سروری پرویز شورا
پرویز سروری، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس اظهار کرد: نامزدهای شهرداری تهران به مدت یک هفته زمان دارند تا برنامه های خود را به ششمین دوره شورای شهر تهران  ارائه کنند و پس از آن این برنامه ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در گامی بعدی از تمامی نامزدهای شهرداری تهران مصاحبه خواهیم کرد و پس از آن شهردار تهران توسط اعضای شورا انتخاب خواهد شد.

سروری در خصوص اینکه اعضای ششمین دوره شورای شهر تهران چه اولویت هایی را در بررسی برنامه‌های نامزدها مد نظر قرار دارند، گفت: اولویت های اعضای ششمین دوره شورای شهر تهران همان اولویت‌های مردم است.

وی افزود: احساس می شود باید دوباره نشاط، سازندگی، عمران به شهر بازگردد و نگاه ویژه اجتماعی و فرهنگی در شهر تجدید نظر شود تا انشاالله شهر جان تازه‌ای بگیرد.

سروری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات پیش روی ما منابع است، بیان کرد بر اساس گزارشی که مسئولین فعلی شهرداری به ما ارائه کردند شهرداری تهران ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و این بدهی بسیار نگران کننده است.

این عضو ششمین دوره شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اعضای این شورا از شهردار خود انتظار دارند با تعاملات و با نگاه اقتصادی بتواند منابع جدید، موثر و مفیدی را برای ارائه خدمات به شهروندان تامین کند.

‏وی با تاکید بر کفیت‌بخشی به ارائه خدمات به مردم گفت: شهردار تهران باید به چگونگی ارائه خدمات به مردم توجه ویژه‌ای داشته باشد و از گران شدن این خدمات جلوگیری کند.

سروری با تاکید بر اینکه ما اکنون باید بر انتخاب شهردار تمرکز کنیم، تصریح کرد: پس از انتخاب شهردار تهران باید جلسات فشرده ای برای برنامه‌های شورای شهر و شهرداری برگزار کنیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد با توجه به اینکه افراد توانمندی را برای شهرداری تهران انتخاب کرده ایم، برنامه های پیشنهادی این افراد می تواند بانک خوبی برای شورای شهر تهران فراهم کند که انشالله با اصلاح و تکمیل آنها یک برنامه منضبط و مناسبی را برای دوره جدید شهر تهران اتخاذ کنیم.

روند کاهشی توسعه حمل و نقل عمومی در زمانی که با شیوع ویروس کرونا باید توسعه می یافت!

وی با اشاره به توقف ۸۰۰ دستگاه اتوبوس تهران برای انقضای مخازن گاز گفت: ما مشکلات اساسی در حوزه حمل و نقل داریم . شهرداری تهران به ویژه در زمان کرونا باید امکاناتی را فراهم کند که مانع از توسعه این ویروس منحوس در شهر شود که متاسفانه نسبت به چهار سال گذشته روند کاهشی در بحث حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوس داشتیم.

حدود ۲ هزار اتوبوس در تهران فعال است!

سروری در ادامه اظهار کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده حدود ۲ هزار و خرده ای اتوبوس در شهر تهران فعال است که این تعداد اصلاً با نیاز موجود سازگاری ندارد. ما در ابتدا باید اتوبوس هایی که نیاز به تعمیرات اساسی دارند برای بازگشت به ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهیم. همچنین به سرعت و با همکاری دولت برای خرید اتوبوس های جدید اقدام کنیم.

این عضو ششمین دوره شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آنچه که مشخص است این است که کرونا با ما زندگی میکند و ما باید توجه داشته باشیم که هر چه در زمینه پیشگیری از شیوع این ویروس کوتاهی کنیم منجر به طولانی شدن کرونا در کشور می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حمل و نقل در تهران که یکی از اولویت های مردم شهر تهران این است باید نگاه جدی تری در این حوزه داشته باشیم و باید در حوزه ی تعمیر و خرید اتوبوس و توسعه مترو توجه بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که مردم بتوانند با رعایت پروتکل های بهداشتی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

نه حمل و نقل را توسعه دادند و نه اجازه می دهند مردم از خودروهای شخص خود استفاده کنند

سروری گفت: زمانی که اجازه استفاده از اتومبیل‌های شخصی به مردم داده نمی شود، باید زمینه استفاده از حمل و نقل عمومی فراهم شود.

وی ادامه داد: نمی شود هم به مردم گفت از خودروهای شخصی خود استفاده نکنند و هم ارائه خدمات حمل و نقل عمومی روند کاهشی داشته باشد! این تعارضات باید حل شود و ما کار سختی است که ما پیش رو داریم.

این عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه ششمین دوره شهر تهران مجموعه ای از نمایندگان با تجربه در حوزه مدیریت شهری هستند و امیدواریم راهکارهای مناسب برای حل معضل حمل و نقل عمومی در شهر تهران و برون رفت از وضعیت کنونی اتخاذ شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۱۸۱
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha