۶۸۴۴۴۸۱_۴۲۸
به گزارش تهران پرس، سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور، با حضور در استودیوی خبر ۲۱ جمعه شب شبکه یک سیما درباره مقصر اصلی دپوی کالاهای مرتبط با داروهای کرونا افزود: در بازدیدی که دیشب از انبارهای گمرکات فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) داشتیم مشاهدات حاکی از وجود حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن کالای دارویی است که بیشتر مواد اولیه دارویی می باشد.


 

وی ادامه داد: بخشی از این اتفاقات به دلیل مقررات و بخشی دیگر هم ضرورت سرکشی به صورت شبانه روزی است که این کالاها باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

آقای عمرانی گفت: ما زمانی می توانیم مقصر را اعلام کنیم که بررسی هایمان کامل شود ولی بیشتر جنبه حضورم تعاملی است بنابراین مقرر شد آقای شانه ساز فردا یک تیم را اعزام کند و دلایل عدم ترخیص را اعلام کند.


 


وی افزود: وقتی مواد اولیه دارو ثبت سفارش می شود یعنی کشور به آن نیاز دارد و در گمرک هم ممکن است همه داروها مربوط به کرونا نباشد و در این ایام گاهی شنیده شد که برخی داروهای غیر کرونایی هم کم است که نباید مردم نگران باشند و رسانه ملی هم رسالت خود را انجام می دهد و بامداد امروز در محل حضور پیدا کردند و مشاهدات را ثبت کردیم و پیگیر هستیم تا این مشکلات حل شود.

 

وی ادامه داد: امروز به خصوص در حوزه سلامت انتظار مردم این است که در میدان باشیم.

 

معاون قضائی دادستان کل کشور از راننده کامیونی که ۲۴ ساعت رانندگی کرد تا سرم ها را به مقصد برساند تشکر کرد و گفت: یک کار خوبی که گمرک انجام داده این است که داروها حمل یکسره شود و روانه بازار مصرف شود.

 

وی افزود: ما یک هشداری به صاحبان مواد اولیه دارویی دادیم و بخش خصوصی طی دو نوبت دو ماهه مهلت دارند که کالاهای خود را ترخیص کنند و اگر این اتفاق نیفتد گمرک مکلف و موظف است که این ها را به عنوان متروکه اعلام کند و نماینده سازمان اموال تملیکی این کالاها را به مزایده بگذارد و خریداران هم باید کارخانه های داروسازی باشند و ماندن این کالاها به نفع کشور نیست.


 

 

 

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۹۸۶۰
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha