فرشته-روح-افزا


فرشته روح افزا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر تهران پرس با انتقاد از نوع الگوی روابط بانوان و آقایان که از سوی رسانه ملی به جامعه معرفی می شود، بیان کرد: طرح چنین موضوعاتی و عادی جلوه دادن آن، ترویج مسیر و رفتار اشتباه و خلاف آیات قرآن کریم است که مسئولان امر بایستی در این زمینه اقدام جدی انجام دهند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اولین نمودی که از اسلام می توان نشان داد رعایت حجاب کامل است، گفت: متاسفانه نمود حجاب در بین بانوان کشور ما به عنوان کشور اسلامی، ضعیف است که باید روی آن کار کنیم.

 

وی درباره علل کم رنگ شدن حجاب در جامعه ایرانی بیان کرد: ما حجاب را درست تعریف نکرده ایم، منافع آن را  نیز بازگو نکرده ایم و کار فرهنگی مناسب نیز در این زمینه انجام نداده ایم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکید حجاب در سایر ادیان الهی مطرح کرد: تمام ادیان به حجاب سفارش می کنند به طوری که در کشورهای غربی بانوان معتقد یهودی و یا مسیحی دارای حجاب و پوشش کامل اند و حجابشان با حجابی که در دین اسلام است، تفاوت چندانی ندارد به گونه ای که زنان مسیحی زمانی که وارد کلیساها می شوند، پوشش سر می گذارند.

 

روح افزا با اشاره به بانوان تازه مسلمان شده بیان کرد: این بانوانی که به اسلام روی می آورند به عنوان مکتبی که دنباله رو آن باشند، همه مبانی آن مکتب را می پذیرند. شما فردی را در میان آنها پیدا نمی کنید که مسلمان شده باشد اما حجابش کامل نباشد و یا لباس نامناسب بپوشد، البته در کنار این پوشش مناسب نیز سعی می کنند، مراتب دیگر حجاب را رعایت کنند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه  به مراتب مختلف حجاب از دیدگاه مکتب اسلام و قرآن  اشاره کرد و گفت: پوشش یک بخشی از حجاب است  و موضوعاتی چون نگاه، نوع حرف زدن و نوع راه رفتن بانوان و دوری از اختلاط با آقایان از مراتب و لایه های دیگر حجاب است که در قرآن کریم به آن اشاره و تاکید شده است.

 

روح افزا در پایان خاطرنشان کرد: اگر کامل ترین پوشش را هم داشته باشیم اما مراتب دیگر حجاب را رعایت نکنیم اثر آنچنانی نخواهد داشت. لذا همه مراتب حجاب باید به عنوان یک پک و بسته کامل دیده شود و درکنار پوشش مراتب دیگر حجاب رعایت شود.

 

 

انتهای پیام/الف

 

کد خبر: ۸۹۹۹
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha