۴۵۷۳۴۶۸
به گزارش تهران پرس، محسن هاشمی رفسنجانی در همایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر ششم که دیشب با حضور علیرضا محجوب و تعدادی از اعضا و نامزدهای انتخابات شورای شهر در فضای باز باشگاه ورزشی دارایی در تهرانپارس برگزار شد، گفت: انتخابات و فضای انتخابات سرد است. متاسفانه انقدر فضا سرد شده و رد صلاحیت ها غیرمعقول است که صدای اعتراض مقام معظم رهبری هم بلند شد؛ اما دیدیم که حتی به درخواست جبران ایشان هم پاسخی داده نشد و همین باعث شد فضا سردتر شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به رد صلاحیت ها در انتخابات شوراهای شهر گفت: در هیچ جای قانون اجازه نظارت استصوابی برای انتخابات شورای شهر داده نشده است؛ اما دیدید که از ۱۲ نفر از اعضای فعلی شورا که برای انتخابات ثبت نام کردند. در شرایطی که همگی در هیات اجرایی تایید شدند اما ناگهان با این پدیده مواجه شدیم که نیمی از آنها از سوی مجلس رد شدند. این اعتراض ما به هیات نظارت مرکزی در مجلس است و سوال داریم چطور وقتی کسی در هیات اجرایی تایید شد و یعنی نامه های چهارگانه را داشته، رد صلاحیت شده است. لازم بود که از همکاران رد صلاحیت شده‌ام دفاع کنم.

هاشمی در ادامه به شوخی از باز شدن فضا در ایام انتخابات صحبت کرد و گفت: الان فضا انتخاباتی است و اجازه داریم واضح تر حرف بزنیم. حتی می‌بینیم آنها که به محدودیت‌ها علاقه داشتند، دیگر درمورد آن صحبت نمی‌کنند. آقای روحانی هم گفتند که چطور عده‌ای حالا علاقه‌مند به زنان و اهل سنت و ... شده‌اند. پس اجازه بدهید من هم راحت‌تر صحبت کنم.

وی در ادامه سخنانش گفت: همیشه درجهان کسانی بوده‌اند که مشکلاتی را ایجاد می‌کردند و نمی‌گذاشتند آدمیت در بین آدم‌ها جاری شود. درطول تاریخ همیشه این اتفاقات افتاده است. اما تک تک ما به صورت یک قطره از باران مسئولیم که ان شاالله در انتخابات شرکت کنیم. حالا اینجا قصد ندارم در مورد انتخابات ریاست جمهوری صحبت کنم. اما در انتخابات شوراها تعدادی نامزد هست و جبهه اصلاحات هم تصمیم به حضور گرفته است. در نتیجه از شما می‌خواهم که به میدان بیایید و ان شاءالله به اعضای این لیست از جمله همکاران من در شورای شهر که تایید شدند نیز درآن حضور دارند رای بدهید.

رییس شورای شهر تهران در ادامه به عملکرد شورای شهر پنجم پرداخت و گفت: اگر بخواهیم عملکرد شورای پنجم را بر اساس اختیارات و وظایف قانونی آن ارزیابی کنیم باید بگویم که شورای پنجم عملکرد قابل قبولی داشته است. تبلور عملکرد شورا در شهرداری دیده می شود. اما عملکرد و فعالیت هایی را که شورا انجام داده است، باید بر اساس خود شورا مقایسه کنیم. بسیاری از کم کاری های شهرداری را به گردن شورا می اندازند. درحالی که نگاه به عملکرد شورا باید براساس نگاه به خود شورا باشد.

هاشمی ادامه داد: من از سال ۷۶ در متروی تهران بودم و از اولین دوره شورا در سال ۷۸ با آنان همکاری کردم. می‌توانم بگویم که شورای پنجم متخصص دلسوز و کارآمد بود و تمام وقت خود را صرف تلاش کرد تا اتفاقات بد این سال ها را جبران کند.

وی اضافه کرد: از جمله مواردی که درمورد اقدامات شورا گفته نشد، بحث شفافیت عملکرد شورا بود. از روز اول، شورا طرحی آورد که رای اعضای شورا را علنی کرد. این کاری است که الان هم مجلس نتوانسته انجام دهد و حتی آنها که در مجلس دهم خود را موافق این طرح می‌دانستند وقتی وارد مجلس جدید شدند به آن رای ندادند و شفافیت آرا در مجلس باز هم رای نیاورد. اما در شورای شهر هر عضو شورا رأیش مشخص است. این عملکرد و شفافیت درکل برنامه های شهرداری گسترش پیدا کرد و تمام این موارد به سامانه شفافیت آمد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه درمبارزه با رانت و فساد هم جدی عمل کردیم، گفت: همه اعضای شورای شهر از شهرفروشی جلوگیری کردند. در روزهای نخست حضور در شورا اسناد و نامه‌ها را مطالعه کردم. دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد شهر را دیدم و متوجه شدم که تمام این‌ها با دغدغه‌های مردم یکی است، ما هم در راستای تحقق همین موارد حرکت کردیم. اما متاسفانه صداو سیما در تبلیغات درکنار ما قرار نگرفت و این عملکرد را به بهانه هایی مانند نامگذاری و ... منعکس نکرد و شورای پنجم را ناکارآمد نشان دادند.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و سرکار خانم فخاری عملکرد خیلی خوبی داشتند، گفت: درحوزه مربوط به بودجه و درآمد پایدار نیز کمیسیون برنامه و بودجه خیلی خوب به موضوع پرداخته شد.

وی ادامه داد: من دیگر در مورد پروژه‌های نیمه تمام ورود نمی کنم اما سعی ما این بود که اول پروژه‌های نیمه تمام را انجام بدیم و بعد به جای مگا پروژه‌ها به پروژه‌های محلی بپرداریم. در زمینه هوشمندسازی و پسماند و ... هم اقدامات خوبی انجام شد و تمام مسائل به دقت در شورا بررسی شد. ما تمام جلسات را به طور علنی برگزار کردیم. البته کارهای مانده‌ای هم داریم و به همین دلیل برخی اعضا دوباره برای حضور در این انتخابات نامزد شدند.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مترو گفت: مثلا در حوزه مترو زحمت زیادی کشیده شد. اما در تجهیز مترو ما به دلیل عدم همکاری مجلس و دولت عقب افتادیم. شورای شهر سعی کرد به سمت سیاسی کاری و تخریب رقیب نرود، این ها از حسن های شورای شهر بود و اگر فرصت باشد می‌توانیم خیلی بیشتر آنها را باز کنیم. متاسفانه بعضا دوستان خودمان هم در جریان اصلاحات آنطور که باید و شاید مطالب مربوط به شورای شهر را به درستی تبیین نکردند.

هاشمی با بیان اینکه توصیه هایی برای شورای ششم دارم، گفت: مطالبات مردم روشن است و این مطالبات مورد تایید مقام معظم رهبری و اصلاح‌طلبان هم هست. یکی از مطالبات صیانت از حریم تهران است. انسان محوری را ما شروع کردیم اما باید تکمیل شود. خدمات هفت گانه در محلات را پیگیری کردیم اما لازم است که در شورای ششم پیگیری شود. خواهش می‌کنیم که پروژه های نمایشی را دنبال نکنند و تکمیل پروژه های لازم را دنبال کنند ومصلحت و آرامش مردم را رعایت کنند.
کد خبر: ۷۸۲۸
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha