shafaqna-arbaein-tehran-8-800x533-1
به گزارش تهران پرس، انوشیروان محسنی بندپی عصر در سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران اظهار داشت: مقرر شد تمام دستگاه‌های فرهنگی مرتبط با اربعین در استان تهران برنامه‌های جامع خود را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ارسال کنند.

محسنی بندپی در خصوص برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران گفت: تلاش ما این است تا با توجه به محدودیت‌های موجود در اعزام زائر به پیاده روی اربعین در عراق این مراسم معنوی در تهران برگزار شود.

استاندار تهران بیان داشت: بعد از بررسی‌های کارشناسی در شورای فرهنگ عمومی و ستاد کرونا استان و نهایتاً کسب تکلیف از ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد شد نمی‌توان در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری این راهپیمایی از هم اکنون اظهار نظر قطعی کرد.

بر اساس این گزارش طبق برنامه ریزی های انجام شده، استان تهران دارای ۵ هزار سهمیه برای زیارت امسال اربعین دارد و یکی از شروط کشور عراق برای پذیرش زائرین و خادمین مواکب اربعین که در ستاد ملی کرونا هم اعلام شد، آن است که زائران هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده و دارای کارت واکسن باشند و در این خصوص ضرورت دارد که در بین موکب‌داران فردی بدون کارت واکسیناسیون نباشد که به عراق سفر کند چرا که در این صورت ناچارا زائر بازگردانده خواهد شد.

انتهای پیام
کد خبر: ۱۰۷۲۳
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha