photo_2021-09-01_02-36-27
به گزارش خبرنگار تهران پرس، در خط اتوبوسرانی راه آهن _تجریش و فردوس ازدحام مسافران نسبت به پیش از پیک پنجم کرونا بیشتر شده است. این ازدحام تا قبل از پیک پنجم و حتی شیوع کرونا هم وجود داشت، ولی این روزها تشدید شده است.

 

شیوع کرونا و وضع قوانین برای ممانعت از تردد ماشین‌ها شهروندان را ترغیب به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص اتوبوس کرده است.

 

شرایط نامناسب اقتصادی هم به اغلب شهروندان اجازه استفاده از تاکسی‌های تلفنی یا اینترنتی را نمی‌دهد.

با شیوع کرونا و نامناسب بودن شرایط اقتصادی، باید تعداد اتوبوس‌ها افزایش یابد. متاسفانه هنوز هم تا کنار جایگاه راننده یا حتی مقابل در اتوبوس، مسافرانی را می‌بینیم که سرپا ایستاده اند.

 

به دلیل در تماس بودن این افراد با همدیگر که ممکن است مبتلا به کرونا باشند، سوار شدن آنها در اتوبوس‌هایی که مسافران با فاصله کم ایستاده‌اند، می‌تواند موجب سرایت ویروس شود.

 

بالاترین سهم در انتقال ویروس کرونا در کلانشهرها حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو است و آمارها هم نشان می دهد بیشتر مبتلایان در اتوبوس ها و مترو گرفتار شده اند.

 

با توجه به اینکه در حال حاضر اتوبوس‌های فرسوده زیادی در مناطق مختلف شهر تردد دارند و پیگیری افزایش ناوگان اتوبوسرانی جزو وظایف شهرداری است

باید دید با توجه به صحبت‌ها و تذکرات مسئولان و گلایه‌های شهروندان، شرکت واحد اتوبوسرانی با در نظر گرفتن تعداد مسافران و پاندمی کرونا چه تصمیمی می‌گیرد. آیا تعداد اتوبوسها را افزایش میدهد یا تدابیر دیگری دارد؟

 

خبرنگار:مطهره ملکی
کد خبر: ۱۰۴۹۳
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha