Screenshot_۲۰۲۱۰۶۱۶-۱۱۵۳۲۰_Gallery
مرتضی طلائی در نشست خبری شورای وحدت در پاسخ به خبرنگار اجتماعی تهران پرس اظهار کرد: در خصوص توسعه شهر تهران و اداره آن اسنادبالادستی وجود دارد؛ از همین رو نیاز نیست تغییر رویه دهیم در که ما بسیاری از روش‌ها را اصلاح خواهیم کرد.

وی در خصوص کمبود بودجه در شهرداری تهران اذعان کرد: اگر باید به تعهدات خود عمل کند مشکلی به وجود نخواهد آمد همچنین بر اساس متن قانون ۳۰ درصد بودجه شهرداری باید صرف امور جاری و ۷۰ درصد آن برای امور عمرانی شهر هزینه شود اما اکنون ۶۰ درصد بودجه شهرداری صرف اداره خود شهرداری می شود.

طلائی گفت: علت بالا بودن هزینه‌های جاری در شهرداری فربه بودن آن است اکنون بیش از ۵۰ شرکت و سازمان در درون شهرداری وجود دارد که باید برون سپاری شود.

وی تصریح کرد: ما آمدیم تا این مشکلات را رفع کنیم و زیر میز حیات خلوت برخی افراد در شهرداری بزنیم و از این طریق می‌توان هزینه‌های مازاد شهرداری را کاهش دهیم.

طلائی خاطرنشان کرد: شهر تهران به عرب پروژه خاصی نیاز ندارد بلکه ازمون با مشکلات ریزی مواجه هستند در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی که این مشکلات عمومی را می‌توان حل کرد. ما باید به حوزه های اجتماعی و فرهنگی و اینکه می توان چه خدماتی برای بانوان کودکان جوانان و شاد بودن شهر ارائه کنیم، توجه کرد.

وی در خصوص عدم وحدت با شورای ائتلاف گفت: شورای وحدت و جامعه مبارزه روحانیون همواره به دنبال ارائه یک لیست با احزاب و جریان‌های اصولگرایان بوده است.

طلائی ادامه داد: در آخرین جلسه با شورای ائتلاف داشتیم اعلام کردند که ۱۰ نفر از شورای ائتلاف و ۱۰ نفر از شورای وحدت و یک نفر هم به صورت اشتراکی برای یک لیست مشترک و توافقی ارائه کنیم اما شورای ائتلاف بر این باور بود که ۱۰ نفر که از سوی شورای وحدت معرفی می‌شود نیز باید از مکانیزم شورای ائتلاف عبور کند.

وی گفت: این روحیه تمامیت خواهی و پدر خانگی اجازه ارائه یک لیست یکپارچه را نداد البته ما اعلام کرده‌ایم تا ساعت پایانی نیز آمادگی ارائه یک لیست واحد را با شورای ائتلاف را داریم.

طلائی گفت: اقداماتی که در هئیت نظارت مجلس شورای اسلامی در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بود. در مجلس قبلی که اصلاح طلب بودند من را تایید کرد، چطور در مجلس انقلابی صلاحیت من احراز نشد؟

وی گفت: ناگفته های خود را خدمت به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه خواهم کرد. چرا انتخاب های سلیقه ای از سوی هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؟ و برخی افراد توئیت ها و نامه های نادرستی نوشتند!

طلایی گفت: اگر ریالی از دفتر خیریه یا هیئت مدیره یک شرکتی به حساب من واریز شده است من تقدیم خواهم کرد. زنده باد خودم که برخی با شیوه اتهام پراکنی ها ارتزاق کنند!

وی گفت: من پاسدار بودم و ۱۶ سال نیز پلیس بودم. در سال ۸۲ بحران دانشگاه ها حضور داشتم.

ابوالفضل قناعتی، عضو شورای چهارم شهر تهران و کاندیدای ششمین دوره شورای شهر تهران در ادامه این نشست خبری گفت: اولین و مهم ترین بحث شورای وحدت توجه به منویات رهبری به منظور حضور حداکثری مردم در انتخابات است، تمام سعی تلاش افرادی که در شورای وحدت حضور دارند، این است که تلاش کنند مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.

وی افزود: دومین بحث در شورای وحدت درخصوص انتخابات ریاست جمهوری است حدود ۳ ماه است که افراد بررسی می‌شود تا ببینیم از چه کسی حمایت صورت گیرد، همیشه بحث این بوده که اگر آقای رئیسی کاندید شوند شورای وحدت به طور کامل پشت آقای رئیسی است.

به گفته قناعتی، شورای وحدت در تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان و شورای شهر کمتر ظاهر شده است چراکه اولویت شورای وحدت انتخابات ریاست جمهوری است و تمام ظرفیت های خودمان گذاشتیم تا آقای رئیسی رئیس جمهور شوند و مشکلاتی که در این ۸ سال گریبان گیر ما شده است بتوانیم پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: شورای وحدت بیش از ۳۰۰ نفر از افراد را برای انتخابات شورای شهر با ۴ شاخص انقلابی‌گری، مردم داری، تخصص گرایی و دین مداری مورد بررسی قرار داده است و به این ۲۱ نفر رسیده است و تمام این افراد سابقه مدیریت در حوزه شهری دارند و موضوع به جوان گرایی، سهم بانوان، حضور افراد با تجربه در این ترکیب ۲۱ نفر لحاظ شده است.

قناعتی با اشاره به مشکلات شهر تهران اظهار کرد: تهران مشکلات زیادی دارد و موضوعی که باید به آن توجه کرد رسیدن به درآمد پایدار است.

وی تاکید کرد: جلوی اشتباه شورای پنجم که افزایش عوارض است حتما باید گرفته شود چراکه مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند و باید در شورای ششم به معیشت مردم توجه ویژه داشته باشیم.

قناعتی گفت: امیداریم با مجلس انقلابی و ان‌شاءالله دولت انقلابی برای یک بار مدیریت شهری یکپارچه را با همسو شدن تمام جریان ها تجربه کنیم.

وی با اشاره به بهترین اقدام شورای پنجم گفت: لغو مصوبه برج باغات از مهم ترین اقدامات بود که تبدیل به خانه باغ شده است اما باید حقوق مردم رعایت شود.

قناعتی افزود: پروژه شهید شوشتری هر چه زودتر باید اجرا شود همچنین ما در دوره قبل ۷هزار اتوبوس به شهرداری تحویل دادیم اما در حال حاضر ۵ هزار اتوبوس داریم.

وی با اشاره به مافیای قدرت گفت: مافیای قدرت از تشکیل برخی لیست ها خود را نشان می دهد. گروهی که لیست را می بندد فرآیند قانونی انجام نشده و چارچوب ها رعایت نشده و وقتی قانون و منطق در بستن لیست ها نباشد اثر می گذارد.

این عضو شورای وحدت خاطرنشان کرد: شورای ائتلاف ۸۴ نفر از مردم انتخاب می شوند ولی دهن کجی به مردم می کند و یک خانم بزرگواری که توهین به شخص بزرگوار شد و خانواده در عالم عزیز هستند و با شعار انقلابی فرد انقلابی را خراب می کنند که مافیای قدرت است.

وی افزود: سروری و چمران امضا کردید اگر در لیست ائتلاف باشید در لیستی نمی روید اما وقتی به وعدتون پایبند نیستید چگونه به مردم پایبند هستید؟ این جریان همان کسی است که با پول مردم تبلیغ می کند.

قناعتی در ادامه در پاسخ به خبرنگار تهران‌پرس اظهار کرد: در بحث ابر پروژه ها در شهر تهران با توجه به شرایط کشور باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. در پایان شورای چهارم رایزنی ها برای احداث تونل میدان سپاه تا اتوبان آزادگان توسط بخش خصوصی انجام شده بود اما متاسفانه به سرانجام نرسید.

وی در خصوص اینکه ما امروز شاهد بنر های زیادی در سطح شهر هستیم که تعداد کمی از آن لیست شورای وحدت است، اظهار کرد: برخی احزاب و لیست ها به مافیای قدرت و ثروت وصل هستند. شورای وحدت راه و منش آقای رئیسی را در پیش گرفته است، ایشان گفتند هزینه های تبلیغات سرد افراد کم برخوردار جامعه شود.

قناعتی گفت: بسیاری از اعضای کنونی لیست شورای وحدت هزینه برای تبلیغات را پرداخت نکردند و افرادی که پرداخت کردند نیز این مبالغ صرف امور خیریه خواهد شد.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۸۰۱۱
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha