آیت الله رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امروز چهارشنبه پس از ضبط یک برنامه تلویزیونی برای شبکه‌های استانی در صدا و سیما عنوان کرد: «من با افرادی که به وجود آورنده وضعیت فعلی هستند و باعث ناامیدی و سرخوردگی مردم شدند حاضر به مناظره هستم».
۹۳۵۲۷۸_۹۲۴
گروه سیاسی تهران پرس‌؛ در سیزدهمین روز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، کاندیداها با حضور در رسانه ملی و یا در بین مردم به بیان برنامه‌های خود پرداختند.

 

آیت الله رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امروز چهارشنبه پس از ضبط یک برنامه تلویزیونی برای شبکه‌های استانی در صدا و سیما عنوان کرد: «من با افرادی که به وجود آورنده وضعیت فعلی هستند و باعث ناامیدی و سرخوردگی مردم شدند حاضر به مناظره هستم».


وی در پاسخ به راهکار خود برای مقابله با تحریم‌ها گفت: «ما برای رفع‌ تحریم‌های ظالمانه حتما تلاش خواهیم کرد و راهکارش هم موجود است. اما نباید سفره مردم و اقتصاد را مشروط به اتفاقاتی کرد که قرار است در آنسوی مرز‌ها رخ دهد».


رئیسی بیان کرد: «ما بنا داریم شفاف سازی، صداقت و اعتماد از دست رفته به دولت بازگردد که راهش هم با صداقت با مردم و دخیل کردن آن‌ها در تصمیمات است».


نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره کاهش هزینه‌های درمانی نیز مطرح کرد: «ما دفترچه‌های بیمه را باید معتبر کنیم؛ دوم باید در بیمه تکمیلی کار کنیم و سهم خانواده را در هزینه درمان که هم اکنون ۴۳ درصد است کاهش دهیم».


رئیسی امروز چهارشنبه در جمع اساتید دانشگاه‌های کشور و بسیج اساتید دانشگاه تهران نیز حضور یافت و تاکید کرد: «با برنامه ریزی حتماً می‌توانیم شرایط کشور را متحول کنیم».


این نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد:  «برای حل مسائل و مشکلات کشور برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داریم و دانشگاه به عنوان جایگاه تربیت نیروی انسانی و کادر سازی باید به دولت کمک کند باید کاری کنیم تا کسی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود و مدرک دارد، دیگر بیکار نباشد».


سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دیدار با نمایندگان تعاونی ها، گفت: «جمع‌بندی ما از کارهایی که طی این هشت سال انجام دادیم، این است که فرصت‌ها و امکانات کشور به گونه‌ای است که اگر یک برنامه جدی وجود داشته باشد، کشور نه تنها اداره می‌شود، بلکه جهش هم پیدا می‌کند و حاضرم با هر فردی که نسبت به این موضوع شک دارد، مناظره کنم».


این نامزد ریاست جمهوری گفت: «۱۶ مانع جدی بر سر راه تعاونی‌ها وجود دارد که اگر دولت این موانع را بردارد، اقتصاد جهش پیدا می‌کند. البته موانع دیگری هم در این زمینه وجود دارد و لازم است که اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و بخش‌های خصوصی تلاش کنند تا این مشکلات برطرف شود».


وی با تاکید بر مردمی کردن اقتصاد، مطرح کرد:  «تعاونی‌ها یکی از بسترهای مهم در این زمینه است و مردمی که می خواهند از حقوق اقتصادی خود استفاده کنند، باید بتوانند از یک بستر سالم و مطمئن بهره مند شوند».


جلیلی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور را نمی‌توان در یک محیط بی ثبات و سیال اداره کرد، گفت: «ما نباید کشور را معطل خارج کنیم و حتما باید تعامل گسترده و سازنده با جهان داشته باشیم».


علیرضا زاکانی دیگر نامزد ریاست جمهوری در یک نشست خبری با خبرنگاران خارجی درباره روند مناظرات انتخاباتی اظهار داشت: «قطعا این مناظرات بی حاصل نیست و البته همچنان معتقدم که باید مناظره دو به دو انجام شود تا بتوانیم عیار هم را محک بزنیم و مردم هم شناخت دقیقی از نامزدها پیدا کنند».


زاکانی در گفت و گو با رادیو فرهنگ عنوان کرد: «تعهد می‌دهم که کمک کار فرهنگ و اهل فرهنگ باشم. در پیشرفت ایرانی و اسلامی، فرهنگ بن مایه تمام تغییرات و تحولات خواهد بود».


نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد راهکارهای اداره اقتصاد فرهنگ، تصریح کرد: «باید باور کنیم که در حال جنگ فرهنگی هستیم و انقلاب و جهادی بر مبنای فرهنگ اسلامی، تمدنی و قومی صورت گیرد تا شرایطی فراهم شود که صنایع فرهنگی برای سایر جوامع داشته باشیم».


نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: «ما می‌توانیم فرهنگ غنی، اسلامی و انسانی خود را به جهان صادر کرده و اقتصاد فرهنگ را اداره کنیم. در این زمینه غفلت شده است. یکی از پیشران‌های جدی کشور که برایش باید رانت مولد اختصاص داد، صنعت گردشگری، صنایع دستی، هنر و ادبیات است».


زاکانی اظهار داشت: «هدف دولت ما ایران قوی و پیشرفته است. چهار رویکرد تحولی در دولت پیگیری خواهد شد. دولت عالمان، عاملان و خادمان در حوزه اقتصاد توجه خود را در جهت تولید قرار خواهد داد تا با خلق قدرت و ثروت، آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی رقم بزند و در توزیع ثروت، عدالت را در جامعه پیاده کند».


نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:  «در حوزه فرهنگ و اجتماع با محور قرار دادن تعلیم و تربیت و منزلت اجتماعی و مقابله با فقر و تبعیض و فساد به میدان خواهیم آمد و تحولی بزرگ رقم خواهد خورد».


وی افزود: «در حوزه سیاست و امنیت بر پایه مشارکت و انسجام ملی عمل خواهیم کرد. به دنبال مردم سالاری دینی هستیم تا مردم به عنوان سالار و آقا توسط مسئولان پذیرفته شوند».


زاکانی تصریح کرد: «در دیپلماسی سیاست خارجی، دیپلماسی فعال و هوشمند و بهره مندی از تمام ظرفیت‌های جهانی به ویژه ایرانیان خارج از کشور امکانی را رقم خواهد زد که فرصت تحول در سه حوزه فرهنگ و اجتماع، سیاست و امنیت و اقتصاد را برای ما فراهم آورد».


محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در گردهمایی اقوام ایرانی با تکرار این جمله که سال ۱۴۰۰ سال گشایش امور خواهد بود، اظهار داشت: «من دولتم را با کمک همه اقوام ایرانی شکل خواهم داد. هیچ قوم و استانی در دولت من، بدون نماینده نخواهد بود. از برادران اهل سنت، اعراب، ترک‌ها، بلوچ‌ها، کردها و همه استان‌ها وزیر و معاون وزیر خواهیم داشت».


رضایی گفت: «دولت ما قطار انقلاب را بزرگ خواهد کرد و صندلی برای سوار شدن ایرانیان خارج از کشور هم در نظر خواهد گرفت. پنجاه درصد جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و باید فعال شوند».


وی افزود: «سالانه پنجاه میلیارد دلار از یارانه‌های پنهانی که از جیب این ملت به جیب مفت خورها می‌رود. دیشب در مناظره گفتم که با حرف مفت نمی‌توان کشور را اداره کرد، بر این اساس است که نمی‌توان کشور را با این وضع اداره کرد. کدام خانواده ایرانی می‌داند فردا قیمت مسکن و گوشت و حمل و نقل چقدر می‌شود؟ بورس چه می‌شود؟»


رضایی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: «رابطه خوبی که بین من و مقام معظم رهبری وجود دارد، دست من را برای خدمت بازتر می‌کند که با رهنمودهای ایشان، سیاست‌های کلی ابلاغی ایشان را اجرا کنم و تحولی اساسی را از بالا تا پایین با دست شما پیاده کنم».


سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز  پس از ضبط برنامه تلویزیونی با محوریت جوانان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، افزود: «شبکه‌های بهداشت درمانی یک اقدام فوق العاده برای کشور بود که البته متعلق به زمان دور است و نیاز به بازطراحی دارد وعلاوه بر آن در همین مسیر نظام مراقب سلامت را در شهر‌ها توسعه خواهیم داد تا در مجموع هزینه‌های بهداشتی درمانی مردم به شدت کاهش یابد».


وی در توضیح بیشتر گفت: «هم اکنون فرانشیز (پرداخت هزینه ازسوی مردم) به طور میانگین ۴۰ درصد است که طبق برنامه زمانبندی ما باید به کمتر از ۱۵ درصد برای جامعه تا ۷۰ سال و همچنین رایگان برای ۷۰ ساله به بالا باشد».


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  «برنامه ما این است که در صورت موفقیت در انتخابات و از زمان آغاز بکار دولت تا ۲۲ بهمن امسال کرونا را هم از نظر اجرای شیوه نامه‌ها و هم واکسیناسیون مهار خواهیم کرد».


عبدالناصر همتی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه در مصاحبه باخبرگزاری صدا و سیما با اشاره به وعده‌های نامزد‌ها از جمله پرداخت یارانه نقدی ۴۵۰ هزار تومانی برای هر فرد گفت: «من بر وضع اقتصادی دولت و کشور مسلط هستم و از مردم عزیز هم درخواست دارم که به این نکته توجه کنند ما در دادن قول‌ها باید یک سری مطالب و منابع کشور را در نظر بگیریم برنامه من این است که بتوانیم یک چتر حمایتی برای سه دهک پایین جامعه که تعداد آن بیش از ۸ میلیون خانوار است ایجاد کنیم که از طریق هدفمند کردن یارانه‌ها این کار را انجام خواهم داد».


همتی ادامه داد: «منظورم این نیست که از منابع بودجه‌ای یا افزایش نقدینگی این کار را انجام دهیم بلکه با منابع درآمدی مربوط به هدفمندی یارانه‌ها می‌خواهم به هر خانوار یک میلیون تومان پرداخت کنم، زیرا ضعیف‌ترین اقشار جامعه ما برای خرید مایحتاج اولیه زندگی خود در مضیقه هستند این جزو اولین کار‌هایی است که ما باید به آن توجه کنیم».


وی افزود:  «در حوزه موسیقی محدودیت‌هایی ایجاد کردیم اکنون جوان‌های ما یک چیزی را گوش می‌دهند، اما ما طراحی‌های دیگری انجام می‌دهیم که اصلا مورد قبول آن‌ها نیست بنابراین باید با تعاملی که در دولت بنده خواهد بود باید بتوانیم میان جوان ها، نوجوان‌ها و کسانی که برای آن‌ها در بخش فرهنگ تصمیم می‌گیرند ارتباط برقرار کنیم و با حفظ چارچوب فرهنگ اسلامی که مورد توجه جمهوری اسلامی هست بتوانیم آزادی عمل بیشتری به عزیزان بدهیم تا فعالیت کنند»!


همتی گفت: «زمینه موسیقی هم باید از بزرگان موسیقی استفاده کنیم و دیدگاه‌های آن‌ها را درباره موسیقی جدید به کار گیریم اگر این‌ها را با برخورد حذفی انجام دهیم همه این فعالیت‌ها زیرزمینی خواهد شد».


محسن مهرعلیزاده از دیگر داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه دست خط بیان کرد: «وقتی تولید کردیم کشورهای همسایه باید از ما بخرند و باید صادرات داشته باشیم. کشورهای اروپایی می توانند بازار ما باشند».


مهرعلیزاده ادامه داد: «باید کاری کنیم که ارتباط با دنیا را داشته باشیم و ابتدا اتکای به قدرت و توان داخلی باید باشد و در عین حال نباید با کسی بیخودی دعوا کنیم و با کسی بیخودی مبارزه داشته باشیم!»


وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ و حدود ۶۵ درصد ظرفیت های موجود کشور بیکار هستند، تاکید کرد: «باید برای ایجاد اشتغال تولید راه بیندازیم و راه هایی که تولید را حمایت می کند را پیگیری کنیم تا راه باز شود و ایجاد اشتغال شود».


مهرعلیزاده در جمع تولید کنندگان، تجار و فعالان اقتصادی حضور یافت و اظهار داشت: «دخالت دولت را از همان روز نخست، قطع کنیم و به این ترتیب می‌توان بورس را در ظرف سه یا چهار ماه به سامان رساند».


انتهای پیام/الف


 
کد خبر: ۷۷۹۱
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha