۱۳۹۹۰۵۲۱۰۰۰۸۸۴_Test_PhotoN
سید محمد پاکمهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه مهمترین کار در بحث کنترل بیماری کرونا، شکستن زنجیره انتقال است، گفت: مردم کشورمان باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی برای مهار بیماری کرونا توجه ویژه ای داشته باشند، حتی کسانی که واکسن زده اند هم همچنان باید احتیاط کنند چرا که زدن واکسن باعث کاهش مرگ در بیماری کرونا می شود و شاهد هستیم که افرادی که حتی دو دوز واکسن داخلی و یا خارجی را زده اند، مجدد به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: افرادی هستند که حتی واکسن فایزر را زده اند اما همچنان به بیماری کرونا مبتلا شده اند اما یقینا تزریق واکسن باعث کاهش ابتلا به بیماری کرونا می شود و از شدت این بیماری می کاهد اما در کنارش باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود چرا که متاسفانه این ویروس مدام دچار جهش می شود و این به دلیل تغییر رفتار ویروس است.

مسئولان اجرایی در امر واردات واکسن کوتاهی کردند

پاکمهر با اشاره به گونه های جهش یافته ویروس کرونا اظهار داشت: متاسفانه در هر دوره ای شاهد افزایش انتقال این ویروس به دلیل جهشش در ایران و جهان هستیم و مدام قدرت سرایتش بیشتر می شود و متاسفانه شاهد هستیم که اکثر بیماران کرونایی دچار مشکلات گوارشی علاوه بر مشکلات تنفسی می شوند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان اجرایی کشور نسبت به امر واردات واکسن کوتاهی کرده اند؟ گفت: در امر واردات واکسن کوتاهی هایی از مسئولان اجرایی صورت گرفته است و این موضوع بر هیچ کسی پوشیده نیست و وزارت امور خارجه کشورمان می توانست با دیپلماسی فعال تری، باعث واردات بیشتری از واکسن به کشورمان شود اما در کنارش نباید از این حقیقت هم گذشت که واکسن در دنیا به اندازه کافی موجود نیست و کشورهای چین و روسیه هم هنوز نتوانسته اند تمام مردم خودشان را واکسینه کنند.

۴ ماه در تولید واکسن از دنیا عقب هستیم

وی افزود: ما در تولید واکسن نسبت به جهان، ۴ ماه عقب هستیم و زمانی که بسیاری از کشورها در حال تولید واکسن بودند، ما همچنان به فکر چاره برای درمان بیماری کرونا بودیم و تولید واکسن را سریع آغاز نکردیم.

پاکمهر ادامه داد: مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا قول داده اند که تا پایان شهریور، تعداد قابل توجهی واکسن(۳۰ میلیون دوز) به داخل کشورمان وارد می شود و این خبر خوبی برای مردم کشورمان است اما نباید از حق گذشت که در کنار تزریق واکسن، همچنان باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که این پیک کرونا را سریع پشت سر بگذاریم و اثرگذاری واکسن هایی که الان به مردم تزریق می شود، در ماه های آینده خودش را نشان می دهد و در این پیک همچنان باید همچنان پروتکل ها را رعایت کرد.

انتهای پیام؛
کد خبر: ۹۹۹۸
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha