۲۰۲۱۰۸۰۵_۰۹۵۸۳۹
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، محسنی بند پی، استاندار تهران در مراسم تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران در صحن علنی این شورا برگزار شد، اظهار کرد: به منتخبین اهثای ششمین دوره شهر تهران تبریک عرض میکنم و از زحمات و تلاش های دوره پنجم قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: من شاهد سیل سال ۹۸ و کرونا بودم؛ در وقوع سیل تهران خسارتی را متقبل نشد و در بحران کرونا کاهش استفاده از حمل و نقل وجود داشت.

بندپی گفت: کاهش مسافران حمل و نقل اتوبوس و مترو که بار مالی بسیاری را به شهرداری تحمیل کرد اما با این وجود اقدامات موثری در این دوره انجام شد.

استاندار تهران ادامه داد: در این دوره هم وزارت کشور و هم معاون عمرانی وزارت کشور تجربه ارزشمندی را در بحث شوراها و شهرداری داشت و در همکاری فی ما بین شوراهای دوره پنجم همکاری نزدیک داشتیم. اگر دولتها در ادوار مختلف نسبت به شوراها توجه کمتری داشته اما شاید این همکاری وزارت کشور و شخص آقای جمالی نژاد بودیم.

وی تصریح کرد: تهران یک کلانشهری است که مرکز فعالیت های اقتصادی، سیاسی، علمی و سرریز همه آسیب ها را در تهران داریم نه اینکه تهران خود آسیب زا باشد چرا که سرریز آسیب ها از سراسر استانها را در تهران شاهد هستیم.

بندپی گفت: در یک برآوردی که نیروی انتظامی انجام داد، سرقت در استانهای مختلف انجام می شود هفتاد و پنج درصد بومی هستند ولی این مسئله در تهران برعکس است ۷۵ درصد سرقت ها ناشناخته و از جاهای مختلف است و قدرت سرعت عمل را از عزیزان ناجا می گیرد و باید به این موضوع توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح ترافیک و اتباع که بیش از یک و نیم میلیون اتباع در تهران داریم که اینها مواردی است که باید به صورت علمی و دقیق به آن پرداخته بشود. البته کنار این تهدیدها ما فرصت هایی نیز داریم. نیروی توانمند و کارآمد داریم به عنوان مثال آقای چمران که به عنوان رئیس شورای شهر تهران می خواهند آغاز به کار بکنند و چمران آدمی کارآمد و معتقد به فعالیت شوراهاست و این اهمیت ویژه ای دارد و انشاءالله هم در این دوره تداوم پیدا خواهد کرد.

بندپی گفت: مراکز علمی آموزشی و پژوهشی و مراکز نوبنیاد فرصتی است که در تهران وجود دارد و درخواستی که از مدیریت شهری داریم این است که مجلس مصوبه کند که شهردار تهران و استاندار تهران عضو هیئت دولت بشوند نه اینکه رئیس هیئت دولت به مقتضی زمان دعوت بکند یا دعوت نکند و با توجه به مسائل شهر تهران باید این اتفاق در دولت بیفتد و این مطالبه گری انجام شود.

استاندار تهران تصریح کرد: هر اقدامی در تهران تاثیرگذار در استانهای مختلف است و هر مصوبه ای در شورا تاثیرگذار در استانهای مختلف است و حضور استاندار و شهردار تهران در هیئت دولت می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۶۷۷
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha