photo_2021-07-25_04-53-35
به گزارش خرنگار تهران پرس، اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه و مستند صالح پنجشنبه مورخ هفتم مردادماه شام عید غدیر همزمان با نماز مغرب در صحن حیاط و رو باز مطهر امامزاده صالح تجریش تهران برگزار می گردد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی گفت: اختتامیه در روز عید غدیر خواهد بود.بین اهل دین و هنر فاصله نیست بلکه مشترکات در برخی موارد بسیار زیاد است. امام زاده صالح محفل تشنگان دین است که امروز به میدان آمده است تا ثابت کند ریشه هنر متعهد در دین قرار دارد و یک هنرمند متعهد می‌تواند دین را به درستی برای مردم تشریح کند.

وی ادامه داد: امیدوارم در این مسیر قدم درست و خوبی برداشته باشیم و از این پس منتظر حضور هنرمندان در این عرصه و ادامه راه هستیم تا فعالیت امام زاده صالح (ع)به عنوان محوریت و کانون فرهنگی ادامه داشته باشد.

روزهای پنجم، ششم و هفتم مرداد ماه نیز پخش فیلم‌های برگزیده هیئت داوران و اختتامیه رسمی این مراسم در سالنهای سینما آستارا تجریش با ظرفیت محدود برگزار خواهد شد.

اطیابی عنوان کرد: توجه به مسائل دینی در حوزه سینما خوب است و باید به این تعریف توجه کرد که سینما چه است.سینما امروز ابزاریست که در رساندن مقصود قابل انکار نیست. این ابزار مناظر خوبی را برای ما باز می‌کند که دید وسیعی به ما می‌دهد و کارایی های بسیاری دارد.

رزاق کریمی گفت: این آثار مستند است و صرفاً نوع روایت فرق دارد.بخش پژوهش در سینمای مستند ما هم در حوزه های اجتماعی و هم در حوزه های دینی ضعیف است و باید به این بعد پژوهش در تولید آثار توجه شود.البته در سال‌های اخیر کارهای خوب بوده و امیدوارم این روندی باشد که ادامه پیدا کند.

برای تهیه بلیط سینما بصورت رایگان و نیز شرکت در مراسم اختتامیه، حتما میبایست ثبت نام نمایید.

همچنین اسکان برای هنرمندان فیلمساز شهرستانی و نیز سرویس رفت و آمد و اقامت برای سینما و جشنواره از قم مهیا میباشد.

همچنین به اطلاع عزیزانی که با خودروی شخصی خود می آیند، می رسانیم که با پلیس راهور هماهنگ شده که در روز اختتامیه تردد بین شهری و شهری بعداز ساعت ۲۲ ویژه ی مهمان ها آزاد باشد و اعمال جریمه نخواهند شد، حتما این افراد شماره پلاک خود را اعلام نمایند.

در این مراسم که علماء و هنرمندان مشهور حضور دارند، به نفرات برتر جوایز اهدا می گردد.

نمونه دعوتنامه و بلیط سینما قرار داده شده است.

 


خبرنگار:خانم عطیه حسنی

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۳۶۲
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha