۱۴۶۹۸۲۰۹_۳۶۹

 

به گزارش تهران پرس، علی اسحاقی مدیر موسسه واکسن سازی رازی در یکی از بخش‌های خبری  شبکه خبر بیان کرد: واکسن رازی در فاز سوم قرار دارد و در این مرحله تزریق به ۴۰ هزار نفر انجام می‌شود. در فاز دوم هم که موضوع  ایمنی زایی را  با موفقیت پشت سر گذاشته است.


 


او ادامه داد: با اخذ مجوز اضطراری توسط سازمان غذا و دارو این واکسن می‌تواند به تولید انبوه و تزریق برسد و  پلتفرم آن نوترکیب است.


 


اسحاقی با اشاره به اینکه پلتفرم واکسن‌های اسپایکوژن، پاستووک مانند واکسن رازی است، بیان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار واکسن در سردخانه‌ها داریم و حدود یک میلیون  واکسن هم تولید کرده ایم البته ظرفیت تولید را افزایش خواهیم داد. واکسن  رازی در فاز سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد و تاکنون واکسن به بیش از ۵۰۰ نفر تزریق شده است.


 


او افزود: در مرحله سوم کارآزمایی بالینی، واکسن به حدود ۴۰ هزار داوطلب تزریق می‌شود و از شنبه روند تزریق گسترده‌تر می‌شود.


 

 


واکسن سینوفارم، بیشترین محموله وارداتی واکسن به کشور


در ادامه جمال ارونقی، معاون فنی گمرک گفت: در حال حاضر ۴۹ محموله واکسن حاوی بیش از ۴۶ میلیون دُز وارد کشور شده است که واکسن سینوفارم چین با ۲۸ محموله، شامل ۳۷ میلیون دُز، بیشترین نوع واکسن وارداتی بوده است.


 


او ادامه داد: واکسن آسترازنکا نیز از ژاپن، ایتالیا، چین، روسیه، کره جنوبی و اتریش وارد شده است همچنین اسپوتنیک و بهارات، دیگر انواع واکسن‌های وارداتی بوده اند.


 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۰۸۲۲
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha