۲۰۳۰۸۴۴
به گزارش تهران پرس، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن امروز در سخنانی اعلام کرد: ممانعت رژیم سعودی برای دومین سال از برگزاری مراسم حج به بهانه کرونا موضوع بسیار خطرناک و به مثابه توهین به خانه خداست.

بهانه کرونا درباره عدم برگزار مراسم حج واهی است

وی افزود: بهانه کرونا برای عدم برگزاری مراسم حج قابل توجیه نیست. محدود کردن حج به کشور خاص و تعداد مشخص، به مثابه تعدی به حرمت رکن مهم اسلامی یعنی حج است. این گامی خطرناک علیه جهان اسلامی است.

الحوثی تاکید کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی توجیهات سعودی را پذیرفته اند اما ما آنرا قانع کننده نمی دانیم بلکه آنرا فاقد اعتبار می دانیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش جهانی حج، گفت: ما از رژیم سعودی می خواهیم که مانع برگزاری فریضه الهی حج نشود و زمینه حج و عمره مسلمانان را فراهم کند. از کشورهای اسلامی هم که توجیهات سعودی را قبول کرده اند، می خواهیم که تجدید نظر کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: امیدواریم که کشورهای اسلامی به رژیم سعودی فشار بیاورند و برای باز کردن مسیر حج به سوی حجاج اصرار کنند.

وی ضمن بی اساس دانستن توجیه مقامات سعودی و بهانه واهی کرونا، اعلام کرد: رژیم سعودی فعالیت های تفریحی را تعطیل نکرده است.

عملیات شمشیر قدس سازشکاران را رسوا کرد

الحوثی در ادامه گفت: از مهمترین تحولات سال هجری قمری گذشته نبرد شمشیر قدس بود. عملیات شمشیر قدس گامی موفق بود که با نصرت الهی به پیروزی رسید. عملیات شمشیر قدس سازشکاران را رسوا کرد و اینکه سازشکاران همسو با اسرائیل حرکت می کنند و جنبش های مقاومت را مورد سرزنش قرار می دهند.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: رسانه های سعودی و اماراتی در خدمت دشمن صهیونیست هستند. رژیم صهیونیستی حتما شکست خواهد خورد و حامیان و سازشکاران با آن هم به طور حتم دچار خسران و شکست خواهند شد زیرا این وعده الهی است.

الحوثی با اشاره به محدودیت هایی که رژیم های سعودی و اماراتی علیه جنبش های مقاومت ایجاد می کنند، تاکید کرد: مواضع رژیم های سعودی و اماراتی علیه حامیان مقاومت فلسطین و محور مقاومت است.

تاکید مجدد بر حمایت از آرمان فلسطین

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: مسئولیت دینی و اخلاقی و قومی و ملی ایجاب می کند که همه حامی آرمان فلسطین باشند. امیدواریم که همه حامی ملت فلسطین باشند.

وی با اشاره به فشار شدید رژیم های سعودی و امارات علیه حماس، گفت: مشکل رژیم اهی سعودی و امارات با حماس، در درجه اول به علت مقاومت آن علیه رژیم صهیونیستی است.

محکومیت احکام ظالمانه ریاض

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به احکام ظالمانه علیه ریاض علیه فلسطینی ها هم، تصریح کرد: ما مجددا احکام ظالمانه سعودی علیه بازداشت شدگان فلسطینی را محکوم می کنیم. جرم شمردن حمایت از مقاومت فلسطین نزد رژیم های سعودی و امارات و حامیان آنها، به مثابه انحراف خطرناکی است.

وی افزود: رژیم سعودی با صدور این احکام ظالمانه علیه فلسطینی ها، در واقع دوستی خود به رژیم صهیونیستی را ابراز داشت. ما مجددا پیشنهاد خود را به رژیم سعودی مبنی بر تبادل افسران اسیری که نزد ما دارد در ازای آزادی فلسطینی ها بازداشت شده را مطرح می کنیم و اینکه این پیشنهاد به قوت خود باقی است.

حمایت تمام قد از مقاومت اسلامی لبنان و حملات راکتی علیه رژیم صهیونیستی

عبدالملک الحوثی در ادامه با اشاره به واکنش راکتی قوی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی هم گفت: ما مجددا واکنشی که مقاومت اسلامی لبنان نشان داد را مورد تمجید قرار می دهیم. خائنان از عملیات واکنش به حملات رژیم صهیونیستی انتقاد می کنند در حالی که در قبال حملات و تجاوزات اسرائیل ساکت هستند.

وی افزود: ما بر ایستادگی در کنار حزب الله و محور مقاومت تاکید می کنیم.

پوزه آمریکا در افغانستان به خاک مالیده شد

درباره تحولات افغانستان هم رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: درباره تحولات افغانستان به دور از تحلیل ها و برداشت ها، نقطه مهم این است که اشغالگران آمریکایی شکست خوردند. آمریکا در سیطره مستقیم بر افغانستان شکست خورد از همین رو مجبور به عقب نشینی شد.

وی تصریح کرد: آنچه در افغانستان رخ داد به مثابه درس بزرگی از ناتوانی و ضعف آمریکاست و نه آنگونه که برخی وانمود می کنند. هر که به آمریکاییها اعتماد و تکیه کند سرانجامش شکست و تباه شدن است.

رهبر جنبش انصارالله در ادامه با اشاره به جنگ یمن، گفت: پس از اینکه دشمن در تحقق اهدافش در هفتمین سال جنگ شکست خورد به تشدید محاصره روی آورده است.

وی افزود: ادامه جنگ و نزاع در کشورهای اسلامی، استراتژی آمریکایی-اسرائیلی با مشارکت اسرائیل است. آنچه آمریکا به منظور پنهان نگه داشتن وحشی گری و جنایاتش انجام می دهد، اقدامی انحرافی و با هدف گمراه کردن افکار عمومی است.

الحوثی تاکید کرد: برخی از اعضای کنگره آمریکا گفتند که اگر واشنگتن اراده توقف جنگ یمن را کند سریعا آنرا متوقف می کند. محاصره بخشی از جنگ و تجاوز علیه کشور ماست و فاقد پشتوانه قانونی و مشروعیت است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۷۴۳
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha