۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۰۱۲۰_Test_PhotoN
 

به گزارش تهران پرس، حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی، کارشناس مذهبی درباره ویژگی علمی امام باقر (ع) گفت: هنگام مطالعه تاریخ شیعی، پس از شهادت امام حسین (ع)، از تعداد یاران امام و علی الخصوص شیعیان واقعی کم شد.

 

وی افزود: امام سجاد (ع) اغلب سخنانشان را در قالب دعا بیان کردند، اما دوران امام باقر (ع) با نابودی دوران بنی امیه همراه بود. امام باقر (ع) از فرصت به وجود آمده استفاده کردند و به تالیف کتاب‌های مذهبی پرداختند. حدود چهار هزار شاگرد پای درس ایشان می‌نشستند که حتی چهار تنشان از اهل سنت بودند. شاگردان اهل سنت امام باقر (ع) شامل امام مالکی، امام حنفی، امام شافعی، امام حنبلی بود.

 

این کارشناس مذهبی همچنان سخنی از امام باقر (ع) درباره رسیدن انسان به کمال واقعی بیان کرد و گفت: امام باقر (ع) سه ویژگی را برای رسیدن به کمال واقعی بیان کرده است، اولین آن تفقه در دین است؛ یعنی دین ما دارای ظاهر و باطن است. ظاهر دین، نماز و روزه و ... است و باطن دین عمقی فهمیدن باطن آن است. مثلا برخی افراد نماز می‌خوانند، اما دروغ هم می‌گویند. این نشان دهنده این است که به عمق مسائل دین پی نبرده اند. اگر افراد به عمق دین پی می‌بردند وقتی خداوند متعال در قرآن می‌فرماید که از اندوخته هایتان انفاق کنید به حرف خدا گوش می‌دانند و دیگر دچار مشکلات فراوان در جامعه نمی‌شدیم.

 

وی افزود: دومین ویژگی، مدیریت اقتصادی است یعنی اگر فرد به تعادل در دخل و خرجش برسد، آنگاه بسیاری از مشکلاتش حل می‌شود. سومین ویژگی نیز صبر بر مشکلات است، زیرا انسان همیشه در زندگی اش با معضلاتی همراه است که نباید خودش را ببازد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۹۱۱۵
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha