IMG_20210814_225203_367
صدیف بدری، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تهران پرس در تبیین اقدامات ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: وزارت بهداشت نظر کارشناسی خود را اعلام و تصمیم گیری نهایی بر عهده ستاد ملی کرونا است که قرار بر این شد که محدودیت و تعطیلی سختگیرانه تر از گذشته اعمال شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه چرا واکسن ها وارد ولی عملا اقدامی در زمینه توزیع و تزریق واکسن صورت نمی گیرد، بیان کرد: چالش‌هایی در سیستم وارداتی واکسن وجود داشت که با فرمایشات مقام معظم رهبری مرتفع شد.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر مقداری واکسن وارد کشور شد که مورد استقبال قرار گرفت و طی هفته های آینده مشکل خاصی در خصوص توزیع و تزریق  واکسن نخواهیم داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از واکسن تولید داخلی برکت استفاده کردند، تاکید کرد: به تولیدات داخلی و واکسن های داخلی اعتماد کنیم. بر اساس کارشناسی های دقیق صورت گرفته، اثرات تولید واکسن داخلی برکت، اثرگذارتر از واکسن های خارجی است و ایمنی ایجاد می کند.

بدری در رابطه با اینکه چرا ملت ایران بر خلاف ملت های عراق و آمریکا علاقه وافری به واکسینه شدن در برابر بیماری کرونا دارند، توضیح داد: به جهت اینکه واکسن ایمنی ایجاد می کند، علاقه دارند؛ لیکن واکسن زدن تضمینی بر نگرفتن کرونا نیست.

این نماینده مجلس گفت: افرادی که واکسن می زنند، ایمنی بیشتر و درصد مرگ و میر در آنها کمتر است.

وی با اشاره به صحبت های سردار سلامی در رابطه با اینکه طرح شهید سلیمانی با قوت ادامه و اجرا خواهد شد، گفت: این طرح با هدف معاینه، قرنطینه، اعمال مدیریت، مشاوره بیماران کرونایی آغاز شد. سردار سلامی دستور به نواحی مقاومت و بسیج دادند که با وزارت بهداشت همکاری داشته باشند.

وی توصیه ای به خبرنگاران کرد و گفت: شما خبرنگاران در فرهنگ سازی و تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا نقش بسزایی را خواهید داشت.

ساراپیرانه/ انتهای پیام
کد خبر: ۹۸۹۳
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha