بیمارستان اشرفی اصفهانی-تهران
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه دراین‌باره گفت: فرصتی دست داد تا بازدیدی از یکی از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین بیمارستان‌های دولتی در سطح منطقه ۱۲ داشته باشیم تا به بررسی مشکلات و مسائل پیش روی همکاران و پزشکان فداکار بیمارستان آیت‌الله اشرفی اصفهانی در حوزه معماری و شهرسازی بپردازیم.

وی با یادآوری اینکه این بیمارستان نقش عمده‌ای در رفع مشکلات بیماران دیالیزی در شهر تهران ایفا می‌کند، افزود: پس از بازدید، طی جلسه‌ای با حضور رئیس محترم و مدیران بیمارستان در مورد تهیه طرح جامع بیمارستان در حوزه معماری و شهرسازی بحث و بررسی شد و مقرر گردید برنامه‌ای از سوی بیمارستان به منظور تصمیم‌گیری برای جانمایی بناهایی که قرار است حفظ شود، برچیده‌شدن بناهای غیرضروری و احداث ساختمان‌های الحاقی و بخش‌های ساختمانی فوریتی ارائه شود که این برنامه پیش از اجرا در مورد سطح اشغال مجاز بیمارستان‌ها به تصویب دفتر فنی وزارت بهداشت نیز خواهد رسید.

شهردار قلب طهران، موضوع اتصال شبکه فاضلاب بیمارستان به شبکه شهری و مسائل دیگری از این قبیل را از دیگر مباحثی که در این جلسه طرح شد، بیان کرد و گفت: به یاری خدا، موارد طرح‌شده در کوتاه‌مدت حل و فصل خواهد شد.

بیمارستان اشرفی اصفهانی در سال ۱۳۲۰ در چهارراه مولوی جنب بازار دباغ‌ها با نام درمانگاه برزن احداث شد. در مجاورت این بیمارستان، مرکز درمانی دیگری وجود داشت که به نام موقوفه حکیم‌الملک به صورت مستقل مشغول به فعالیت بود که پس از واگذاری بیمارستان به وزارت بهداری دو مرکز فوق با نام حکیم‌الملک و مولوی ادغام و به نام بیمارستان مولوی مشهور شد. پس از پیروزی انقلاب و شهادت شهید بزرگوار ‌آیت‌الله اشرفی اصفهانی، این بیمارستان به نام آن شهید عزیز نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۷۱۳
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha