afee06fa-a4e4-405d-bbe2-b588bb0f0dcf
 

محمدصادق کوشکی کارشناس علوم سیاسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس، درباره ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در طول سال های ۶۸ تا اکنون که اختیارات نخست وزیر و ریاست جمهوری یکی شده، دولت آقای روحانی وحشتناکترین دولت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

کوشکی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید همه چیز وحشتناک بود، میزان زیان و خسارتی که این دولت به ملت، کشور و به اعتماد عمومی وارد کرد وحشتناک بود. هیچ کس از دولت آقای روحانی در امان نبود و زیان بارترین دولت در طول ۳۰ و اندی سال اخیر بود.

 

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: البته بهترین قاضی و بهترین آیینه برای بازنمایی کیفیت دولت آقای روحانی، رضایتمندی مردم از ایشان و دولتشان است و اگر مردم از دولت فعلی راضی نباشند یعنی این دولت عملکرد خوبی نداشته است.

 

کوشکی به انتظارات مردم از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: مهمترین توقع مردم این است که رئیس جمهور وظایف و اختیارات خود را بر اساس قانون اساسی دقیق بشناسد و تلاش کند این وظایف را بر اساس قانون، برنامه ریزی و درجهت منافع مردم بکارگیرد. ضمن آنکه انرژی خود و دولت را برای انجام اموری که در حوزه اختیارات اش نیست، تلف نکند تا نخواهد بعدا بحث نبود و کمبود اختیارات را مطرح کند! ازهمین رو از نامزدهای ریاست جمهوری نیز انتظار می رود در حوزه اختیارات یک رئیس جمهور برنامه های خود را طرح کنند.

 

این کارشناس سیاسی با مقایسه انتخابات ایران با کشورهای غربی بیان کرد: در جمهوری اسلامی مشارکت سیاسی وظیفه و تکلیف و گویای امیدواری مردم به نظام است. این یعنی نظام جمهوری اسلامی نظام مردم پایه و متکی به آرای مردم و مشارکت سیاسی آنهاست.

 

کوشکی با اشاره به برخی موج پراکنی ها مبنی بر کاهش مشارکت در انتخابات پیش رو عنوان کرد: کسانی که از هم اکنون با قاطعیت می گویند مشارکت در انتخابات پیش رو پایین خواهد بود؛ یا واقعا علم غیب  دارند و یا اینکه خواسته و ناخواسته در جنگ روانی دشمن برای ناامید کردن و دلسردکردن مردم از حضور در انتخابات شرکت می کنند.

 

وی با بیان اینکه هیچ دلیلی ندارد که بگوییم مشارکت در انتخابات پایین خواهد بود، تاکید کرد: در فضای امروز یک مانع بسیار بزرگی به نام کرونا داریم که همه ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده، به گونه ای که نزدیک به یکسال است اکثر فعالیت های  آموزشی، فرهنگی و مذهبی تعطیل شده است. لذا طبیعتا انتخابات پیش رو نیز تحت الشعاع این مانع قرار خواهد گرفت و قدری کاهش رای به خاطر کرونا ممکن است داشته باشیم که به دلیل این شرایط کرونایی چیز عجیبی نیست، اما این کاهش حضور را نباید به حساب مشارکت سیاسی پایین و یا اتفاقات سیاسی گذاشت.

 

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: البته در روز ۲۸ خردادماه  مشخص خواهد شد که مشارکت تا چه میزان است و شاید در شرایط فعلی مشارکت خوبی صورت گیرد. اظهاراتی از این دست نیز که با قاطعیت می گویند مشارکت پایین است و درصد تعیین می کنند، شاید یک جنگ روانی برای تضعیف مشارکت مردم در انتخابات باشد.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۷۲۳
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha