photo_2021-06-13_00-09-03333
به گزارش خبرنگار تهران پرس، دومین برنامه دمنوشی برای شهر با حضور «محمدمهدی نبی»، «میثم نادی» و «صالح اسکندری» از لیست طهران قوی، شورای مردمی امروز (یکشنبه ۲۳ خردادماه) برگزار شد.

 

در ابتدای برنامه، این سه کاندید شورای شهر تهران به معرفی و سوابق کاری خود پرداختند.

 

نبی با بیان اینکه اعتقاد دارم تغییرات در هر سیستمی موجب تحول می شود و امیدواریم افرادی که مسئولیت پیدا می کنند، امانتدار مردم باشند و خیلی خوب مدیریت کند، بیان کرد: از همین رو با توجه به تجربه ای که در این سال ها بنده و سایر دوستان کسب کرده ایم، بتوانیم به شهر تهران که ام القرای شهرهای اسلامی است، کمک کنیم.

 

ناکارآمدی و سیاست زدگی در مدیریت شهری فعلی تهران

نادی با بیان اینکه دغدغه های فرهنگی و اجتماعی دارم، گفت: مردم تهران واقعا دچار مشکلات عدیده ای هستند که بخشی از آن به ناکارآمدی مدیریت شهری بر می گردد و بخشی به سیاست زدگی فضای مدیریت شهری و بخش دیگر به عدم وجود دغدغه نزد برخی مدیران شهری شورای شهر و شهردار بر می گردد.

 

وی ادامه داد: تهران با بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی در سال که بخش قابل توجهی از آن به فرهنگ اختصاص دارد، این بودجه سنگین خروجی ندارد و هر روز به سمت مسائل ضد فرهنگی می رود به گونه ای که مردم می گویند که کار شورای شهرتهران امروز، اسم و فامیل بازی  و تعویض نام خیابان ها و معابر شده است درحالی که مشکل مردم نام کوچه ها و معابر نیست بلکه در آن معابر و کوچه ها مشکل دارند.

 

اسکندری با بیان تعریفی از سرمایه اجتماعی عنوان کرد: متاسفانه این سرمایه اجتماعی در سال های گذشته بسیار دچار آسیب شده است  و اعتماد مردم به حاکمیت و دولت و برخی از دستگاه ها آسیب دیده است، از آنجایی که شوراها و شهرداری را در سطح شهرداری می شود تعریف کرد نه در سطح سیاسی، شورای شهر می تواند خط بازسازی اعتماد اجتماعی باشد.

 

ناکارآمدی شوراهای شهر به سرمایه اجتماعی لطمه زد

وی ادامه داد: طبعا بخشی از این سرمایه اجتماعی به دلیل ناکارآمدی شوراهای شهر و شهرداری و بازداشت های گسترده ای در شوراهای شهر و شهرداری که منجر به منحل شدن برخی از شوراها شد، لطمه خورد و موجب دلسردی مردم شد. از همین رو از آنجایی که شورای شهر که یک سازمان اجتماعی است و قرار است زندگی روزمره مردم را تدبیر کند، می تواند در بازسازی این سرمایه اجتماعی موثر و پیشقدم باشد و منِ نوعی نیز به عنوان نسل سوم انقلاب در این حوزه ورود پیدا کردیم تا بتوانیم  نقش آفرینی در حد خودمان داشته باشیم.

 

نبی بیان کرد: اگر بتوانیم سبک و سیاق درستی را در حوزه  ورزش حاکم کنیم، می توانیم فضای ورزشی را احیا کرد و یا توسعه داد.

 

وی با بیان اینکه گران بودن ورزش در شهر تهران  به عوان یک مشکل در رویکرد اجتماعی تاثیر گذار بوده است، عنوان کرد: در این راستا باید مدیریت ورزشی محلات را به خود محلات سپرد اما سبک و سیاق آن باید مشخص شود و قانونمند شدن این مسیر ونظام مند شدن آن حرکت کرد. این شورایاری ها حلقه واسط میان شورا و مردم است و بر این اساس هر منطقه باید برای خودش تصمیم بگیرد ضمن اینکه سوبسید نیز باید داد، به ویژه جنوب شهر تهران که با کمبود فضای ورزشی مواجهند و یا از استاندارهای کافی برخوردار نیستند  که بر این اساس باید برای این مناطق مخصوصا یارانه ای تخصیص داد.

 

نبی ادامه داد: در مناطق مختلف بسیاری بافت های فرسوده داریم که می توانیم کاربری آن را ورزشی تبدیل کرد و برای افزایش سرانه ورزشی نیز راه دارد که در کنار این مسائل طرح همایشی شهر تهران  باید در دستور کار قرار گیرد که فضای ورزشی یکی از اقدامات در این طرح است.

 

نادی دیگر کاندید شورای شهر با بیان اینکه باید دسترسی شهروندان را به خدمات از لحاظ زمانی، نرخ و کیفیت یکسان کنیم، اظهار داشت: بر همین اساس اگر بودجه خود را بر اساس عدالت نچینیم، عملا به حاشیه نشین ها ظلم می کنیم.

 

توجه ائتلاف تهران قوی بر عدالت شهری و هوشمندسازی تهران 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های بنده عدالت شهری است، ادامه داد:  باید بسترهای این کار را فراهم کنیم و لازمه آن نیز این است که یک شورای شهر قوی روی کار بیاید که شورای شهرداری نباشد و شورای مردم باشد، ضمن اینکه درد کشیده باشد برهمین مبنا برخی از دوستان لاکچری نشین نمی توانند مشکلات شهری را حل کنند.

 

اسکندری نیز در ادامه به  لزوم هوشمند شدن شهر تهران اشاره کرد و گفت: تهران در ده یا بیست سال آینده به مراتب متفاوت از آن چیزی است که ما امروز داریم و اگر شورای شهر ششم قوی و مردمی و برخواسته از توده های مردم نباشد، نمی تواند چالش هایی که در سال های آینده در شهرتهران  با آن مواجه هستیم، برای آن چاره اندیشی کند.

 

وی ادامه داد: هوشمند شدن شهر موجب تحول در بسیاری از موضوعات است و این تغییرات تکنولوژی فرصت های بسیاری را برای مدیریت شهری فراهم می کند.  در ائتلاف ما روی این موضوع مطالعات گسترده صورت گرفته است و  ما قول می دهیم که در مسیر هوشمند شدن کار کنیم به این دلیل که اگر در این مسیر حرکت نکنیم، نمی توانیم شهر را اداره کنیم.

 

نبی با بیان اینکه شورای شهر متعلق به مردم است و اعضای آن باید از معتمدین محل باشند، گفت: شعار ائتلاف ما نیز است که معتمدین محل توسط مردم انتخاب شوند.

 

تجربه، تخصص و برنامه؛ ویژگی اعضای لیست تهران قوی

وی ادامه داد: در سبک و سیاق این ائتلاف، اعضا تخصص های ویژه‌ای دارند که در مجموعه شهر تهران و یا خارج از آن مسئولیت های مختلف داشته اند. ضمن اینکه طیف متخصصی با دلسوزی کامل این لیست ائتلاف را تشکیل داده که هم تجربه و هم تخصص و با برنامه است.

 

نبی افزود: اگر این ائتلاف کسب آرا کند، برای دوره چهارساله که به مردم گارانتی و تضمین می دهیم.

 

نادی نیز در تکمیل سخنان نبی افزود: با توجه به رایزنی های صورت گرفته، آقای مهدی چمران و سردار طلایی سر لیست این ائتلاف هستند و باقی اعضای لیست نیز ترکیب متناسب و منسجمی از نیروهای جوان و مجرب و آشنا به مدیریت شهری، آی تی، فرهنگ و اجتماع و موضوعات حقوقی می باشند.

 

حمایت جدی از شورایاری ها

این کاندید شورای شهر در ادامه به موضوع محله وری اشاره کرد و گفت: ما تاکید داریم مشکلات محل باید در محل و توسط مردم آن محل حل شوند و مدیریت شهری به توانمندسازی آن محله کمک برساند و باید به گونه‌ای باشد که مردم یک محله معطل شهردار و پیچ و خم های بروکراسی نشوند.

 

نادی تاکید کرد: حتما موضوع شورایاری ها را به صورت جدی پیگیری و از آن حمایت می کنیم و همینطور آن را قانونمند می کنیم.

 

شهر هوشمند؛ دغدغه اصلی ائتلاف تهران قوی

وی  با تاکید براینکه شهر هوشمند مطالبه و دغدغه اصلی ائتلاف تهران قوی است، گفت : امروز  ۶۰درصد استارت آپ های کشور در  تهران است. در چنین شرایطی چرا باید در شهر تهران با مشکل پسماند مواجه شویم؟  که به دلایل مختلف موضوع پسماند یک  مشکل  و معضل جدی برای شهروندان تبدیل شده و موجب نارضایتی آنها گشته است و شکل گیری مافیایی در این خصوص شده است. این در حالی است که یک شرکت دانش بنیان این آمادگی را دارد که این معضل را حل و کلی درآمد ایجاد کند.  اگر ائتلاف ما به پیروزی برسد، در راستای هوشمند سازی شهر، عوارض پسماند را از قبوض مردم حذف خواهیم کرد.

 

لیست های اصلی تهران، گزینه شهردار را مشخص کنند

نادی ادامه داد:  قول می دهیم اگر وارد شورای شهر شدیم، در قصه نظارت بر شهرداری ورود کنیم و  شهر را شیشه ای اعلام کنیم. ما تنها لیستی هستیم که سه گزینه شهرداری نیز  مشخص کرده ایم  که البته برای مناطق نیز این را در دستور  کار داریم و از لیستهای اصلی تهران نیز می خواهیم تا  آنها  نیز گزینه شهردار خود را انتخاب کنند.

 

اسکندری بیان کرد: سه گزینه شهرداری  را براساس ترازوی این تیم مشخص کرده ایم.

 

وی ادامه داد:  فارغ از اتاق های دربسته ای که برخی می نشینند و برای  مردم تصمیم گیری می کنند، مردم حق دارند شهردار خود را و همینطور در سطح مناطق نیز  شهردار منطقه شان را انتخاب کنند.

 

اسکندری تاکید کرد: این ائتلاف حرکت و پویش مردمی و مدنی از پایین به بالاست.

 

لیست ائتلاف تهران قوی، سیاسی نیست

نادی تصریح کرد: ما قدم اول را  با شفافیت از خودمان شروع کردیم و گزینه های شهردار خود ر ا معرفی کرده ایم و تنها لیستی هستیم که در کنار اسم افراد سوابق را زده ایم. لیست ما سیاسی نیست و ما پدرخوانده نداریم و از آقای چمران و طلایی درخواست کرده ایم که در راس این لیست قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه شعارما این است که طرف مردم هستیم، تاکید کرد: هم به مدیران شهری و هم به شهروندان این اطمینان را می دهم که آرامش را هم در حوزه شهرداری و هم در حوزه شهری حاکم کنیم،  قطار انتصابات را راه نمی اندازیم و برای شبانه روزی کار کنیم.

 

اسکندری نیز در پایان خاطرنشان کرد: قطعا از مدیران وارداتی پرهیز می کنیم و مدیران اتوبوسی در شهرداری نمی آوریم. دنبال توزیع فرصت های شغلی در شهرداری خواهیم بود و در موضوع حقوق و مزایا نیز معتقدیم باید یک توزیع عادلانه ایبین مدیران و کارکنان صورت گیرد و از مردم نیز می خواهیم که به  ائتلاف طهران قوی اعتماد کنند تا در این چهار سال بهترین خدمات را به شهروندان تهرانی و کارکنان شهرداری دهیم.

 

انتهای پیام/الف



 
کد خبر: ۷۸۹۲
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha