۱۵۷۸۸۸۶۸۶
به گزارش تهران پرس، حمیدرضا حسین پور  افزود: این بدهی مربوط به زمان تیم داری نفت تهران در لیگ برتر فوتبال بوده که بازیهای خانگی این نماینده تهران در این استادیوم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه با سقوط این تیم در سال ۹۷ و انحلال تیم از ادامه بازیها هیچ فردی تا کنون بدهی های این تیم را پرداخت نکرده است، خاطرنشان کرد: از طریق بخش حقوقی نیز پرونده سه مدیرعامل قبل از انحلال این تیم برای پرداخت بدهی شکایت شده است.

مجموعه تیم نفت تهران به عنوان یکی از نمایندگان استان تهران در لیگ برتر فوتبال به علت بدهی و ضعف مدیریتی، ۳۰ مهرماه ۹۷ منحل شد.

اختصاص چهار میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه تختی

مدیر مجموعه ورزشی تختی تهران به وضعیت سازه و سقف استادیوم ورزشگاه نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری مدیرکل استان و وزارت ورزش در پایان سال اداری و مالی ۱۳۹۹ نیز اعتبار ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلون تومان برای تکمیل سازه، چمن و سیتم گرمایشی این ورزشگاه اختصاص یافت.

به گفته وی، با تقسیم بندی این اعتبار در چند بخش با مزایده چمن ورزشگاه هم اینک یک شرکت داخلی اقدام به تعویض چمن ورزشگاه دارد.

حسین پور در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان با توجه به تخریب بخشی از کابل های سازه احتمال تخریب را در این ورزشگاه متصور می کنند اضافه کرد: هم اینک با توجه به شیوع کرونا بازیهای فوتبال بدون تماشگر برگزار می شود و در این خصوص سازنده این ورزشگاه با توجه به چند لایه بودن کابل ها و کشندگی ۵ برابر بیشتر از وزن واقعی این موضوع را رد کرد.

مدیر مجموعه ورزشی تختی تهران ادامه داد: برای رسیدگی بیشتر مشاور برای طرح دیده شده تا پس از بررسی نهایی مرمت سازه، سقف ورزشگاه، بالهای مهار بند و کابل های آن به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق فهرست بهای سال ۹۷ برای مرمت و بازسازی این ورزشگاه اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود خاطر نشان کرد: در اعتبار سال ۱۴۰۰ پیاین رقم نسبت به سال گذشته نیز ۲ برابر شود.

حسین پور تاکید کرد که بازسازی ورزشگاه ملی تنها با حمایت یک نهاد محقق نمی شود بلکه باید نگاه فراسازمانی داشت و مجمع نمایندگان استان، شهرداری، اعضای شورای شهر نیز برای کمک به بازسازی آن اقدام جدی کنند.

وی با بیان اینکه ورزشگاه تختی تنها به بخش استادیوم و فوتبال محدود نمی شود گفت: هم اینک سوای ورزش فوتبال با توجه به فضای ۱۱۳ هکتاری بیش از ۴۰ رشته ورزشی خاص کشور در این مجموعه ورزشی دایر است.

مدیر مجموعه ورزشی تختی به دیدار فرمانده سپاه از بخش واکسیانسون این ورزش ورزشگاه اشاره کرد و گفت: با شروع طرح سراسری تزریق واکسن کرونا، ورودی ورزشگاه به بهداری سپاه واگذار شده است.

وی بیان کرد: روزانه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۴ بیش از ۵۰۰ دوز واکسن کرونا به شهروندان تهرانی، خبرنگاران، اصناف و فرهنگیان تزریق می کنند.

حسین پور اضافه کرد: ورزش همیشه با توجه به فضاهای گسترده و پراکنده خود در مواقع حساس از جمله کرونا، سیل و زلزله خدمات اجتماعی زیادی را به شهروندان ارائه می دهد.

۲ چاه آب فضای سبز مجموعه خشک شده است

مدیر ورزشگاه تختی تهران افزود: به علت ایجاد یک چاه عمیق در مجاورت ورزشگاه نیز ۲ حلقه چاه آب فضای ورزشگاه خشک شده است.

وی ادامه داد: هم اینک ۴۰ هکتار از وسعت این ورزشگاه دارای فضای سبز درختی و سبز بوده که تنها این حجم فضای سبز با یک حلقه چاه، آبیاری می شوند.

حسین پور اظهار امیدواری کرد که با ورود ارگان های مختلف و شهری بتوان هرچه سریعتر این معضل رفع شود.

به گفته وی؛ مجموعه تختی همانند ورزشگاه شیرودی، آزادی، کشوری و انقلاب در سطح پایتخت می توانند نشاط و شادابی را برای جامعه به ارمغان آورند.

 

فعالیت ورزش های بومی ومحلی در ورزشگاه تختی گسترش می یابد

مدیر مجموعه ورزشی تختی تهران به امضای تفاهم نامه همکاری با رییس هیات ورزشی روستایی و بازیهای بومی و محلی جنوب شرق تهران اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های ما همکاری مشترک با این هیات ورزشی خواهد بود چرا که با وجود فضای گسترده و همچنین غیر برخوردی بودن فعالیت های ورزش می توان جامعه زیادی را به این ورزش تشویق کرد.

حسین پور با بیان اینکه ورزشگاه تختی در حوزه ورزشی جنوب شرق تهران واقع و می تواند برای هویدا کردن ورزش های اصیل و رو به فراموش شده این مرز و بوم تاثیر گذار باشد گفت: این همجواری می تواند در توسعه ورزش بومی و محلی تهران گام های بزرگی را بردارد.

به گفته وی با توجه به گستردگی فعالیت های ورزشی بومی و محلی می توان شاهد میزبانی بسیاری از مسابقات لیگ های استانی، ملی و بین المللی در این مجموعه باشیم.

ورزشگاه تختی قطب بیماران خاص

رییس هیات ورزش های بیماران خاص استان تهران نیز با اشاره به اینکه این ورزشگاه نیز پایگاه توسعه ورزش برای بیماران محسوب می شود گفت: هم اینک ۶ فعالیت ورزشی برای بیماران هموفیلی، ام اس، دیابت، تالاسمی، همو دیالیز و پیوند اعضا در ورزشگاه تختی تدارک دیده شده است.

حسین پور ادامه داد: هم اینک هیات ورزشی بیماران خاص استان تهران ۱۵۰ ورزشکار حرفه ای ویک هزار و ۲۰۰ ورزشکار آماتور را سازماندهی کرده است.

وی همچنین به برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۲۲ استرالیا اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم تا با آمادگی بیشتر ورزشکارانی را در رشته های پتانگ، گلف، تنیس خاکی و پرتاب ها به این رویداد بین المللی اعزام کنیم.

مترو ورزشگاه تختی اواخر ۱۴۰۱ بهره برداری می رسد

مدیر ورزشگاه تختی افزود: هم اینک ۱۷ هکتار از مساحت این ورزشگاه که در تهاتری که از سوی وزارت ورزش و شهرداری تهران وقت انجام شد، برای اجرا ایستگاه مترو واگذار شده است.

حسین پور با بیان اینکه عملیات عمرانی این طرح هم اینک در حال انجام است گفت که قرار است که این طرح در اواخر سال ۱۴۰۱ به بهره برداری کامل برسد.

وی با بیان اینکه به ازای زمین ورزشگاه نیز شهرداری تهران به صورت "هبه"مجموعه امام رضا(ع)، شهید کاظمی (مناطق ۱۸ و ۱۹) را به سرخ آبی ها و املاک دیگری را به این وزارت خانه و اداره کل واگذار کند گفت: با توجه به برخی اسناد و وجود معارضان و مشکلات انشعاب در این ورزشگاه ها شرایط مطلوب تهاتر برخوردار نبود.

این مسئول افزود که با توجه به میزان ارزش زمین ورزشگاه نیز شهرداری مجموعه های دیگری یا هزینه را به این نهاد ارایه دهد.

خط هفت مترو از غرب پایتخت با طول ۲۷ کیلومتر از میدان کتاب واقع در شهرک غرب به این مجموعه ورزشی می‌رسد.

به گزارش ایرنا، ورزشگاه تختی تهران پنجمین ورزشگاه بزرگ ایران با گنجایش ۳۰ هزار و ۱۲۲ نفر است که در سال ۱۳۵۴ به صورت سازه ای کابلی ساخته شد.

این ورزشگاه مساحتی بالغ بر ۱۱۳ هکتار دارد که در مسیر اتوبان افسریه (شرق تهران) واقع شده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۶
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha