۴۴۱۳۴۱۴
به گزارش تهران پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران، در دومین نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های کشور اظهار کرد: انتخابات مهم ریاست‌جمهوری، شوراهای شهر و روستا، میاندوره‌ای خبرگان و میاندوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را داریم که وظیفه مهمی به عهده معاونت عمرانی است تا پس از انتخابات شورای شهر، انتخاب شهرداران انجام شود.

وی افزود: با انتخابات شوراهای شهر، شهرداران قبلی مستعفی تلقی می‌شوند و اعضای شوراها باید شهرداران را گزینش کنند و به حوزه امور شهری معاونت‌های عمرانی ارجاع دهند.

استاندار تهران عنوان کرد: با توجه به وظایف خاصی که شهرداران بر عهده دارند، صلاحیت آنها به لحاظ علمی، تخصصی و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محسنی بندپی با بیان اینکه قوه و محور توسعه هر استانی در حوزه معاونت عمرانی تعریف می‌شود، گفت: باید تا آخرین لحظه که در دولت تصدی داریم کارها برای توسعه، عمران و آبادی با دقت و کیفیت پیش رود.

استاندار تهران در مورد تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر اظهار کرد: از امروز لیست داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیئت اجرایی و نظارت تأیید شده است، از سوی فرمانداران ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات شوراهای شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس از فردا آغاز می‌شود، در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در زمان تبلیغات، تمام مصوبات ستاد ملی کرونا نظارت و پایش می‌شود و جاهایی که لازم باشد، تذکر داده می‌شود که خوشبختانه مردم تا امروز همراهی داشته‌اند و خوشبختانه از پیک چهارم عبور کرده‌ایم و داریم به حالت پایدار می‌رسیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شعب اخذ رأی نیز دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص شده و ساعت رأی‌گیری نیز ۳ ساعت افزایش پیدا کرده که انتخابات به جای ساعت ۸ صبح، از ۷ صبح آغاز می‌شود و تا ۲ بامداد ادامه دارد.

محسنی‌بندپی گفت: ۱۰ درصد به صندوق‌های اخذ رأی اضافه شده و با توجه به مصوبه ستاد کرونا، شرایط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در روز رأی‌گیری هم رعایت می‌شود تا مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به محوریت این جلسه اظهار داشت: وظایف متعددی در حوزه معاونت امور عمرانی استانداری‌ها از جمله در زمینه برنامه‌ریزی، اجرای طرح‌های عمرانی، نظارت عالیه، مسائل شهری و روستایی، حاشیه‌نشینی، پسماند، آلودگی هوا، حمل و نقل، ترافیک و غیره تعریف شده است.

وی ادامه داد: این نشست در راستای این است که مسائل و چالش‌ها در مسیر ارتقا بخشیدن به خدمات احصا و جمع‌بندی در قالب پیشنهادهایی برای اصلاح امور ارائه شود.

استاندار تهران گفت: شهروندان مطالبات جدی در حوزه‌های عمرانی دارند که باید اقدامات با دقت، کیفیت و اثربخشی مطلوب توسط معاونان عمرانی پیگیری شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۷۷۳
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha