۲۰۲۱۰۸۱۰_۱۲۴۷۰۱
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ صبح امروز مراسم تودیع پیروز حناچی، شهردار سابق تهران در سومین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد که در ابتدا حناچی گزارشی ارائه کرد و پس از وی سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی از عملکرد خود به اعضای ششمین دوره شورای شهر تهران ارائه کرد‌.

احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها وجود دارد

سید احمد علوم، عضو شورای شهر تهران صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: تامین مالی برنامه ریزی می تواند بخش زیادی از مشکلات حمل و نقل تهران را برطرف سازد.

وی ادامه داد: نگهداشت ناوگان عمومی حمل و نقل عمومی باید توجه بیشتری شود. بنظر می رسد در مهر ماه بازگشایی مدارس و دانشگاهی را داریم که حمل و نقل عمومی نمی تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.

دولت وعده خرید ۲۳ هزار دستگاه اتوبوس را به شهرداری داد اما دریغ از خرید یک اتوبوس!

سید جعفر تشکری هاشمی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: در دوره مدیریت مناف هاشمی جهش لازم را شاهد بودیم، نگرانی اصلی ما حمل و نقل عمومی است، دولت یازدهم و دوازدهم اعلام کردند که ۱۷ هزار اتوبوس به شهرداری تهران تحویل خواهند که یک دستگاه داده نشد و پس از شیوه ویروس کرونا اعلام شد که دولت ۵ هزار اتوبوس به شهرداری تحویل خواهد داد که یک دستگاه نیز داده نشد.

آمار نگران کننده واگن های نیازمند نوسازی مترو

وی ادامه داد: اکنون سفارش ساخت واگن داده شود حداقل یک سال آینده تحویل خواهند داد. حدود ۵۰۰ واگن آماده به کار نیست و حدود ۴۰۰ واگن در حال خروج از ریل است که این آمار نگران کننده است.

پیش بینی کمک های مالی دولت در ۱۴۰۰ به دور از واقعیت است

این عضو شورای شهر تهران گفت: در سال ۹۸، ۹۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹، ۲ میلیارد و در سال ۱۴۰۰، ۶۶ میلیارد کمک دولت به حوزه مترو پیش بینی شده است، قرار است در دولت چه معجزه ای رخ دهد؟ این پیش بینی ها به دور از واقعیت است و این مبالغ پرداخت نخواد شد.

ارتباط شهرداری با پلیس خوب نبود

تشکری هاشمی در ادامه بیان کرد: معاونت حمل و نقل با پلیس بهتر شده است، پیش از این ارتباط خوبی وجود نداشت. پارکینگ طبقاتی، ساماندهی بار از سه موضوعی است که باید در اولویت معاونت حمل و نقل عمومی و ترافیک شهرداری تهران قرار گیرد‌.

ساخت مترو هشتگرد به تهران ربطی ندارد!

وی با بیان این پرسش که در دوره مدیریت شهری چند کیلومتر مترو و بزرگراه ساخته شده است، ادامه داد: گزارش مترو هشتگرد به عنوان عملکرد شهرداری تهران بیان می شود که این درست نیست و هشتگرد اصلا به تهران مربوط نیست!

یک هزارم سفرها در تهران با دوچرخه است!

این عضو شورای شهر تهران در خصوص دوچرخه سواری گفت: یک صد هزارم سفر ها در تهران توسط دوچرخه انجام می شود؛ گزارش هایی که ارائه شده صحت لازم را ندارد و این گزارش نیز ناامید کننده ای بود که نیاز به راستی آزمایی دارد!

تشکری هاشمی در ادامه افزود: خرید ۱۲۰ اتوبوس طی چهار سال به توان و شبیه است!

وجود بیش از ۴۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران 

میثم مظفر یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به نوسازی ناوگان سازمان تاکسی‌رانی بیان کرد: امروز ۴۷ هزار ۲۱۰ دستگاه تاکسی فرسوده در تهران داریم که این آمار از سیستم آنلاین تاکسی رانی اخذ شده است، این موضوع به سلامت مردم و کیفیت زندگی شهروندان را تحت شعاع قرار میکرد و از طرفی اعلام شد هدف گذاری نوسازی تاکسی رانی تنها سالانه ۱۰ هزار تاکسی است که قابل قبول نیست!

وی ادامه داد: شما به چه حقی اپلیکیشن کارپینو تخصصی تاکسی یاب را به بهای یکی دو درصد سود فروختید؟ این جفایی بود که انجام دادید و تاکسیرانی را تحقیر کردید!

تعطیلی دانشکده تاکسیرانی جفا بود

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شما دانشکده تاکسیرانی را تعطیل کردید که این کار نیز اشتباه بود! تاکسی رانی سالانه ۴ و نیم میلیون نفر را جابجا میکند!

مظفر گفت: ما مقید بودیم در پایانه تاکسی رانی امکانات حداقلی وجود داشته باشد اما امروز این امکانات وجود ندارد در پایانه ها سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبسردکن و... وجود ندارد و یا درب های آن بسته است!

به مشکلات خانواده های داغ دیده شهرداری توجه کنید

در ادامه ناصر امانی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید در حق آقای مناف هاشمی ظلم شد، به خانواده های شهرداری که بر اثر کرونا عزیزان خود را از دست داده اند، تسلیت می گویم، از شهردار و معاون شهردار تقاضا دارم به مشکلات این خانواده ها رسیدگی کنند.

لیست اسامی نیروهای انسانی تعدیل شده شهرداری را شفاف کنید

وی گفت: در سال های اخیر پیروز حناچی شهردار سابق تهران اعلان کرد که ۱۳ درصد نیروی انسانی را کاهش دادیم، کاش لیست این افراد را در سامانه شفافیت ارائه می کردید!

گزارش حناچی به دور از واقعیت است

امانی بیان کرد: شهردار سابق تهران گفته است که تنها ۶۰۰ نفر به شهرداری اضافه کرده است که این به دور از واقعیت است و راه های زیادی برای ورود به شهرداری وجود دارد تعداد پرسنل برخی از سازمان ها و شرکت های شهرداری دو برابر شده است.

اعضای شورای شهر آگاه هستند، گزارش های غیرواقعی ارائه نکنید

این عضو شورای شهر تهران گفت: طی چهار سال گذشته یک کیلومتر ساخته نشده است، در این شورا ۱۲ نفر از معاونان سابق شهرداری حضور دارند که آگاه هستند.

وی با اشاره به گزارش حناچی در صحن علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: گزارش هایی که ارائه می شود باید دقیق باشد.

سروری: لزوم تشکیل کار گروهی برای حل مشکل حمل و نقل مهر ماه

در ادامه پرویز سروری گفت: احتمال بازگشایی مدارس وجود دارد باید کار گروهی برای حل مشکل حمل و نقل تهران تشکیل شود؛ ما نمی توانیم اتوبوس خریداری کنیم اما باید تمهیدات لازم انجام شود.

چمران: باید ۲ کارگروه تشکیل شود

مهدی چمران در ادامه بیان کرد: اکنون کارگروه آغاز سال تحصیلی با حضور آموزش و پروش، پلیس و... تشکیل شده است اما باید در شورا نیز یک کارگروه تخصصی تشکیل شود.

کاستی ها را ببخشید 

در پایان مناف هاشمی گفت: ما نیازمند حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم که حتما خواهیم داشت و تلاش می کنیم اشکالات که اعضای شورای شهر تهران را مطرح کردند، را برطرف سازیم.

وی ادامه داد: در حوزه نصب المان و علائم شهری بیشتر به علت محدودیت های منابع مالی است. طرح ترافیک تهران به ۴۰درصد کاهش یافته است. طبیعی است از همین رو با خرید علائم با مشکلاتی مواجه شدیم.

معاون شهردار تصریح کرد: در خصوص پارکینگ طبقاتی مصوبه هایی خوبی وجود دارد اما بودجه آن تامین نشده است، همواره بین ۲۰ الی ۳۰ درصد اتوبوس های شهرداری تهران غیرفعال بودند. تلاش ما این است که هزار دستگاه اتوبوس غیر فعال را فعال کنیم.

مناف هاشمی در پاسخ به میثم مظفر گفت: ما پول بلا عوض نداریم از محل ۴۰ درصد طرح ترافیک که به سختی از حوزه مالی شهرداری میگیریم، می توانیم بین ۱۰ هزار رای ۱۲ هزار تاکسی را نوسازی کنیم اما قبول داریم که در سال های اخیر توفیقاتی نداشتیم.

وی اظهار کرد: مسائل و حواشی وجود دارد که صلاح نیست در جلسه علنی اعلام کنیم.

معاون شهردار تهران بیان کرد: امیدواریم دوستان کوتاهی های ما را ببخشند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۷۷۵
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha