WhatsApp Image 2020-06-14 at 11.59.13 (1)_1399622133841
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ یکی از مسائل مهم در شهر تهران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن هشت سال دفاع مقدس است. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران یکی از مجموعه‌هایی است که در دوره چهارم مدیریت شهری ساخته شد.

این موزه محلی برای ارائه بخش اندکی از حماسه ملت ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس است که در کنار مجموعه‌های بزرگ فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری تهران نظیر باغ کتاب تهران، کتابخانه ملی، فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی، باغ هنر و مصلی بزرگ تهران قرار گرفته و مجموعه‌ای است که می توان آن را به‌عنوان قطب فرهنگی شهر تهران دانست.

در حالی که مدیریت شهری در دوره چهارم اهمیت ویژه‌ای را به مفاهیم والا و ارزشمند ایثار و جهاد داده و در این راستا با ساخت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشگام بود، اما در دوره پنجم مدیریت شهری در زمینه گسترش فرهنگ و ایثار نه تنها اقدامی صورت نگرفت، بلکه شاهد حذف نام شهدا از معابر بودیم.

عدم توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی مربوط به حوزه ایثار و شهادت در چهار سال اخیر حتی کار را به جایی رساند که در همین ماه‌های اخیر شاهد ادغام اداره کل امور ایثارگران با دیگر بخش‌های شهرداری بودیم که این موضوع بسیاری از ایثارگران تهران را ناراحت کرد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۶۹۶
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha