رئیسی
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران پرس،  آیت الله رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین دور مناظرات با اشاره به حواشی ایجاد شده در نخستین مناظره بیان کرد: در جلسه قبل برخی از بداخلاقی ها شد که به مثابه قانون اجازه داده شد چند دقیقه ای دفاع کنم اما نمی خواهم دفاع کنم و دفاع را به مردم محول می کنم.

 

رئیسی با بیان اینکه امیدوارم این نشست بر اساس اخلاق و قانون و آنچه که اقتضای این نشست است، برگزار شود، اظهار داشت: بسیاری از آذری ها به بنده لطف کردند که از لطف آنها سپاسگزارم.

 

رئیس دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره فاصله طبقاتی عنوان کرد: این موضوع محصول بی عدالتی و نوع تصمیم گیری هاست. امروز درهمین نظام سلامت برخی ها ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون دریافت می کردند و برخی دریافتهای ناچیز داشتند.

 

این نامزد ریاست جمهوری با تاکید براینکه حقوق باید به عدالت پرداخت شود، ادامه داد: برخی از بخشنامه ها صادر شده که در صورت رای آوردن در آنها تجدید نظر خواهیم کرد و حقوق برخی را به عدالت نزدیکتر کنیم.

 

رئیسی افزود: اگر ظرفیتهای اقتصادی در کشور باید به عدالت توزیع شود شاهد این میزان فاصله طبفاتی نخواهیم بود. این فاصله طبقاتی محصول تصمیم گیری های اقتصادی و تصمیم گیری های ناعادلانه است. ضمن آنکه نظام قیمت گذاری و نظام نظارت بر تامین و تولید و مصرف می تواند به جلوگیری از فاصله طبقاتی منجر شود.

 

این نامزد ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات محسن مهرعلیزاده درباره تحصیلات وی عنوان کرد: بنده مثل هر دانشجوی دیگر درس خوانده ایم و مدرک بنده معادل نیست.

 

رئیسی با بیان اینکه نسبت به هر مسئولیتی که داشتم در آن مقطع و تاریخ باید پاسخگو باشم و هستم، تصریح کرد: آقای مسولی  نیز که در بانک مرکزی است باید به مسئولیتشان پاسخگو باشد.

 

وی افزود: هر روز در سفره مردم بمبی منفجر می شود کیست که پاسخگو باشد؟

 

با بیان اینکه زمانی که تصمیم ارز ۴۲۰۰ گرفته شد، بنده در قوه قضائیه نبودم، مطرح کرد: اکنون سخن ما در نبودن یک اراده ای است که بتواند مشکلات را حل کند.  ما در قوه قضائیه یک مسئله ای را به نام ترک فعل باب کرده ایم که هر کس در حوزه مسئولیتی خود باید پاسخگو باشد.

 

رئیسی به موضوع کارگران نیز اشاره کرد و گفت:حقوق عادلانه یکی از مسائل مهم کشور است و کارگران باید بر حسب تورم حقوق شان متناسب سازی شود.

 

وی با بیان اینکه وضعیت اعتماد به دولت در پایین ترین سطح بوده است، گفت: ما از استقلال سیاسی برخورداریم اما استقلال اقتصادی به دلیل نگاه های فردی و جناحی نبوده است.

 

این نامزد ریاست جمهوری درباره موضوعات اجتماعی نیز مطرح کرد: اگر در بعد پیشگیری از آسیب های اجتماعی درست عمل می شد، می توانست وضعیت تفاوت کند.

 

رئیسی با بیان اینکه عدالت درکشور آسیب دیده است، گفت: قانون برای اجرا شدن تصویب شده است که اگر اجرا شود و حقوق افراد درست شناخته شود عدالت برقرار می شود.

 

وی درباره موضوع تحریم نیز بیان کرد: رفع تحریم ها حتما در دستور کار قرار خواهد بود اما باید برای خنثی سازی تحریم ها نیز تلاش کنیم، نباید اقتصاد را شرطی کنیم.

 

رئیسی ادامه داد: برخی می گفتند فقط ما بلد هستیم با دنیا برخورد کنیم اما در جریان مذاکرات دیدیم که این گونه نبود.

 

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: دیپلماسی اقتصادی یکی از ماموریت های وزارت خارجه است و یکی از ماموریت هایی مهمی که در دولت تعریف خواهم کرد دیپلماسی فعال اقتصادی است،  اگر دیپلماسی اقتصادی فعال داشته باشیم می تواند سهم صادرات ما افزایش یابد  و این با حرف و سخن نیز نمی شود.

 

رئیسی در پاسخ به سوال با محوریت مسکن و ازدواج آسان جوانان بیان کرد: در سفرهای استانی ارتباط با جوانان همواره برقرار بوده و در زمانی که مسئول آستان قدس رضوی بودیم، به برکت حضرت رضا  ۱۰ بلوک برای ازدواج جوانان ساختیم.

 

وی ادامه داد: کسانی که معتقد به نشدن هستند به قول آقای رضایی نمی توانند دراین عرصه( ریاست جمهوری) حضور فعال پیدا کنند.

 

رئیسی با بیان اینکه فعال کردن اقتصاد دریا می تواند موجب ایجاد اشتغال شود، گفت: ما خیلی راحت امکان حل مشکل جوانان را داریم و به جوانان گفته ام که از ما مسکن و اشتغال و از شما جوانان ازدواج.

 

این نامزد ریاست جمهوری در بخشی از سخنان خود مطرح کرد: من حاضرم با هر دولتمردی در هر پارکی و هر مکانی که خواست بدون برنامه ریزی بروم آنگاه ببینیم که نگاه این مردم به دولت چیست و نگاهشان به من چیست؟

 

وی با بیان اینکه در دور انتخابات قبل بسیار به من اهانت شد اما از هیچ کس شکایت نکردم، خطاب به نامزدهای اصلاح طلب گفت: چرا این گونه با مردم حرف می زنید؟ما امروز معتقدیم فضای مجازی بهترین بستر برای نظارت مردم بر عملکرد دولت است.

 

رئیسی در واکنش به سخنان عبدالناصر همتی که خوستار ممنوعیت گشت ارشاد شده، تصریح کرد: ما گشت ارشاد خواهیم داشت، اما برای مدیران و اگر دولتمردان خوب عمل کنند مردم نیز خوب رفتار خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۷۱۶
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha