N9gtTUKkGqHP
به گزارش تهران پرس، قطعی برق در روزهای اخیر باعث مشکلاتی برای مردم و اصناف شده که با در نظر گرفتن مطالبات مردم، بدیهی است صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف یک امر عقلی و شرعی است و قناعت در مصرف انرژی برق نیز یکی از توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری برای همه مسئولان و مردم می‌باشد.

 

اگر نگاهی اجمالی به برخی از مغازه های سطح شهر تهران و حتی برخی از حواشی آن بیندازیم خواهیم دید که برخی از مغازه های بزرگ در سطح شهر همه ملبس به لباس سفیدی از جنس لامپ های یخی هالوژنی هستند که بیشتر از همه برای زیبایی و جلب مشتری بر سر در و داخل این مغازه ها آویزان شده اند.

 

شاهد بی اهمیتی کسبه نسبت به مصرف برق استفاده هرچه بیشتر از لامپ‌های ال‌ای دی، استفاده از نور طبیعی خورشید، عدم استفاده و نمایش لامپ‌های پرمصرف التهابی در ویترین مغازه‌ها و... از راه‌کارهایی است که میتواند در کاهش مصرف برق و به عبارت بهتر معقول شدن مصرف برق کمک کند.

در این تصویر نیز با توجه به تذکری که به کسبه مورد نظر در منطقه ۱۵ محله مشیریه داده شد اما همچنان شاهد مصرف بی رویه برق هستیم.

مدیریت مصرف مربوط به یک قشر و یا چند قشر از جامعه نیست ،بلکه مربوط به عموم جامعه بوده که می طلبد شهروندان و بویژه کاسب کاران و مدیران ادارات در توجیه کردن نیروها و حتی مدیریت این کالای اساسی کوشا باشند.

برای تداوم انرژی و تامین برق مورد نیاز باید الگوی مصرف درستی پیش گرفته شود و این مستلزم همکاری و همراهی تمامی مشترکین از جمله واحد‌های تجاری و کسبه است.

 


 

عکاس: آقای حسین یگدل
کد خبر: ۹۱۳۴
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha