photo_2021-08-30_22-06-57
به گزارشئ خبرنگار گروه اجتماعی  تهران پرس، بیماری کرونا در پیک ۵ طغیان کرد و باعث شد آمار متوفیان روزانه به بیش از ۶۰۰ نفر در روز برسد.

مقابله با این بیماری به یک عزم عمومی و مدیریت یکپارچه نیاز دارد تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، روند رو به رشد بیماری «کووید-۱۹» کنترل شود و یکبار دیگر آرامش به جامعه بازگردد.

بر همین اساس سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ با اجرای طرح شهید سلیمانی پا به میدان مراقبت، حمایت، نظارت و واکسیناسیون گذاشته است.

در همین راستا با وحید احمدی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح منطقه سه به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه مشروح گفتگو را می خوانید.

 

تهران پرس: اهداف طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کووید۱۹ چیست؟

احمدی: پیرو تاکید و فرمان مقام معظم رهبری، در این مقطع و طول تاریخ انقلاب اسلامی به جهت فراگیر شدن میزان مبتلایان که سبب فوتی‌های بالا در سطح کشور شده، بسیج نیز در این راستا با اجرای طرح شهید سلیمانی، با تمام توان و ظرفیت پیرامونی خود برای کمک به کادر درمان و مراکز بهداشت که فشار مضاعفی بر این عزیزان است آماده شده است.

 

تهران پرس: تمهیدات طرح شهید سلیمانی در مهار کرونا چیست؟

احمدی: تمهیدات پیشگیرانه ی این طرح در سه محور مراقبتی، حمایتی و نظارتی-حاکمیتی است .

مراقبتی

با حضور در محلات، مراکز و میادین منطقه سه تهران و با اهدای ماسک و تذکر لسانی جهت رعایت موارد بهداشتی و همچنین ضدعفونی کردن اماکن عمومی.

حمایتی

هماهنگی‌های لازم جهت رساندن دارو به بیماران سالمند و تهیه ۱۰ دستگاه اکسیژن‌ساز و توزیع و بسته‌بندی پَک‌های بهداشتی-تقویتی، بسته‌های ارزاق و معیشتی برای نیازمندان منطقه سه تهران.

نظارتی-حاکمیتی

همکاری با عوامل کشیک بهداشت درخصوص نظارت از اماکن و اصناف و هماهنگی با نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی برای پیاده سازی طرح.

 

تهران پرس: منطقه سه چه ظرفیتهایی را برای اجرای طرح شهید سلیمانی دارد؟

احمدی: در شروع اولیه‌ی این طرح در منطقه سه تهران، تعداد ۳ مرکز واکسیناسیون افتتاح گردید که هم‌اکنون تعداد این مراکز به ۵ مرکز ارتقاء یافته است.

در این مراکز ضمن کمک به تجهیز و گردهم‌آوردن ظرفیت‌های پیرامونیِ دستگاه‌های مرتبط، نسبت به تقویت نیروی انسانی اعم از: ۱. واکسیناتور، ۲. ثبات ۳. صیانت و نظارت در مراکز، اقدام شده است.

 

تهران پرس: در اجرای این طرح چه اقداماتی را انجام داده اید؟

احمدی: پیرو تاکید مقام معظم رهبری، فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و توصیه اخیر معظم له به نیروهای مسلح مبنی بر اینکه در راستای مقابله با بیماری کرونا، باید با همه توان به کمک مردم بیایند؛ سپاه تهران از جمله ناحیه شهید مفتح با تمامی توان و با حضور بسیجیان این لشگریان مخلص خدا، تحت ذیل قرارگاه پدافند زیستی شهید دکتر لواسانی در سه محور مراقبتی، نظارتی و حمایتی و همچنین تقویت و توسعه مراکز واکسیناسیون با کمک مراکز بهداشت و سلامت فعالیت مجدد خود را با قوت و در راستای ارائه خدمت بی منت به مردم عزیز و شریفمان استمرار بخشیده است و از خیرین گرامی استدعا داریم در راستای تحقق این خدمت و ارتقای تمهیدات پیشگیرانه در این طرح که مزین بنام شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی می باشد همچون گذشته در تهیه و تامین اقلامی از قبیل: ماسک، کپسول اکسیژن، ارزاق معشیتی و ... با این قرارگاه همکاری و همراهی کنند.

همانگونه که فرمانده معظم کل قوا اشاره فرمودند که در ابتدای بیماری کرونا؛ داوطلبان، آن کسانی که جزو مجموعه‌های درمانی هم نبودند، امّا داوطلبانه آمدند وارد این میدان شدند؛ طلّاب جهادی، دانشجویان جهادی، هزاران بسیجی پُرتلاش در بخشهای مختلف کشور، و آحاد مردم، خدمات باارزشی را که واقعاً از توصیف بالاتر است ارائه کردند که انسان را حقیقتاً خرسند و ممنون و متشکّر میکند.

از سوی دیگر ان شالله به لطف و تفضل الهی با همه توان در این راه ضمن همراهی با کادر عزیز و خدوم بهداشت و درمان و در جهت رفع این ویروس منحوس و ارتقای سطح سلامت جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و این خدمت را از بزرگترین توفیقات الهی می دانیم.

ضمن آرزوی صحت و سلامت برای همه جوامع بشری خصوصا جوامع اسلامی از زحمات خالصانه و تلاشهای شبانه روزی مجموعه بهداشت و درمان، عزیزان بسیجی، گروههای جهادی و سایر دستگاههای مرتبط با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه سه تهران کمال تشکر و امتنان را دارم .

 




















خبرنگارو عکاس: عباس رضایی، فاطمه ملاصالحی
کد خبر: ۱۰۴۳۳
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha