Screenshot_۲۰۲۱۰۸۰۹-۱۴۴۱۴۰_Chrome
علیرضا نادعلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس گفت: در ابتدا ۴۱ نفر به‌عنوان کاندید شهرداری معرفی شدند که پس از بررسی‌های اولیه این تعداد به حدود ۲۰ کاندیدا کاهش پیدا کرد و پس از بررسی مجدد هشت نفر به‌عنوان کاندیدای شهرداری انتخاب شدند که با انصراف چند نفر، ۵ نفر به عنوان کاندیدای شهرداری تهران باقی مانند؛ این افراد برنامه‌های خود را به ششمین دوره شورای شهر تهران ارائه کردند.

 

وی ادامه داد: در نهایت چهارشنبه هفته گذشته (سیزدهم مرداد ماه) بین سه نفر (محسن پیرهادی، مازیار حسینی و علیرضا زاکانی)، زاکانی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شدند و فردای آن روز نیز مراسم تحلیف و ادای سوگند نیز برگزار شد و در اولین جلسه رسمی شورای شهر ششم، مراسم انتخاب رسمی شهردار تهران برگزار و آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران معرفی شد.

 

برنامه اداره شهر زاکانی قابلیت اجرا داشت

 

این عضو شورای شهر تهران در خصوص برنامه های ارائه شده توسط کاندیداهای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: افراد مسلط و قدری به مرحله پایانی بررسی شهردار تهران راه پیدا کرده بودند و به مسائل و مشکلات شهر مشرف بودند ؛ از همین رو می توان گفت برنامه های ارائه شده توسط این افراد نزدیک به هم بود.

 

وی ادامه داد: نکته مورد توجه در بررسی برنامه‌های این بود که فرد مورد نظر با چه رویکردی این برنامه ها را اجرا کند. توضیحاتی که آقای زاکانی در این خصوص به اعضای ششمین دوره شورای شهر تهران ارائه کرد، قانع کننده تر بود.

 

برنامه ای با نگاه به محدویت منابع و بدهی های شهرداری

 

نادعلی با بیان اینکه برخی از کاندیدای شهرداری تهران در ارائه برنامه خود به الگوهای موفق در دنیا اشاره داشتند، گفت: در حالی که برنامه شهردار باید با توجه به محدودیت‌های منابع و بدهی‌های زیاد شهرداری تدوین می‌شد تا ما شهردار تهران برنامه ای قابل اجرا داشته باشد! این موارد منجر به تمایز افراد راه یافته به مرحله پایانی بررسی گزینه های شهرداری تهران شد.

 

وی با تاکید بر انسان محور بودن شهرداری و توجه به روح شهر گفت: آقای زاکانی در امور عمرانی، فنی، خدمات شهری و... و دیگر امور نیز به روح شهر و نگاه ویژه به انسان محوری تاکید دارند؛ دیگر نامزدهای شهرداری نیز به این مهم توجه داشتند اما آقای زاکانی توجه ویژه تری در تمامی ابعاد و امور شهرداری دارد.

 

شهر از مگاپروژه ها اشباع است

 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مگاپروژه‌های زیادی در دوره ۱۲ ساله مدیریت شهری آقای قالیباف به سرانجام رسیده است؛ بیان کرد: شاید برای کارهای زیادی که صورت گرفته و وضعیت مالی شهرداری تهران نتوان کلان پروژه های زیادی را در دستور کار قرار داد.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، وضعیت نابه سامان اقتصادی شهروندان تهرانی و وضعیت مریض کننده اجتماعی شهر تهران گفت: تمامی این عوامل بیانگر این است که شهر نیازمند انقلاب و تحولی است که در تمامی حوزه های شهرداری به وقوع بپیوندد.

 

لزوم مشارکت مردم در اداره شهر

 

نادعلی با تاکید به مشارکت مردم در اداره شهر گفت: این موارد مورد تاکید آقای زاکانی و مورد توجه ششمین دوره شورای شهر تهران بوده است.

 

این عضو شورای شهر تهران در توضیح اینکه چرا شهردار تهران از بدنه شهرداری انتخاب نشده است، اظهار کرد: پیش از این نیز بسیاری از شهرداران تهران (قالیباف، احمدی‌نژاد، الویری و...) از کارمندان شهرداری نبوده اند، اینکه شهردار تهران خارج از بدنه شهرداری انتخاب شود، موضوع جدیدی نبوده و به نوعی می توان گفت رسم بوده است؛ البته ما بر اساس رسم فردی خارج از شهرداری را به عنوان شهردار انتخاب نکرده ایم و این انتخاب بر اساس تشخیص بوده است.

 

انتخاب شهردار خازج از بدنه شهرداری سنت است/ انتخاب ما براساس تشخیص بود نه سنت

 

وی افزود: تهران در زمان مدیریت شهری آقای قالیباف یک تحول عظیمی را تجربه کرد، ایشان نیز از بدنه شهرداری تهران نبود، بلکه فرمانده نیروی انتظامی کشور بود و قالیباف افراد متخصص از سپاه و نیروی انتظامی را به بدنه شهرداری اضافه کرد که همین امر منجر به تحول شهرداری نیز شد!

 

نادعلی در خصوص بدنه شهرداری گفت: اکنون دیگر بدنه شهرداری تهران و پرسنل آن نیازی به تحول ندارد و آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران و این شورا بر این باور است که باید از نیروی انسانی و ظرفیت کنونی شهرداری استفاده کرد. آقای زاکانی این موضوع را روز گذشته چندین مرتبه در صحن علنی شورا مطرح کرد که با این وجود اعضای شورای شهر تهران به این موضوع مجدد تاکید کردند؛ البته باید از افراط و تفریط در هر موضوعی اجتناب کرد.

 

نگاه ویژه به نیروی انسانی متخصص و انقلابی در شهرداری تهران

 

این عضو شورای شهر تهران اذعان کرد: در شهرداری تهران نیروهای متخصص و انقلابی هستند که باید از ظرفیت آن ها به خوبی استفاده کرد و شاید برای برخی از سمت ها و امور نیز از افرادی خارج از بدنه شهرداری دعوت به همکاری شود تا باری را از زمین بر دارد؛ این موضوع قاعده ای است که در همه دستگاه ها و تمامی سلایق سیاسی بر آن واقف هستند و وجود دارد‌

 

وی گفت: اعضای شورای شهر تهران می توانند از شهردار محترم درخواست کنند که به اصطلاح اتوبوسی با خود به  بدنه شهرداری نیرو اضافه نکند اما نمی توانند در امور اجرایی ورود کرده و در خصوص انتصابات شهردار دخالت کنند.

 

نادعلی شهرستانکی با اشاره به نقطه نگاه مشترک شهردار و اعضای شورای شهر تهران در خصوص استفاده از ظرفیت ها و نیروی انسانی متخصص و انقلابی در شهرداری تهران گفت: با وجود این نقطه مشترک با مشکلی در این زمینه مواجه نخواهیم شد و تعداد افرادی که دعوت به همکاری می شود، ناچیز خواهد بود‌.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۷۳۵
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha