۱۴۰۰۰۳۰۷۲۱۱۵۲۸۹۲۷۲۲۸۶۸۷۱۴
انسیه شاه‌حسینی نویسنده و کارگردان سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر تهران پرس با اشاره به اینکه در طول ۸ سال گذشته فضای حاکم بر سینمای ایران به شدت آسیب دیده است، گفت: امیدوارم که در دولت بعدی و با روی کار امدن یک رئیس جمهور جدید، وضعیت سینمای کشور سروسامان بگیرد چرا که در طول این چند سال، سینمای ایران دچار انزوا شده بود.

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی فرمایشات زیادی در خصوص پیشرفت و ترقی کشورمان دارند و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از این موارد است که باید به آن عمل شود و در این کار، سینماگران می توانند از طریق هنر، اثرگذاری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را با شکل جذاب به نسل های امروزی به نمایش در آورند و امیدوارم دولت بعدی بتواند در این راستا به ما کمک کند تا بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را به شکلی هنری و سینمایی، به مردم به تصویر بکشیم.

شاه حسینی افزود: در طول این چند سال امکان ساخت فیلم سینمایی و سریال هایی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت فراهم نبود و امیدوارم در دولت بعدی فضاگسترش پیدا کند و بتوانیم در راستا ارزش های انقلاب اسلامی به تولید فیلم و سریال بپردازیم.

این کارگران سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: مردم انتظار دارند که دولت بعدی با رویکرد انقلابی، مردمی و جهادی در راستای حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی  و معیشتی اقدام عملی انجام دهد چرا که با توجه به تورم شدید و بالا در کشور، اقشار ضعیف و دهک های پایین جامعه دچار مشکلات عدیده ای شده اند و فاصله طبقاتی در کشور بیداد می کند و نیاز به دولتی پویا، انقلابی و مومن است تا بتواند اوضاع را سروسامان ببخشد.

وی ابراز داشت: امیدوارم سینماگران انقلابی هم بتوانند در دولت بعدی  فرصت بیشتری برای ایفای نقش به مردم داشته باشند و بتوانند آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند.

وی عنوان کرد: چرا باید فرهنگ انقلاب و ارزش‌های مرتبط به آن در سینما آن‌قدر مهجور باشد؟ یکی از جدی‌ترین مطالبات ما از دولت آینده این است که به این مهجوریت پایان دهد و ما این آمادگی را داریم که دلسوزانه به دولتمردان آینده مشاوره دهیم و راه‌حل‌هایمان را با آنها درمیان بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: ۷۹۷۱
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha