۱۴۰۰۰۳۲۶۰۰۰۱۰۲_Test_PhotoN











به گزارش  گروه سیاسی تهران پرس، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی بیانیه‌ای از آحاد مردم ایران به‌خصوص اهالی علم، دانش، فرهنگ و هنر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.


 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:


جمهوری اسلامی ایران که میراث گرانبهای امام خمینی (ره) است، با جانفشانی و از خودگذشتگی مردان و زنان غیور جلوه‌ای نو از مردم سالاری را بوجود آورده است و حس افتخاری را که برخواسته از استقلال، آزادی و جمهوری است را خلق کرده است. استقلال کشور در جهان، محوریتی مهم از توانائی و تسلط به سرنوشت جامعه را بوجود آورده و حق تعیین سرنوشت کشور توسط مردم به‌واسطه انتخابات در سطوح مختلف مدیریتی از ریاست جمهوری تا شورا‌های اسلامی شهر و روستا از مجلس شورای اسلامی تا مجلس خبرگان رهبری نمادی از آزادی سیاسی ـ اجتماعی و استقلال این ملت است.


 

مشارکت در انتخابات خصوصا انتخاب رئیس جمهور، در نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها یک حق بلکه تکلیف شرعی است که مبتنی‌بر آرای امام خمینی (ره)، رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیه الله خامنه‌ای ادام الله عزه، علما و مراجع عظام واجب تلقی می‌شود. مشارکت مردم در تعیین سرنوشت ملی یک سرمایه بزرگ اجتماعی است که منشاء خلق ارزش‌های بزرگ برای پیشرفت و تامین سلامت و امنیت اجتماعی و صیانت از ارزش‌های اسلامی است.


 

خداوند متعال، ملت شریف ایران را در آزمونی دیگر قرار داده و فرصت تغییر و تعیین سرنوشت را به آن‌ها بخشیده است. او که خود هدایتگر عالمیان است فرمود: «انّ اللَّه لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا مابأنفسهم». تغییر و تحول‌خواهی مبتنی‌بر شناخت، آگاهی و درک شرایط جامعه و جهان امری پسندیده و ضروری است تا دولتی تحول‌گرا، مردمی، جوان و انقلابی سکان مدیریت اجرایی را در دست گرفته و کشور را از بحران‌های پیش‌رو برهاند و پیشرفت در تمام عرصه‌ها را بیش از پیش نشان دهد و زندگی سعادتمندانه و شرافتمندانه‌ای برای آحاد جامعه اسلامی رقم زند و این با اراده مردم و روحیه خودباوری آن‌ها امری دست یافتنی و محقق است.



 


دولتی که پشتوانه مردمی بالایی داشته باشد در توسعه کشور و حل مسائل اساسی و همچنین تعاملات جهانی دلگرم به مردم خویش است و قدرت بازدارندگی نسبت به طمع و سلطه دشمنان ملت ایران پیدا می‌کند.


 

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن دعوت از تمام آحاد ملت ایران به‌خصوص اهالی علم، دانش، فرهنگ و هنر به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو امیدوار است، مردم شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی با درک و تحمل تمام مشکلات و سختی‌ها، مقتدر و هوشیار با اتکای به فضل الهی و رهنمود‌های داهیانه حکیم انقلاب اسلامی در پاسداشت از آرمان‌های امام خمینی «ره» و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی با مشارکتی حداکثری و انتخابی درست جلوه‌ای دیگر از ایران مقتدر را به نمایش گذاشته تا گام دوم انقلاب اسلامی استوارتر از گذشته به‌سوی پیشرفت و تعالی برداشته شود.


 

خداوند سایه پر عزت رهبر معظم انقلاب را مستدام بدارد و به ملت شریف ایران عزت، شکوفائی، کیفیت عالی زندگی همراه با سلامتی و توانمندی بالا و والا مرحمت کند و شاهد عزت روز افزون جمهوری اسلامی ایران باشیم.



دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی


 

انتهای پیام/الف


کد خبر: ۸۰۰۱
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha