منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه به مردم بزرگ استان باید بابت خلق حماسه ۲۸ خرداد تبریک گفت، اظهار کرد: تا ساعت ۶ صبح شنبه ۲۹ خرداد میزان مشارکت جمع بندی شده در شعب بالغ بر ۴۹۲ هزار و ۸۱۵ نفر بوده است.
IMG_۲۰۲۱۰۶۱۹_۱۰۱۸۳۵



به گزارش گروه سیاسی تهران پرس، پس از ۱۹ ساعت رأی‌گیری توسط ۶۷ هزار شعبه اخذ رأی شهری و ۷۵ هزار شعبه اخذ رأی روستایی، ستاد انتخابات کشور پایان فرآیند اخذ رأی در سراسر کشور را اعلام کرد.



 

پس از ۱۹ ساعت رأی‌گیری توسط ۶۷ هزار شعبه اخذ رأی شهری و ۷۵ هزار شعبه اخذ رأی روستایی، ستاد انتخابات کشور پایان فرآیند اخذ رأی در سراسر کشور را اعلام کرد.



بر همین اساس، شعبی که کار اخذ رأی آنها به پایان رسیده است، ضمن فک پلمب صندوق‌های انتخابات نسبت به آغاز فرآیند شمارشآرا اقدام کردند.



 




۱۱:۰۰  آخرین اخبار رسمی از نتایج شمارش آرا

آیت الله رئیسی : ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر

محسن رضایی : ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر

عبدالناصر همتی : ۲میلیون و ۴۰۰ هزار نفر

قاضی‌زاده : یک میلیون نفر



 

 

 

۱۰:۱۵ امیر حسین قاضی زاده  به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت

متن پیام قاضی زاده هاشمی به این شرح است:

بنده به سهم خود این حضور حماسی و اقتدار آفرین را به رهبر انقلاب که با بیانات هدایتگر خود در آستانه انتخابات، راه را بر همگان آشکار کرد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ضمن حمایت از رأی مردم، به برگزیده ملت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان توفیق خدمت روز افزون به ملت بزرگ ایران را خواستارم.

 



۹:۵۵ عبدالناصر همتی به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت

متن پیام او به شرح زیر است:

برادر گرامی

آیت الله جناب آقای سید ابراهیم رئیسی

با سلام و احترام،

انتخاب جنابعالی را به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران تبریک می‌گویم.

مردم نجیب و سرافراز ایران به حق انتظار دارند زندگی سرشار از امید، آرامش و رفاه داشته باشند. امیدوارم دولت حضرتعالی با تدابیر و اقدامات خود در صفحه داخلی و بین‌المللی تحت زعامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجبات سرافرازی جمهوری اسلامی ایران، بهبود معیشت و زندگی همراه با آسایش و رفاه ملت بزرگ ایران را فراهم سازند.


۰۹:۵۱ محسن رضایی به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، درنامه‌ای پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، در مقابل چشم ناظران و تحلیلگران جهانی، یکبار دیگر ثابت کرد که ملت سرافراز ایران، در پاسداشتِ نظام اسلامی و تقویت اقتدار و امنیت آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند و بی تردید این آزمون بزرگ، برگ زرین دیگری بر تاریخ مجاهدات ملت تاریخ ساز ما افزود.

این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت الله جناب آقای حاج سیدابراهیم رئیسی تبریک عرض نموده، از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت خطیر، طلب می‌کنم.

 

۰۹:۳۱ مشارکت حدود ۵۳ درصدی مردم قزوین در انتخابات

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه به مردم بزرگ استان باید بابت خلق حماسه ۲۸ خرداد تبریک گفت، اظهار کرد: تا ساعت ۶ صبح شنبه ۲۹ خرداد میزان مشارکت جمع بندی شده در شعب بالغ بر ۴۹۲ هزار و ۸۱۵ نفر بوده است.


رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه آمارها گویای این است که مردم استان قزوین حضور پررنگی داشته‌اند عنوان کرد: این میزان آمار گویای مشارکت ۵۳ درصدی مردم قزوین در پای صندوقهای رأی است.





۰۹:۲۱ مشارکت ۶۱ درصدی گلستانی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰

هادی حق شناس اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار تعرفه در گلستان مصرف شده که نشان از مشارکت نزدیک به ۶۱ درصد مردم استان در انتخابات است.

استاندار گلستان افزود: شمارش آرا در بساری از روستاها به اتمام رسیده است.

 

۰۹:۱۸ ۴۴ درصد مردم اصفهان در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت داشتند

حیدرعلی قاسمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه رأی گیری در استان اصفهان تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت، اظهار داشت: خوشبختانه مردم استان با بینش و فهم خوب سیاسی که داشتند مشارکت خوبی را از خود نشان دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: ۴۴ درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن در استان اصفهان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پای صندوق رأی آمدند.

 

۰۹:۰۱ ۶۳.۳۸ درصد واجدان شرایط خراسان شمالی در انتخابات شرکت کردند

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی نتایج نهایی میزان مشارکتمردم این استان در انتخابات ۱۴۰۰ را تشریح کرد و اظهار داشت: در انتخابات بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰، مردم خراسان شمالیمشارکت ۶۳.۳۸ درصدی داشتند.

هادی رجایی‌نیا با اشاره به مشارکت ۵۵ درصدی بجنوردی‌ها، در انتخابات گفت: شیروان ۶۷ درصد، اسفراین ۶۱ درصد، مانه وسملقان ۷۱ و فاروج ۶۹ درصد در انتخابات مشارکت داشتند.

وی همچنین گفت: میزان مشارکت در جاجرم ۷۳ درصد، گرمه ۷۴ درصد و راز و جرگلان ۶۳ درصد بود.

 

۰۸:۴۲ مشارکت ۶۳ درصدی مردم ایلام در انتخابات

سیدصادق موسوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام صبحامروز شنبه، از حضور حدود ۶۳ درصدی مردم استان ایلام در انتخابات خبر داد.

انتخابات ۱۴۰۰ در ۱۲ شهرستان، ۲۷ بخش، ۲۷ شهر و ۳۵۶ روستا در استان ایلام برگزار شد.

در این انتخابات ۴۵۹ هزار و ۵۷۳ نفر در استان ایلام واجد شرایطاخذ رای بودند.

 

۰۸:۲۶ مشارکت ۵۶.۹۳ درصدی گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوری

محمود قاسم نژاد صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرکت یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۶۹ نفر در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این میزان مشارکت ۵۶.۹۳ درصد گیلانیان در این انتخابات بوده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان به مشارکت گیلانیان با بیان اینکه میزانمشارکت مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز به همین اندازه است، گفت: یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۴۸ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت داشتند.

 

۰۷:۵۲ تاکنون آمار رسمی از نتایج انتخابات اعلام نشده است

ساعت ۲ بامداد روز شنبه رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و فرایند شمارش آراء نامزدها آغاز شد.

تنها مقام رسمی که از ساعت ۲ بامداد تا صبح امروز در مورد انتخابات موضع‌گیری کرده، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بوده است. وی اعلام کرد: «آماری از مشارکت نداریماما فکر می‌کنم میزان مشارکت، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.»

 

تاکنون ستاد انتخابات کشور آمار رسمی از نتایج انتخابات را اعلام نکرده است.

 

۰۷:۴۴ ۶۵ درصد مردم خراسان شمالی در انتخابات حضور یافتند

محمدعلی شجاعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها در میزان مشارکت فوق‌العاده عمل کرده‌اند اما در برخی شهرها دچار مشکل بودیم که آسیب شناسی ها صورت خواهد پذیرفت.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: میزان دقیق آرا هنوز مشخص نبوده و در حال شمارش است اما میزان مشارکت انتخابات امسال در استان بیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ است.

وی افزود: بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر و تقریباً حدود ۶۵ درصد از مردم استان در انتخابات شرکت کردند؛ البته این عدد، دقیق نیست.

 

۰۲:۵۷ میزان مشارکت انتخابات ۱۴۰۰ بیش از مشارکت انتخابات مجلس یازدهم است


سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: ساعت ۲ بامداد به پایان انتخابات ۱۴۰۰ رسیدیم. اگر عده‌ای از مراجعه کنندگان هنوز موفق به رأی دادن نشدند و تصمیم گرفته شد که درب شعب بسته شود، افراد باید به درون شعبه هدایت شوند و رأی‌شان تا آخرین نفر اخذ شود.

موسوی گفت: سایر شعبه‌هایی که مراجعه کننده ندارند؛ انتخابات برای آنها تمام شده است و باید نسبت به باز کردن صندوق‌ها و شمارش آنها اقدام کنند. باید منتظر باشیم تا نتیجه آراء بیاید و تجمیع شود.

موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان آن، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.

 

۰۲:۳۶ مشارکت ۵۵ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۰

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیش از دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر از مردم خراسان رضوی یعنی نزدیک به ۵۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان این‌که ۵۱ درصد زنان و ۴۹ درصد مردان در انتخابات ۱۴۰۰ خراسان رضوی مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: ۱۴ درصد ۱۸ تا ۲۵ سال، ۴۷ درصد ۲۵ تا ۴۵ سال، ۲۹ درصد ۴۵ تا ۶۵ سال و ۱۰ درصد شرکت کنندگان بالای ۶۵ سال سن داشتند.





انتهای پیام /الف

کد خبر: ۸۱۸۵
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha