۱۵۶۳۸۱۹۳۱
به گزارش تهران پرس به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز از شاخص ۷۳ به ۷۱ کاهش داشته و در شرایط قابل قبول یا سالم قرار داشت.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از شاخص ۵۹ به ۵۷، ازن از شاخص ۹۰ به ۸۴ و دی اکسید نیتروژن از شاخص ۸۸ به ۷۹ کاهش داشته است و منواکسید کربن همچون روز گذشته بر روی شاخص ۲۷ قرار داشت.

بر این اساس، ایستگاه‌های پیروزی(منطقه۱۳)، تربیت مدرس(منطقه۶) و اقدسیه(منطقه یک) به ترتیب با شاخص‌های ۱۲۷، ۱۲۲ و ۱۱۳ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های فرمانداری شهرری (منطقه۲۰)، شهرداری منطقه۲۲ و شهرداری منطقه۱۱ به ترتیب با شاخص‌های ۵۷، ۶۷ و ۷۱ در این مدت کمترین آلایندگی را داشتند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حد مجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۷۴ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

 
کد خبر: ۷۸۱۷
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha