۲۰۲۱۰۹۰۷_۱۰۵۲۵۶
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ تهران با حضور در صحن علنی شورا شهر تهران در خصوص اهم فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این منطقه گزارشی را ارائه کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات منطقه ۲۰ توسعه نیافتنی نیروهای انسانی بود؛ در شهرداری این منطقه کردش شغلی منجر به افزایش تجربه می شود. کارکنان این منطقه رسوب بیش از ۲۰ سال دارند از همین رو توسعه سازمان یکی از راهبردی ما بود.

فرهادی گفت: با لحاظ پیش زمینه هایی که وجود داشت، برنامه ای را تهیه کردیم و پس از آن برنامه عملیاتی تهیه کردیم.

وی در بحث مدیریت پسماند گفت: نرم افراز به نام شهروند یکی از اقدامات تدوین شد که در مدیریت پسماند نقش به سزایی داشت. این برنامه نظارتی از سوی شهروندان را اجرا می کند.

فرهادی خاطرنشان کرد: پایدار سازی منابع مالی اقدامات جدی انجام شد. توسعه اجتماعی یکی از مباحثی بود که مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ری قبله شهر تهران است، بیان کرد: ترافیک این منطقه مورد توجه است که ۵۰ درصد مردم این منطقه از مترو و مابقی از اتوبوس استفاده میکنند. انتخاب محل ایستگاه های مترو یکی از مشکلات توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۰ بود‌.

فرهادی اظهار کرد: ایستگاه شهرری مورد استفاده مردم منطقه و شهرهای اطراف آن مانند دماوند و اسلامشهر بود که منجر به نارضایتی مردم منطقه شهرری شده بود و با احداث ایستگاه جوانمرد و ایستگاه های اطراف آن این نارضایتی کاهش یافت.

وی گفت: طی فراخوانی برای حضور در دوره های مدیریتی ۱۵۰ نفر از پرسنل منطقه ۲۰ شرکت کردند که پس از ارزیابی ۵۰ نفر آنان در دوره های مدیریتی شرکت میکنند تا جانشین مدیران شوند.

فرهادی تشریح کرد: سلامت روانی جامعه و شادی در جامعه مطرح است از همین رو با برنامه هایی در این زمینه تهیه شده است. تمامی این راهبردها

وی افزود: ۲۰۰ هکتار از زمین های طرح بازنگری و بسازی گفت: در راستای به سرانجام رساندن این قسمت که منجر به جذب گردشگر دارد پتانسیل های بزرگی را بازگذاری کنیم.

فرهادی یکی دیگر از ظرفیت های ری، ظرفیت صنعتی ری دانست و گفت: اگر از این طرفیت به خوبی استفاده شود مشکلات عمده امین حضور و بازار تهران را برطرف سازد؛ همچنین در حوزه انتقال می تواند جمعیتی که روزانه از ری به تهران می آیند را برعکس کند و این جمعیت تهران باشد که به سوی ری منتقل شود.

وی با اشاره به چشمه علی گفت: این یک ظرفیت گردشگری است که می تواند خلاهای سرانه ای تهران را نیز برطرف سازد.

فرهادی اذعان کرد: در پهنه گردشگری اهداف و راهبردهای ما مشخص است؛ همچنین در خصوص درآمد نقد منطقه ۷۲ میلیارد تا امروز ۳۷ درصد آن محقق شده است که تا پایان سال ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.

وی گفت: امسال ۱۸۰ پروژه در مسیر اجرا قرار گرفته است که مهمترین آن ها پروژه های مشارکتی است.

شهرباری ری با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان بخش خصوصی احداث شده است.

فرهادی با اشاره به مشکل آلودگی هوای شهر ری گفت: اگر در تهران سالانه ۲۰۰ روز آلوده است، در ری تعداد روزهای آلوده ۴۰ درصد بیشتر است. از همین رو سرانه فضای سبز در شهرری را به ۳ متر افزایش دادیم و با احداث بوستان هایی در ری که به عنوان اسکان موقت در مواقع بحران هم استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بافت مذهبی ری بوستان بانوان را در ری راه اندازی کرده ایم.

فرهادی با تاکید بر اصلاحات ترافیکی ری گفت: با احداث میدان و پارکینگی راه مراجعه مردم به حرم عبدالعظیم ری را تسهیل بخشیدیم. ری داری ترافیک محلی و ترافیک اتصال با تهران را دارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۶۸۵
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha