۲۱۹۸۴۷_۲۲۰ (۱)
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس با اشاره به ضعف های پروژه مسکن ملی اظهار داشت: این پروژه نتوانست در جامعه اثرگذاری زیادی داشته باشد چرا که اقساط سنگینی دارد و نمی تواند مرهمی بر درد مستاجران باشد. وی ادامه داد: اقساط سنگین مسکن ملی باعث شده که اثر متقاضیان، اقدام به فروش امتیاز خود کنند و این موضوع نشان می دهد که مسکن ملی نتوانسته اثرگذاری زیادی برای اقشار ضعیف و ناتوان جامعه داشته باشد و عدم توانایی مردم در پرداخت اقساط مسکن ملی نیز به منزله ناموفق بودن این پروژه است.

شاکری با بیان اینکه سود ۱۸ درصد برای اقساط مسکن ملی برای مردم سنگین است، افزود: از آن جایی که اقشار ضعیف جامعه توانایی پرداخت این اقساط را ندارند، نمی تواند به عنوان یک پروژه عظیم ملی به آن پرداخت و تلاش دولت برای صاحب خانه کردن مردم جامعه با این روش زیاد جوابگو نبوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست به گریبان هستند و مسئله مسکن برایشان به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شده است، عدم برنامه ریزی مسئولان دولتی باعث شده که این مشکل همچنان باقی بماند و نیاز است که فکری جدی برای حل مسئله مسکن در کشور صورت بگیرد، در غیر این صورت همچنان مسکن به رویایی دست نیافتنی برای مستاجران باقی می ماند.

وی تاکید کرد: عدم اقبال وزیر سابق راه و شهرسازی به ساخت مسکن باعث شد که امروز با کمبود تولید مسکن در کشور مواجه باشیم و همین امر باعث شده که تقاضا برای مسکن افزایش بیابد و از سوی دیگر افزایش قیمت مسکن باعث شده که اقشار متوسط و ضعیف جامعه نتوانند اقدام به خرید مسکن کنند و امیدواریم طرح مجلس شورای اسلامی برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور با همکاری دولت جدید، بتواند موثر واقع شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۹۷۴
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha