IMG_19599
به گزارش خبرنگار تهران پرس : باغ اناری در منطقه ۱۵ تهران، جنب جاده امام رضا علیه السلام و در دامنه کوه بی بی شهربانو قرار گرفته است .

این بوستان محلی می تواند مکان مناسبی برای ورزش کردن ، پیاده روی و البته پر کردن اوقات فراغت مردم و دورهمی های خانوادگی باشد. اما متاسفانه امروزه  به خاطر نبود نور کافی و سازماندهی مناسب شهری مکانی برای تجمع و مصرف مواد مخدر بین معتادین، خرید و فروش انواع مواد مخدر و رفت و آمد افراد مجهولالحال  شده است که آسایش و امنیت مردم را تهدید می‌کند چرا که این محل توسط معتادان تسخیر شده است.

 

۱۵، ۲۰ سال یا شاید هم بیشتر است که این‌جا، باغ اناری، پاتوقی برای معتادان شده

اکنون این باغ قلمرو معتادانی که سال‌هاست مسیرشان را از جنوبی‌ترین، شرقی‌ترین و غربی‌ترین جای تهران پیدا کرده و به «باغ اناری» رسیده‌اند. از ورامین، از پاکدشت، قیامدشت و همین نزدیکی‌ها، شوش و هرندی.

 

جمعیت ٣‌هزار نفری معتادان در مشیریه

باغ اناری، حالا مردم مشیریه را می‌ترساند. حضور روزانه سه‌هزار معتاد در محله مشیریه، زندگی را برایشان سخت کرده است.

 

در کنار بوستان باغ اناری زمین چمن مصنوعی برای ورزش کردن احداث شده بود که به دلایل نامعلومی جمع آوری شده است. سوال که مطرح خواهد شد این است که چرا این زمین ورزشی باید در این مکان پر خطر با هزینه گزافی ساخته شود...؟؟؟ چرا پس از احداث بعد از مدتی جمع آوری شد...؟؟ هزینه ها ی وارده و طرح های بی ثمر را چه کسانی به عهد خواهند گرفت ...؟؟ چه دستگاه های برای نظارت و  بررسی باید اقدام کنند ...؟؟

 


 

با وجود این وضع نابسامان و نامتعارف سگهای ولگرد نیز برای انتقال ویروس و ترساندن کودکان هم وارد معابر و پارک ها می شوند که می توان گفت تنها قربانی های موجود دراین شرایط آشفته ساکنین محله ها به خصوص قشر جوان ،کودکان، خانم ها و سالمندان هستند که بدون هیچ امنیتی درمحله ها برای انجام کارهای روزمره  درحال رفت و آمد می باشند.

 


 

طبق بازدید به عمل آمده در سال ۱۳۹۵ توسط آقای اقبال شاکری عضو سابقه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در جلسه رسمی شورای شهر تهران با اشاره به این موضوع، ایشان اظهار داشتند: مسئولین بهزیستی، ناجا و شهرداری منطقه ۱۵ باید هرچه سریعتر به وضعیت تجمع معتادان در بوستان اناری رسیدگی کنند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران تاکید کرد:‌ عوامل ذی‌ ربط از جمله ناجا، بهزیستی و شهرداری تهران سریعا دو پارک منطقه ۱۵ را دریابند و اقدام به ساماندهی معتادان و سگ‌های کور کنند.

 

در سال های گذشته با وجود شکایت و نارضایتی های موجود از طرف اهالی و ساکنین محله برای بهبود شرایط کنونی، باتوجه به ساخت و سازهای جاده ای و احداث پل، همچنان شرایط باغ اناری وخیم و به دور از انتظار می باشد.همچنین با فراگیر شدن ویروس کووید۱۹ پیگیری های انجام شده پشت درها مسئولین ذی ربط بدون پاسخی روشن و شفاف درحال خاک خوردن در انتظار رسیدگی هستند.

آقای رستمی پوری یکی از اهالی ساکن در محله در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس گفت: یکی از قربانی های موجود از شرایط  فعلی علاوه بر تجمع معتادان و سگ های ولگرد، با قرار داشتن این بوستان در دامنه های کوه،  راه فرار برای افرادی که به قصد سوء استفاده ، دزدی و خفتگیری می کنند باز است و این امکان در اختیار این افراد قرار می گیرد که بدون هیچ ترس و نگرانی برای انجام نیت خود به طرف افراد به خصوص قشر جوان و خانم ها و همینطور خانه های ساکنین، حمله ور و نیت خود را به سرانجام برسانند.

 


 

وی افزود : با بی نتیجه بودن پیگیری ها از طرف ساکنین محل امید است با روی کار امدن افراد با صلاحیت و مسئولیت پذیر هر چه زودتر این شرایط تغییر کند و ساکنین این محله ها رنگ آرامش و آسایش را هر چه زودتر حس کنند و با جمع آوری افراد مجهول الحال و سگ های ولگرد، امنیت و رفاه و آرامش دوستان و خانواده ها بیشتر از پیش در بوستان باغ اناری دیده شود.

 


 

با همکاری و مشارکت ارگان های مربوطه می توان شرایط بوستان باغ اناری را برای ایجاد اقامتگاه و استراحت راننده های در حال عبور از اتوبان امام علی علیه السلام و اتصال آن به اتوبان امام رضا علیه السلام را فراهم کرد تا شرایط  مناسبی در اختیار راننده ها برای استراحت و اسکان قرار بگیرد و همین طور گشت و گذار برای آنها در پایتخت لذت بخش تر باشد.

 

عکاس و خبرنگار: محمد ترابی

 

 
کد خبر: ۸۸۸۵
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha