۱۶۹۰۴۵۴۷۵
به گزارش تهران پرس، اسماعیل جمیاری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز افزود: یکی از بخش های فعال در کشور حائر رتبه شدیم م آزادی زندانیان با کمک ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان و خیرین مرکز نیکوکاری است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش پنج تا انجمن حمایت از خانواده زندانیان قرار دارند در یکسال گذشته هشت و نیم میلیارد تومان نقدی و غیر نقدی به خانواده زندانیان کمک شده است.

مدیرکل زندان های البرز اظهار داشت: ۲۶۳ خانواده زندانی توسط مقامات مسوول مورد بازدید و سرکشی قرار گرفتند در این بازدیدها رییس سازمان زندانیان کشور،معاون سیاسی امنیتی استانداری البرز،دادستان ها و مقامات قضایی،نماینده ولی فقیه در سپاه حضور داشتند.

جمیاری افزود: وضعیت معیشتی و خانواده آشنا شدیم خیلی از مشکلات و گره های خانواده زندانیان در این سرکشی ها مرتفع شده است.

مدیرکل زندان های استان البرز گفت: تعداد ۳۴۲ تبلیت و گوشی هوشمند به فرزندان زندانیان و ۲۶ جهیزیه برای نوعروسان تهیه و اهدا شد.

جمیاری افزود: نذرهشتم به نیت امام رضا(ع) در هشتم هر ماه آزادی زندانیان داریم نذر پنجره فولاد برای کمک به خانواده زندانیان مشارکت می کنند.

وی بیان داشت: زندانی فقط به واسطه جرم سلب آزادی شده و بقیه خدمات باید به او داده شود بلکه به فکر خانواده زندانی هستیم و زیر چتر حمایتی انجمن ها قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه این وظیفه فراتر از وظیفه قانونی به عهده زندانبان است، گفت: سلاح زندانبان فقط نگهداری از زندانی و ارائه خدمات زندانی است اما اگر به خانواده زندانی رسیدگی نشود چرخه جرم تکرار می شود.

جمیاری با اشاره به اینکه جلوگیری از ورود ویروس کرونا به پوسته درونی زندان یک توفیق بود ، افزود: استان البرز جزء استان های اولیه تزریق واکسن را در زندان ها شروع کرد دز اول واکسن در زندانها تمام شد و دز دوم واکسن هم حدود ۹۰ درصد انجام شده و فقط ۱۰ درصد مانده است.

وی اظهار داشت: ۲۴ ساعت کادر درمانی زندان فعال است زندانی هر زمان احساس درد کند پزشک رسیدگی می کند.

مدیرکل زندان های استان البرز گفت: خدمات مادر و کودک در اندرزگاه نسوان ندامتگاه فردیس ارائه می شود طبق قانون زندانی می تواند تا دوسالگی فرزند همراه خود در زندان نگه دارد.

جمیاری افزود: برای زندانیانی که مشکلات روحی و روانی دارند مشاوره روانشناسی انجام می شود برای زندانیانی که معتاد به مواد مخدر هستندکلینیک متادون درمانی فعال هستندخدمات خوبی در این زمینه ارائه می شود.

وی به اشتغال کار زندانیان اشاره کرد و اظهار داشت: هدف گذاری که قوه قضاییه و سازمان زندانها مشخص کرده این است که باید تا پایان ۱۴۰۰، ۸۰ درصد محکومین مشغول بکارشوند.

جمیاری اظهار داشت: تا شش ماه اول سال حدود ۵۳ درصد هدف گذاری عملیاتی شده است و بخشی از زندانیان در کارگاههای داخل ، بخشی به عنوان اشتغال نشست و بخشی هم در زندان باز در صنعت و بخش خصوصی مشغول بکار هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به آزادی زندانی اشاره کرد و گفت: وقتی زندانی در زندان بسر می برد به مجازت جرم می رسد بنابراین وقتی آزاد می شود به چشم گناهکار به او نگاه نکنند و جامعه او را بپذیردهمچنین حساب خانواده زندانی از زندانی جدا است و خانواده گناهی نکرده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۶۶۸
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha