جلیلی
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران پرس،  سعید جلیلی  نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دومین دور مناظرات انتخاباتی بیان کرد: اگر در فرهنگ غلط سیاسی نمایش جای کار واقعی را گرفت نمی توان انتظار داشت کارها جلو رود. با نمایش کارها پیش نمی رود. اگر فرآیند کارها را توضیح دهیم اما نتیجه ای نداشته باشد، این فرهنگ غلطی است.

 

جلیلی ادامه داد: اگر کارهای ریشه ای را کنار گذاشتید و به حاشیه پرداختید قطعا کارها بر زمین می ماند و این حتما کشور را متوقف می کند و  اگر نتیجه عملکرد مسوولان در زندگی مردم دیده نشود نشان می دهد که این کار واقعی نبوده و نمایشی بوده است.

 

وی افزود: نباید اجازه داد این فرهنگ غلط تسری یابد و اگر تصمیم درست گرفته نشد و یک سال معطل یک تصمیم شد، یا چندشغلی بین مسئولان رواج یابد و به ارزش تبدیل شود حتما نمی تواند آن کارها را درست انجام دهد و اگر این فرهنگ به نسل بعد رفت وضعیت بدتر می شود.

 

این نامزد ریاست جمهوری با انتقاد از روند برگزاری مناظره بیان کرد: بسیاری از موضوعاتی که مورد توجه مردم است در اینجا مطرح نمی شود و آیا این نوع پاسخگویی می تواند مردم را مطلع کند؟ کسی از بنده درباره اینکه برای روستا چه برنامه ای دارید سوال نکرده است. این سبک مناظره کمکی به انتخاب مردم نمی کند. اگر می خواهیم کشور را جهش دهیم باید بدانیم که برنامه ما چیست و دلیل اینکهاز برخی دوستان برای مناظره دعوت کردیم برای این است که مردم بهتر انتخاب کنند. اینکه در این برنامه یک سوال مشخص شود و همه جواب دهند.(درست نیست) نمی خواهیم که تست هوش بگیریم!

 

جلیلی تاکید کرد: رئیس جمهور کسی است که بتواند با اقتدار دولت آینده را اداره کند و رئیس جمهور این نیست که چند حرف درشت بزند و سر روصدا کند.

 

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اظهاران نامزدهای اصلاح طلب و دولت فعلی مبنی بر حمایت از بانوان عنوان کرد: در هشت سال گذشته بارها از حقوق خانم ها صحبت شد اما نتیجه اش چی بوده است ؟

 

جلیلی با بیان اینکه در حوزه سلامت ده عامل خارج از وزارت بهداشت وجود دارد، گفت: موضوع سلامت در این سال ها در چند طرح مهم اجرا شده است که یک طرح شبکه بهداشت بود که چون طرح درست بود و دقیق فهمیده شده بود به عنوان یک الگو در کشورهای دیگر مطرح شده است. یک طرح نیز مانند طرح تحول سلامت داریم که یک طرح نمایشی است.

 

وی ادامه داد: اگر صحبت از نظام سلامت می کنیم باید وزارت بهداشت مدعی باشد اما وزارت خانه های دیگر نیز در آن نقش دارند.

 

جلیلی تصریح کرد: اگر دچار کار نمایشی شدید هشت سال کشور در مسیری پیش می رود که بعد متوجه می شوید آن مسیر غلط است.

 

این نامزد ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سیاست خارجی کشور بیان کرد:  اشکال ما به دولت این است که معطل سه تا چهار کشور مانده است. در حالی که شما باید این هنر را داشته باشید و فرصت را از دست ندهید که تعاملات خود را با کشورهایی که نقاط مشترک دارید ادامه دهید.

 

وی درباره بخشی از سخنان همتی نیز این گونه واکنش نشان داد که این چیزهای موهوم چیست که آقای همتی می گوید می خواهند بروند در کاخ سفید حسینیه بسازند؟

 

جلیلی در بحث تحریم ها خطاب به نامزدهای اصلاح طلب بیان کرد: ما می توانیم کارهای بزرگی در خنثی سازی تحریم ها انجام دهیم و در این باره باید درموضع آفندی باشیم. این کار  می شود اما شما نمی توانید. در این هشت سال آنچه که دیدیم کندی بود.

 

وی در ادامه تاکید کرد: کشور باید جهش پیدا کند و این یک ضرورت است و حاضر هستم با هر کسی که مخالف این موضوع است مناظره کنم. اینکه معطل اف ای تی اف باشیم . این که نشد، بنده اعتقدم این است که کشور را نباید معطل کرد.

 

این نامزد ریاست جمهوری در پایان تاکید کرد: رئیس جمهور باید برای جهش به ظرفیت های کشور اشراف داشته باشد.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۷۱۷
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha