Untitled
به گزارش تهران پرس، روز پنجم از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برای کاروان کشورمان خوش یمن بود و ورزشکاران ایران موفق شدند با کسب دو مدال نقره و دو مدال طلای دیگر و جمعاً با کسب ۷ مدال به رده بیستم جدول رده بندی توزیع مدال صعود کنند. در حال حاضر تیم‌های چین، بریتانیا و روسیه در جدول توزیع مدال‌ها اول تا سوم هستند.

اما ورزشکاران ایران فردا دوشنبه بازهم در ۶ رشته و در ماده‌های مختلف به مصاف حریفان خود خواهند رفت و امید می‌رود روند مدال آوری ایران و صعود در جدول توزیع مدال‌ها افزایش داشته باشد.

تیراندازی

نخستین ورزشکار ایران در رشته تیراندازی از ساعت ۸:۳۰ صبح فردا به وقت توکیو کار خود را آغاز می‌کند. رقیه شجاعی در ماده R2 تیراندازی با حریفانش مصاف می‌دهد و تعیین قهرمان این ماده تا سه ساعت بعد از آن طول می‌کشد.

دوومیدانی

ایران تاکنون در رشته دوومیدانی دو مدال نقره کسب کرده است. کاروان کشورمان فردا چهار ورزشکار دیگر در دوومیدانی خواهد داشت. از ساعت ۹:۳۰ امیر خسروانی در پرش طول ۱۲ کارش را شروع می‌کند. الناز دارابیان در پرتاب دیسک ۵۳، مهدی اولاد و نورمحمد آرخی هم در پرتاب وزنه ۱۱ با حریفانشان رقابت می‌کنند. این بازی‌ها از ساعت ۱۹:۱۰ به وقت توکیو آغاز می‌شود.

وزنه برداری

وزنه برداری ایران فردا در دو وزن منهای ۱۰۷ و مثبت ۱۰۷ کیلوگرم نماینده دارد. در منهای ۱۰۷ کیلوگرم، سامان رضی ساعت ۱۱ روی تخته می‌رود. منصور پورمیرزایی هم در وزن دیگر از ساعت ۱۸:۳۰ با حریفانش روبرو می‌شود. پورمیرزایی در این دوره از بازی‌ها جانشین سیامند رحمان قهرمان دو دوره گذشته سنگین وزن پارالمپیک است.

بسکتبال با ویلچر

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی از ساعت ۱۱:۱۵ با آلمان دیدار می‌کند. شاگردان عباس آقاکوچکی در دیدارهای گذشته خود به آمریکا، استرالیا و انگلیس باختند و تنها برابر الجزایر پیروز شدند.

والیبال نشسته

در والیبال نشسته، تیم ملی ایران دومین دیدار خود ر با برزیل انجام می‌دهد. این بازی هیجان انگیز از ساعت ۲۰:۳۰ شروع می‌شود. شاگردان هادی رضایی مدعی دفاع از عنوان قهرمانی هستند.

تیروکمان

در ادامه رقابت‌های تیروکمان و در کامپوند انفرادی، فرزانه عسگری در مرحله یک هشتم نهایی با ورزشکار ایتالیایی روبرو می‌شود. این دیدارها از ساعت ۹ آغاز می‌شود. همچنین محمدرضا زندی هم در W۱ انفرادی مردان کار خود را از ساعت ۱۷:۳۰ در مرحله یک هشتم آغاز می‌کند.

مدال آوران ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:

* روح الله رستمی - پاراوزنه برداری

* وحید نوری - جودو

* محمدرضا خیرالله زاده - جودو

مدال نقره:

* امان الله پاپی - پرتاب نیزه

* امیر جعفری - پاراوزنه برداری

* علیرضا مختاری - دوومیدانی - پرتاب وزنه

* حامد صلحی پور - پاراوزنه برداری

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۳۸۷
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha