۳۵۵۷۵۸_۴۸۵ (۱)
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی در خصوص خرید و فروش داروهای تقلبی مربوط به کرونا در فضای مجازی و کشف بیش از ۳۰۰ عدد انواع این دارو، خبر داد و گفت: فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید داروی مربوط به کرونا کرده و زمانی که جهت استفاده آن با پزشک مشورت نموده متوجه شده داروها فاسد و تاریخ گذشته است.

این مقام انتظامی گفت: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت باتوجه به نیاز مادرم به این داروها، در فضای مجازی جستجو کردم و در فضای تلگرام با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این دارو معرفی کرد آشنا شدم و پس از صحبت های اولیه بنده مبلغ زیادی جهت خرید این داروها برای وی واریز کردم و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شد این داروها به هیچ عنوان قابل استفاده نیست.

وی افزود:کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند مجرم با ایجاد یک کانال تلگرامی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان داروهای کرونا به افرادی که نیازمند این دارو هستند می کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرم در مخفیگاه خود در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و بیش از ۳۰۰ قلم داروی غیرقابل استفاده مربوط به کرونا از محل اختفای وی کشف شد.

گودرزی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار میکرد اما پس از روبه رو شدن با شاکی پرونده و ادله دیجیتال ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش داروهای فاسد اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند،بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۷۳۶
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha