۳۴۰۲۰۶۴







به گزارش تهران پرس، سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا گفت: وزارت کشور، اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به فرمانداری‌ها آغاز کرد و فرمانداری‌ها در جریان صلاحیت داوطلبان قرار گرفتند و تا پیش از بیستم که نخستین روز تبلیغات است به اطلاع داوطلبان خواهند رساند.



وی اضافه کرد: در شهر‌های کشور ۵۱ هزار و ۶۰۰ نفر نام نویسی کرده بودند که پس از رسیدگی هیئت‌های اجرایی در سراسر کشور و سپس هیئت نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها در سراسر کشور، بحث در صلاحیت یازده هزار و ۳۹۷ نفر، مطرح شد که هشت هزار و ۸۵ نفر اعتراض کردند و ۶ هزار و ۳۹۸ نفر هم به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور اعتراض کرده بودند که صلاحیت هزار و ۴۷۲ نفر مورد تایید قرار گرفت و به وزارت کشور اعلام شد.



رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا گفت: در کل روستا‌های کشور, ۲۴۵ هزار و ۹۹۴ نفر نام نویسی کرده بودند که امروز آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت شورا‌های روستاهاست و پس از رسیدگی به صلاحیت ها، صلاحیت ۲۲۵ هزار و ۵۵۴ نفر مورد تایید قرار گرفته است و چهار هزار و ۳۸۸ نفر هم در سراسر کشور انصراف دادند.



کاظمی افزود: در سطح کشور در بین شهرستان‌ها و شهرها، ۸ شهر داشتیم که با توجه به تعداد کم نام نویسی کنندگان، به حد نصاب نرسید و در جلسه با وزارت کشور قرار شد برای آن تدبیری اندیشیده شود.



رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: برای روستا‌ها هم تعدادی ثبت نام نکرده بودند که باید پس از انتخابات با هماهنگی وزارت کشور، برای این روستا‌ها هم چاره اندیشی شود.




منبع: صداوسیما


انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۶۸۶
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha