photo_2021-09-03_23-56-26
به گزارش خبرنگار تهران پرس، توجه به شست و شوی باکس ها و مخازن زباله باید از اولویت های اصلی مدیران شهرداری باشد زیرا عدم توجه به این مساله مشکلات بهداشتی ایجاد خواهد کرد.

در تهران گرچه شاهد نظافت سطل های زباله شهری محلات هستیم، اما به طور کامل رسیدگی به این باکس ها اتفاق نمی افتد و بسیاری از شهروندان از بوی بد باکس های زباله گلایه دارند.

وضعیت برخی از سطل های زباله در سطح شهر مطلوب نیست؛ گاه سطل‌های بدون ‌در و کثیف را مشاهده می کنیم که بعضاً خراب هستند، آن ها علاوه بر ظاهر بد، بوی نامطبوعی را هم به اطراف ساطع می کنند و البته از برخی از آن ها شیرابه‌ هم خارج می شود.

 

سطل های زباله خود عامل آلودگی است

این سطل ها که قرار بود باعث شود زباله ها از جلوی ورودی ساختمان‌ها جمع شده و به تمیزی و زیبایی کوچه و خیابان کمک کند، اکنون به نوعی خود عامل میکروب و آلودگی شده اند.

تا جایی که ساکنان خانه ها و مغازه های اطراف این سطل‌های زباله به مسئولان شهرداری منطقه شان شکایت کرده و خواستار رفع این آلودگی و بوی بد بودند اما تاکنون رسیدگی ای نشده است.

یکی از ساکنان محله امیریه ضمن اعلام نارضایتی از بوی نامطبوع زباله به خبرنگار تهران پرس گفت: قرار بود این باکس ها شرایط بهداشتی مناسب تری را در خیابان و محلات ایجاد کند درحالی که اکنون این موضوع به معضلی برای شهروندان این محله تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تاخیر در جمع آوری زباله ها، عدم نظافت باکس های زباله و جاری شدن پساب زباله هنگام جمع آوری آنها توسط خودروی حمل سبب تشدید بوی بد در محله شده است و این شرایط باعث آلودگی و شیوع بیماری می شود، امیدوارم شهرداری به این مسئله توجه و رسیدگی کند.

 

یک قطره شیرابه زباله معادل یک بمب میکروبی خطرناک است

در هر میلی گرم شیرابه زباله، بیش از ۱۰۰ میلیون باکتری مضر وجود دارد که ناقل بیش از ۱۱۸ نوع بیماری حاد است بنابراین این حجم از خطر باید توجه مدیران شهری را به خود جلب کند. سطل های زباله فرسوده دیر به دیر تعویض می شوند و آن چه از ظواهر امر مشخص است، شست‌و‌شوی آن ها هم با تاخیر انجام می شود.

شهرداری علاوه بر فرهنگ سازی باید در زمینه جداسازی مخازن زباله های تر و خشک، حمل زباله های تر با ماشین آلات مخصوص و دفن شیرآبه ها در مکان های مخصوص و به روش اصولی اقدام کند.

طراحی مخزن شیرآبه برای هر یک از دستگاه های حمل زباله، عایق بندی مناسب جهت عدم نشتی شیرآبه و ساختن باکس حمل زباله به صورت کاملاً عایق بندی شده، می تواند از اقدامات مؤثر سازندگان ماشین آلات خدمات شهری باشد.




خبرنگار:مطهره ملکی
کد خبر: ۱۰۵۵۳
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha