۶۵۵۳۴۱۷_۴۳۴



به گزارش تهران پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه مشترک هیات مرکزی اجرایی ستاد انتخابات کشور را داشتیم و هر چند وقت یکبار این جلسه برگزار می‌شود و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد که امروز نیز در بحث امنیت انتخابات گزارش مفصلی داده شد


وی گفت: اقداماتی که از دی ماه سال گذشته در بحث برگزاری انتخابات به عمل آمده و ستاد انتخابات تشکیل و اطلس امنیت انتخابات به وجود آمدهاست، طبق پیش بینی‌ها و رصد مستمر در شرایط جاری که داریم با موضوع امنیتی خاصی در بحث برگزاری انتخابات نخواهیم بود.

 

فضلی افزود: در بحث بهداشت انتخابات نیز طبق توضیحاتی که در جلسه نیز داده شد هم تعداد شعب و هم ساعات برگزاری انتخابات را افزایش دادیم و هم شرایط بهداشتی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمام شعب رعایت خواهد شد و از تمام عوامل اجرایی نیز تست پی سی آر گرفته خواهد شد که باعث شیوع این بیماری نشود و ضمن اینکه فاصله گذاری اجتماعی چه در بحث عوامل اجرایی و چه در بحث اخذ رای از مردم رعایت می‌شود.

 

وزیر کشور گفت: نگرانی در باره برگزاری انتخابات در روز رای گیری وجود ندارد.

 

وی افزود: در بحث تامین برق مورد نیاز روز رای گیری ۲۴ ساعت نیز با وزارت نیرو و مخابرات صحبت شده است هیچ قطعی برقی نداشته باشیم، ضمن اینکه زمان هویت سنج‌های مجهز به باتری هستند و مشکلی در این خصوص نیز به وجود نخواهد آمد.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه افزود: نگرانی‌هایی در بحث کمبود تعرفه در روز رای گیری مطرح می‌شود که پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است و کمبودی نخواهیم داشت.

وی در بحث جلوگیری از تخلف در فرآیند رای گیری انتخاباتی نیز گفت: از ابتدای رای گیری تا تجمیع نهایی آراء تمامی این فرآیند‌ها چندین بار لحاظ می‌شود و از تجارب سال‌های قبل استفاده شده است و هیچ گونه امکان تخلف و تقلب در انتخابات میسر نخواهد شد و مشکلی در این خصوص نیز پیش نخواهد آمد.

 

وزیر کشور گفت: مشارکت مردم در انتخابات موضوع مهمی است به ویژه در شرایط کرونایی فعلی که تمامی کانون‌های جمعیتی تعطیل یا با کندی و حذف فعالیت مواجه هستند که از جمله این کانون‌ها مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد هستند و اکنون دانشگاه‌های ما از نظر تبلیغات و تجمع سیاسی غیر فعال اند یا در بحث مدارس نیز با تعطیلی مواجه ایم و مساجد ما نیز اندک فعالیتی دارند.

 

وی افزود: ضمن اینکه هنوز اکثر نامزد‌های ما در شهرستان‌ها و استان‌ها ستاد انتخاباتی تشکیل نداده اند و علی رغم اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی را برای برگزاری تجمع‌ها یا میتینگ‌های انتخاباتی در مکان‌های سرباز مجوزش صادر شده است، اما هم اکنون با کندی فعالیت مواجه هستیم و یک مورد نیز از این میتینگ‌ها گزارش یا تشکیل نشده است.

 

وزیر کشور گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی شرایط و امکانات قانونی خوبی برای برگزاری انتخابات و شور و مشارکت انتخاباتی مهیا شده است.

 

 

منبع:صداوسیما

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۷۶۵
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha