۱۴۱۲۲۱۸۰_۴۸۳
 

گروه سیاسی تهران پرس‌؛ در پانزدهین روز تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، برخی از کاندیداها با حضور در رسانه ملی و یا در جمع مردم به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

 

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط برنامه‌های استانی در معاونت سیما عنوان کرد: «خودرو باید به نحوی از حالت انحصاری خارج شود تا برای آن قیمت عادلانه تعیین کنیم».

 

وی تاکید کرد: «اگر قطعات خودرو در داخل تولید شود، هم اشتغال افزایش می‌یابد، هم تولید بالا می‌رود و هم استقلال در خودروسازی را در پی دارد که دولت آینده این موضوع را پیگیری خواهد کرد».

 

رئیسی شفاف‌سازی را از کارهای مهم دولت‌ دانست و تصریح کرد:«ما در دولت مردمی حتماً درباره‌ مسائل مهمی چون قیمت خودرو، بحث سوخت، مباحث مربوط به کشاورزی و تولید و مصرف با مردم سخن خواهیم گفت».

 

آیت الله رئیسی عصر دیروز پنجشنبه نیزدر گفتگوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی اظهار داشت که کارهای نمایشی برای احیای آن چاره ساز نیست و باید زمینه احیای واقعی دریاچه فراهم شود.

 

این نامزد ریاست جمهوری راهکار رفع یاس و ناامیدی همه آحاد مردم به ویژه جوانان را شرکت در انتخابات دانست و تصریح کرد: « با وجود مسئولیتی که داشتم، آمده‌ام تا در این کسوت نیز با برخورد با علت‌ها تغییری را در سفره مردم ایجاد کنم».

 

گفتنی است آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در ادامه برنامه های تبلیغاتی خود با مردم استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، فارس و گلستان از طریق شبکه‎‌های استانی گفتگو کرد.

 



علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰) در دیدار با گروهی از بانوان فعال در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در یادمان شهدای هفتم تیر در مجتمع سرچشمه تصریح کرد:« من این مسأله را که وعده بدهیم که فلان تعداد زن را به عنوان وزیر انتخاب می‌کنیم قبول ندارم و آن را خلاف معیارها و موازین دینی و شایسته‌سالار می‌دانم؛ من معتقد به شایسته سالاری هستم و این فراتر از جایگاه زن و مرد است، البته اهتمام دارم در بخش‌های اجرایی که به طور خاص به مسائل زنان و خانواده مربوط می‌شود حتما نقش محوری مدیریت را در اختیار بانوان قرار دهیم».

 

زاکانی با انتقاد از رویکرد برخی مسئولان اظهار داشت: «خیانت بزرگ جریان رقیب ما این است که موضوعات فرهنگی را تبدیل به مسائل سیاسی و سپس آنها را تبدیل به موضوع امنیتی می‌کند و این شامل مسائل حوزه زنان، آزادی، فضای مجازی و از این قبیل می‌شود».

 

زاکانی در دیدار امروز خود با نمایندگان اقشار مختلف با بیان اینکه کسانی که شعار می‌دهند، زنده باد مخالف من، دروغ می‌گویند، در خصوص علت عدم شکل گیری دولت انقلابی تصریح کرد:«علت این مسأله این است که گاهی افراد با ریش و گاهی افراد بی‌ریش در حالی که هر دو بی‌ریشه هستند سر کار می‌آیند».

 

این نامزد ریاست جمهوری عنوان کرد: «جمع‌بندی ما این است که باید وزارت خانواده و جمعیت را داشته باشیم که نقطه تمرکز و فعالیت آن بر روی مسأله جمعیت است».

 

زاکانی به برنامه دولت احتمالی خود درباره مسکن اشاره کرد و گفت: « در حوزه مسکن ساخت سالانه ۳۰۰هزار مسکن در دستور کار دولت اقدام و اصلاح قرار دارد که از این تعداد ۱۵۰هزار مسکن برای محرومان و ۱۵۰ هزار برای زوج‌های جوان است».

 

این نامزد ریاست جمهوری همچنین از طریق شبکه های استانی با مردم استان‌های البرز، خلیج فارس، قم، لرستان به گفتگو پرداخت.

 



سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، صبح امروز (جمعه ۲۱ خرداد) در همایش دختران رأی‌اولی که در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: «کسانی که درباره خانم‌ها شعار می‌دهند بگویند در این هشت سال برای آنان چکار کردند؟ سندهایی که خودتان برای زنان نوشتید چه شد؟ آیا با این شعار که «یک یا چند وزیر خانم در دولت قرار می‌دهیم» مشکلات حل می‌شود؟

 

جلیلی ادامه داد: «صداقت با زنان مهمترین اولویت است؛ نباید به زنان نگاه ابزاری داشت و موقع انتخابات چند شعار بدهیم و برود تا چند سال بعد؛ باید با ارائه کارنامه بگویید در این عرصه چه کرده اید».

 

این نامزد ریاست جمهوری با تاکید براینکه اصلاح جامعه بدون نقش آفرینی زنان انجام نمی‌گیرد، بیان کرد:« لذا باید ماموریت‌ها و کارویژه‌های زنان تعریف شود و اگر صحبت از جهاد بزرگ برای جهش ایران می‌شود، این عمل می‌خواهد؛ هم عمل زن هم مرد».

 

سعید جلیلی امروز در گفتگو با مردم استان‌های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و یزد از طریق شبکه های استانی تلویزیون گفتگو کرد.

 



سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در رادیو فرهنگ با بیان اینکه صندوقی برای ازدواج، تامین جهیزیه و اشتغال خانواده پیش بینی کرده است، گفت: «ما با کمک مرکز عملی اسلامی پیشرفت به یک مدلی رسیدیم که یک وزارتخانه تشکیل بدهیم به نام خانواده که موضوع آن ازدواج است پایدار سازی ازدواج است و موضوع فرزندآوری و موضوع رسیدگی به آسیب های اجتماعی است».

 

قاضی زاده اظهارداشت که بسیاری از کالاهای فرهنگی را بومی سازی کرد و در این حوزه به تولید کننده فرم و محتوا تبدیل شد.

 

این نامزد ریاست جمهوری نیز درخصوص بیمه هنرمندان بیان کرد: « یک مکانیزم بیمه تعریف کردیم به نام هویت شغلی یعنی اگر کسی هنرمند محسوب بشود تحت پوشش صندوق بیمه قرار بگیرد».

 

قاضی زاده هاشمی همچنین امروز جمعه با مردم مازندران گفتگو کرد و تاکید کرد: «مدل حکمرانی جدیدی را طراحی کردیم تا امور به مردم واگذار شود».

 

این نامزد ریاست جمهوری امروز جمعه با مردم استان‌های ایلام، خوزستان وکردستان نیز گفتگو کرد.

 



محسن رضایی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه خبری پرس‌تی مطرح کرد: « ما آمادگی داریم که با همکاری سایر کشورهای منطقه، صلح و امنیت را در اینجا به وجود آوریم».

 

رضایی درباره برجام نیز اظهار داشت:« برجام یک تعهد بین المللی است و آمریکایی ها آن را زیر پا گذاشتند. ما به آن پایبند خواهیم بود. مهم این است که آمریکایی‌ها وادار بشوند که به تعهدات خود عمل کنند. ما دیپلماسی خوبی را در پیش خواهیم گرفت، ولی معطل توافق در وین نخواهیم بود».

 

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه سعی خواهیم کرد با فعال کردن اقتصاد ملی بی‌نیازی خودمان را از روابط با آمریکایی‌ها به حداقل کاهش ‌دهیم، مطرح کرد: « در برنامه ام هست که در همین چهار سال اول بین ۲ تا ۲٫۵ برابر مبادلات تجاری مان را افزایش دهیم و سعی کنیم که به یک بازار مشترک منطقه ای هم دست یابیم».

 

محسن رضایی عصر جمعه در گفتگو با مردم استان گیلان عنوان کرد: «دولت وی دولت قیام فرهنگی، اقتصادی و شکستن محاصره اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ برای زندگی بهتر و تشکیل دولت وحدت ملی است».

 

وی همچنین با مردم استان‌های اصفهان، خراسان شمالی و قزوین گفتگو کرد.

 



محسن مهرعلیزاده در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما اظهار داشت:« به دلیل شناخت دقیق من از بانک و اینکه بنده موسس بانک دی بودم، می‌توانم بگویم متاسفانه تعدد بیش از اندازه بانک‌های خصوصی موجب تجارت یا دلالی شدن کار بانکداری یا ورود به بازار‌های مسکن و زمین شده است که از دلایل بروز گرانی، کمبود‌ها و تخریب در بازار‌ها است».

 

مهرعلیزاده گفت: به نظر من باید بانک‌ها را به صورت جدی و قطعی محدود به دریافت پول‌های مردم به صورت امانت و پس‌انداز کرده و آن را برای تولید استفاده کنیم و منظور از تولید، نه لزوما حضور در بورس است بلکه به صورت وام در اختیار تولید قرار گیرد.

 

این نامزد ریاست جمهوری با کنایه به برخی از نامزدهای ریاست جمهوری اظهار داشت:«برای رفع مشکل اقتصادی نباید مردم کار را به افراد فرهنگی، نظامی و حقوقدان و دیگر حوزه‌ها واگذار کنند بلکه رفع مشکل کشور نیازمند یک شخصی است که مهارت و دانش اصلی او اقتصاد باشد»!

 

امروز جمعه گفتگوی محسن مهرعلیزاده از طریق شبکه های استانی با مردم استان‌های بوشهر، زنجان، کرمان، مرکزی پخش شد.

 

گفتنی است، برنامه تبلیغاتی "با نخبگان " نیز که طبق جدول زمان بندی نامزد‌های ریاست جمهوری امروز جمعه ۲۱ خرداد، ویژه آقای مهرعلیزاده بود، بدلیل آنکه ستاد انتخاباتی این نامزد قادر به ضبط برنامه نشده بود، پخش نشد.

 



عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در گفت‌وگو با شبکه جام جم نیز به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: « خیلی خوشبین هستم که در دولت دوازدهم برجام احیا و تحریم‌ها رفع شود. اگر این اتفاق نیفتد هم یکی از اولویت های من در دولت سیزدهم، اجرایی کردن برجام و لغو تحریم‌ها است تا اقتصاد کشور بتواند نفس بکشد».

 

وی عصر امروزجمعه در گفتگو با مردم تبریز از طریق شبکه استانی سهند، اظهار داشت:« من می‌خواهم فقط ۴ سال رئیس جمهور شوم و در این مدت فارغ از هرگونه محافظه کاری امور کشور را اصلاح کنم. چرا که معتقدم باید نگاه متمرکز به کشور را از صحنه اقتصادی برداریم».

 

از دید این نامزد ریاست جمهوری باید حداقل دستمزدها اصلاح شود و یارانه‌ها عادلانه و منطقی بین دهک‌های پایین جامعه توزیع شود.

 

همتی همچنین مدعی شده که در شهرهای کوچک که محیط بسته‌تر است عرصه بر دختران و پسران تنگ شده است!

 

این نامزد ریاست جمهوری در این گفتگوی استانی خود نیز بر ساده زیستی و عدم سخت گیری در جذب توریست‌های خارجی تاکید کرد با این استدلال که هر مسافر خارجی با خودش ارز و فرصت اشتغال می‌آورد.

 

همتی علاوه بر استان آذربایجان شرقی با مردم استان های چهارمحال و بختیاری، سمنان، کرمانشاه وهمدان نیز گفتگو کرد. اما در برنامه ضبط شده برای مردم کرمانشاه، به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های کلان در کشور پرداخت و برنامه خاصی برای استان کرمانشاه ارائه نداد!

 

انتهای پیام /الف
کد خبر: ۷۸۳۸
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha