قاضی زاده
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران پرس،امیرحسین قاضی زاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه درحوزه فرهنگ ۳۸ سازمان فعال داریم، عنوان کرد: در دولت خود ۵ فرماندهی در ۵ حوزه اصلی خواهد داشت و هرکدام از این فرماندهان، دبیر شورای‌عالی هم خواهند بود

 

قاضی زاده ضمن تبریک به فوتبالیست های کشورمان به محل برگزاری مسابقه اخیر نیز انتقاد کرد و گفت : در محل برگزاری مسابقه فوتبال، وزارت خارجه باید قوی تر وارد می شد.

 

این نامزد ریاست جمهوری درباره موضوع جوانان مطرح کرد: جوان های ما بهترین سالهای عمر خود را پنج سال محصور در یک اتاق به خاطر کنکور می مانند و یا در سربازی و تحصیل طولانی و مدارک متعدد بدون اینکه کسب مهارتی داشته باشند.

 

قاضی زاده ادامه داد: متاسفانه موضوع مهاجرت در این دوره دولت غوغا کرده و افزایش یافته است. مسکن یک خواب و خیال شده و  جوانان در حسرت تشکیل زندگی  در دوراهی نان و جان هستند.

 

وی تاکید کرد: موضوع خانواده و جوان در دولت سلام پیگیری خواهد شد و حتما سامانه ای برای لغو کنکور درنظر خواهیم گرفت. درباره سربازی به طرح جامعی برای تبدیل آن به یک سربازی حرفه ای پیش خواهیم رفت. ضمن آنکه مسکن صندوق اعتبار خانواده برای هر زوج در نظر گرفته ایم.

 

این نامزد ریاست جمهوری به نحوه برگزاری مناظرات انتقاد کرد و گفت: این نوع نحوه پرسیدن سوال ها باعث می شود تفاوت کاندیداها دیده نشود و انتقاد آقای جلیلی از روند برگزاری مناظره وارد است و می شود مناظره بعدی را با تغییر برگزار کرد.

 

قاضی زاده با اشاره به موضوع معلولان بیان کرد: باید ابزار زندگی معمولی برای معلولان فراهم شود. برای ازدواج و مسائل این قشر در دولت سلام تلاش خواهیم کرد.

 

وی با انتقاد از اینکه موضوع کرونا در بین سوالات مناظره نبود، انتقادی نیز به رویکرد صداوسیما در این خصوص کرد و گفت: صداوسیما اخبار کشورهایی که به لحاظ کرونا اوضاع بدی دارند گزارش می کند اما کشورهایی که دولت مقتدر و مدیر قاطع داشتند و کرونا را کنترل کرده اند نشان نمی دهد

 

قاضی زاده با تامید بر اینکه مسئله آموزش و پروش اساسی ترین مسئله کشور است، تصریح کرد: ما  نیاز به تحولات بنیادین در این عرصه داریم و باید کاری کنیم که بالاترین رتبه شغلی در کشور شغل معلمی شود.

 

وی با انتقاد از  اظهارات برخی نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره امروز بیان کرد: در این جمع نباید برای جلب توجه هر حرفی بزنیم. چرا در انتخابات یاد آزادی زنان و جوانان و کوله بران می افتیم؟ من دیدم که همه از حضور خانم ها در کابینه حرف می زنند، می خواستم بگویم که کل کابینه ام را خانم ها می گذارم تا دستی بالای من نباشد اما باید توجه داشت که همین زنان نیز از ما شایسته سالاری می خواهند.

 

این نامزد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اقتصاد باید درون زا و برون گرا باشد، عنوان کرد: وزیر خارجه باید یک تاجر موفق بین المللی باشد و رتبه بندی سفارت خانه ها باید بر اساس میزان معاملاتی که انجام می گیرد مشخص شود.

 

قاضی زاده در بخشی از سخنان خود خطاب به جوانان مطرح کرد: جوان هایی عزیزی که منتقد وضع موجود هستند و احساس می کنند پشت درهای بسته مانده اند و از دعوای راست و چپ خسته اند و می خواهند کشورشان را آباد ببینید این گوی و این میدان؛ دولت سلام فراتر از حزب و جناح و برای همه اقوام ایرانی است.

 

این نامزد ریاست جمهوری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت سلام می خواهیم فرصت طلبان را از پای سفره انقلاب بلند کنیم و سفره انقلاب را بتکانیم. این سفره انقلاب متعلق به مردم است.

 

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۷۷۱۹
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha