو شیفت، سه شیفت و به صورت ۲۴ ساعته را متقبل می‌شویم.

 

وی ادامه داد: ۱۹۰۰ نفر نیروهای خواهر و برادر بسیجی آموزش دیده در مراکز واکسیناسیون مشغول ارائه خومت به مردم هیتند که ظرف مدت مشخصی این تعداد به ۵ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند. حدود ۲۰ روز پیش به مردم این نوید را دادیم که ظرفیت واکسیناسیون را تا دو نیم برابر افزایش خواهیم داد و امروز مفتخریم که امروز شاهد تزریق رکورد ۲۴۰ هزار دوز تزریق واکسن کرونا طی ۲۴ ساعت بودیم.

 

سردار حسن زاده تاکید کرد: امروز این تعهد را برای خود ایجاد کرده ایم که ظرفیت واکسیناسیون در تهران را به ۳۶۰ هزار دوز در روز افزایش دهیم، در کنار دیگر دستگاه ها در نظر داریم هیچ کس برای تزریق واکسن کرونا در صف بایستند و معطل شوند. ۶۰ درصد مراکز ما به صورت دو شیفت و ۱۵ مرکز به صورت سه شیفت و ۲۴ ساعته مشغول کار هستند. در گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برگزاری ۱۱۰ رزمایش محله محور و ۴ رزمایش قرار گاهی (جمعا ۱۱۴ رزمایش) را هدف گذاری کرده ایم که امروز ۹۲ رزمایش میدانی را برگزار کرده ایم.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۹۷۶
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha