۹۸۱۴۲۱
به گزارش تهران پرس، سیدجعفر تشکری هاشمی در خصوص سیستم حمل‌نقل فرسوده پایتخت گفت: متاسفانه در حوزه حمل‌و نقل با یک عقب‌ماندگی مواجه هستیم که لحظه‌ای و با سرعت رفع نمی‌شود.

وی با بیان این‌که رفع مشکلات ان حوزه علاوه‌ بر زمان‌بر بودن به منابع تامین مالی هم احتیاج دارد، افزود: اعضای شورای شهر شهردار تهران تاکید دارند برای رفاه شهروندان هرچه سریع‌تر این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود که در این راستا بخشی از اقدامات باید به صورت ضربتی باشد.

هاشمی با تاکید بر این‌که برای انجام اقدامات ضربتی نگاه بازسازی داریم، ادامه داد: از این‌رو سعی می‌کنیم تجهیزاتی که قابلیت ترمیم و تعمیر دارند دوباره وارد چرخه حمل‌ونقل شود و بخشی هم باید خریداری شود.

رئیس کمیسیون عمران‌و حمل‌و نقل اظهار کرد: اگرچه منابع سازمان شهرداری برای تامین بودجه نوسازی سیستم‌های حمل‌ونقل محدود است اما تلاش می‌کنیم در این خصوص از دولت هم کمک بگیریم.

وی هم‌چنین در مورد پرداخت وام به تاکسیرانان برای تعویض تاکسی‌های فرسوده عنوان کرد: راه‌کارهایی که باید برای بهبودی وضعیت سیستم حمل‌ونقل انجام شود مشخص و محدود است که ابتدا باید در کمیسیون مربوطه مطرح شود و پس از آن در صحن علنی شورای شهر تصویب شود تا تمهیدات لازم برای تامین منابع در نظر گرفته شود. زیرا منابع مالی لازم برای این مشکلات پیش‌بینی نشده است.

هاشمی با اشاره به این‌که از اولین اقدامات ما محقق کردن درآمدهای شهرداری است، ادامه داد: برای دادن چنین تسهیلاتی حتما از ظرفیت تعاونی‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه و بانک‌ها و دولت استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران‌و حمل‌و نقل خاطرنشان کرد: این‌که تسهیلات با چه میزان و ظرفیتی ارائه شود نیاز به بررسی دارد و شناسایی ظرفیت‌ها دارد.

وی هم‌چنین در خصوص اعمال تغییرات در طرح ترافیک گفت: برای سال جاری هیچ تغییری در این طرح اعمال نخواهد شد مگر به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۶۵۶
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha