Photo
به گزارش تهران پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ محمد رازقی در خصوص علت و علل وقوع اغلب تصادفات در شهر تهران در پلیس راهور تهران بزرگ توضیح داد.

سرهنگ رازقی گفت: گاهی اوقات با تصادفاتی روبرو می‌شویم که خودرویی با وسیله‌ای نقلیه‌ای که راننده آن حضور ندارد برخورد می‌کند و با توجه به اینکه یکی از طرفین تصادف حضور ندارد و مالک آن در محل تصادف نیست، می‌بایست راننده خودرویی که حضور دارد و باعث این تصادف شده است ماموران انتظامی و راهور را از این موضوع مطلع نمایند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اگر امکان این کار وجود نداشت و کاری که معمولا شهروندان انجام می‌دهند به این صورت هست که مشخصات خودشان و وسیله نقلیه و آدرس و شماره تماس خود را نوشته و روی قسمتی از خودرو که در معرض دید باشد الصاق می‌کنند و درمعرض دید راننده‌ای که حضور ندارد قرار می‌دهند. روش صحیح این است و بخاطر اینکه حقی از کسی ضایع نشود و تصادف دقیقا رسیدگی شود شهروندان می‌توانند این اقدام را در نبود راننده انجام دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای آنکه تصادف نداشته باشیم به طبع باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نماییم و با آرامش رانندگی نماییم.

رازقی ادامه داد: سه راهکار برای کاهش و تصادف نکردن وجود دارد که تا ۸۵ درصد می‌تواند از بروز تصادفات جلوگیری نماید و آمار نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از تصادفات شهر تهران بخاطر عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی و رعایت نکردن حق تقدم اتفاق می‌افتد.

وی افزود: یعنی اگر راننده‌ای که این سه نکته را رعایت کند و با احتیاط کامل رانندگی نماید و حواسش کامل به جلو باشد و از اقداماتی که حواس پرتی بوجود می‌آورد خودداری کند و در زمانی که از فرعی به اصلی وارد می‌شود توقف کند و به یکباره وارد نشود و فاصله طولی را بویژه در بزرگراه‌ها رعایت کند تا ۸۵ درصد تصادف نخواهد کرد.

وی گفت: مهم‌تر از همه این‌ها رعایت سرعت مطمئنه می‌باشد که اگر راننده سرعت مطمئنه را رعایت کند تصادف نخواهد کرد و اگر در معرض تصادف هم قرار بگیرد، چون سرعت خودرو کم است می‌تواند از تصادف اجتناب کرده و حداقل خسارت ممکن را ببار آورد.

سرهنگ رازقی بیان داشت: تصادف یک انتخاب است و اتفاق نیست و اگر رانندگان این سه مورد را رعایت نمایند تا ۸۵ درصد روی نخواهد داد.
کد خبر: ۱۰۶۵۱
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha