آیت الله سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه) در گفتگو با نخبگان که از شبکه چهار صدا و سیما پخش شد، اظهار داشت:  «دولت می‌تواند با ارائه زمین و تسهیلات مشکل بخش مسکن را حل کند».
۶۵۴۵۸۰۴_۸۰۵
 

گروه سیاسی تهران پرس‌؛ در یازدهمین روز از تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری، برخی از کاندیداها با حضور در رسانه ملی و یا حضور در جمع مردم به بیان برنامه‌های خود پرداختند.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه) در گفتگو با نخبگان که از شبکه چهار صدا و سیما پخش شد، اظهار داشت:  «دولت می‌تواند با ارائه زمین و تسهیلات مشکل بخش مسکن را حل کند».


رئیسی با بیان اینکه امروز کشور ما گرفتار رفیق بازی و جناح بازی است، گفت: «مهمترین موانع کشور رودربایستی است، کشورداری و مدیریت با رودربایستی نمی‌سازد. نان و آب مردم، رونق اقتصادی و جهش تولید با کار بدون رودربایستی پیش می‌رود».


این نامزد ریاست جمهوری عنوان کرد: «با حمایت از کمیته امداد، بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانیم فقر مطلق را از بین ببریم. برای اشتغال این قشر می‌توانیم فضای ایجاد کنیم که محرومین آماده کار شوند».


رئیسی تاکید کرد: «تا وقتی که سفره مردم را بند کردیم به ارز و نهاده های دامی که از خارج کشور به ما نمی دهند و موجب گرفتاری ما می شود، نمی‌توان سفره مردم را مدیریت کرد».


نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «دولت الکترونیک که شعارش داده می‌شد، متاسفانه به علت مقاومت برخی دستگاه‌ها و عدم جدیت دولت عملی نشده است».


رئیسی افزود: «ما در کشورمان مغزهایی داریم که می‌توانیم در فضای مجازی از آن‌ها استفاده کنیم و در زمینه فضای مجازی فعالیت کنیم».


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «در برنامه اقتصادی ما افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های مردم در نظر است که همه بر افزایش تولید مبتنی است».


نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «راهکار حل مشکل مسکن این است که سهم ۵۰ درصدی را در سبد هزینه خانواده حداقل به ۳۰ درصد برسانیم که امکان آن نیز وجود دارد و برنامه ریزی شده است».




علیرضا زاکانی امروز دوشنبه پس از ضبط برنامه تبلیغاتی که قرار است ۲۴ خرداد با موضوع رئیس جمهور و جوانان از شبکه سوم سیما پخش شود، در جمع خبرنگاران حاضر شد.


زاکانی با بیان اینکه ما ۹ پیشران برای اقتصاد معرفی کرده‌ایم و فقط یکی از آن‌ها نفت و گاز و پتروشیمی و معادن است، گفت: «بنده مدعی‌ام که آنقدر ظرفیت داخل ایران وجود دارد که اگر عرضه فعال کردن توانمندی‌ها را داشته باشیم نیازمند نیروی کار خارجی هستیم».


زاکانی در پاسخ به سوالی درباره‌ اشتغال‌زایی بیان کرد: «ما در ۶ ماه اول حداقل ۵۰۰ هزار شغل و در سال بعد ۱.۵ میلیون شغل و از سال بعد دو میلیون شغل می‌توانیم ایجاد کنیم».


وی افزود: «در کشورمان امروز مشکل بیکاری داریم، چون تعارض منافع، فساد و خودباختگی نمی‌گذارد که مسئول، نوکر مردم باشد، اما ما به فضل الهی برای آینده اینگونه مشکلات را نخواهیم داشت».




سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی دیگر نامزد ریاست جمهوری درباره نوع ویژه به واردات کالا‌ها به کشور افزود: «ما باید یک ایران بزرگ اقتصادی سیاسی در بازار بزرگ ۶۰۰ میلیونی در منطقه تشکیل دهیم یعنی راه توسعه ایران در این است که این بازار هزار میلیارد دلاری نقش ویژه خود را به ویژه با تشکیل شرکت‌های زنجیره تولید بین ایران با یک و یا ایران با چند کشور شکل گیرد».


قاضی‌زاده در ادامه مطرح کرد: «ایران از نظر علم و فناوری مدیریت اقتصادی ترانزیت منطقه و حجم نقدینگی این ظرفیت را دارد که به محور اقتصاد منطقه ۶۰۰ میلیونی تبدیل شود».




سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در تلویزیون اینترنتی خود با بیان اینکه ما به سی و یک استان رفتیم و شهر به شهر بررسی کردیم، تصریح کرد: «مسئول کارگروه روستا و عشایر دولت سایه، برای پژوهش دقیق و ارزیابی واقعی، بیش از یکسال در استان‌های مختلف زندگی کرد و مداوم با روستانشینان و عشایر در ارتباط بود».


جلیلی افزود: «وقتی برنامه حوزه کشاورزی مشخص نباشد، یک سال پیاز کمیاب می‌شود و یک سال دیگر روی دست کشاورزان می‌ماند».


جلیلی همچنین عصر امروز با حضور در نشست مشترک کارگروه‌های دولت سایه تصریح کرد: «اعتقاد ما این است که برای پیشرفت کشور ما نیازمند یک تلاش همگانی هستیم».


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  با بیان اینکه دولت سایه، سایه مردم است بر سر دولت، تصریح کرد: «دولت سایه یک گفتمان است. یعنی همه مردم باید سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کنند و سعی کنند در آن یک تأثیر مثبت بگذارند».


جلیلی ادامه داد: «دولت سایه در هشت سال گذشته به موضوعات کشور توجه جدی کرد و برای هر موضوع سعی کرد، پاسخ‌های معتبر پیدا کند».


وی  گفت: «ما معتقدیم برای پیشرفت کشور حتی یک روز هم نباید معطل کرد. توانمندی‌های کشور و ظرفیت های ما به گونه‌ای است که به خوبی می تواند ۴ سال آینده یک جهش در شأن ملت ایران داشته باشد».


وی با بیان اینکه لازمه جهش تولید، جهش صادرات است که در تعاملات با کشورهای خارجی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد:  «سیاست خارجی ما نباید معطل یک یا چند قدرت بزرگ باشد که آنها بخواهند برای ما تعیین تکلیف کنند».




محسن رضایی نیز امروز دوشنبه عنوان کرد: «در بخش پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، منابع تامین آن مشخص و روشن است و این یارانه در وهله اول به ۴۰ میلیون ایرانی پرداخت می‌شود و هر دو سال ۱۰ میلیون نفر به این جمعیت افزوده خواهد شد».


نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: «ما خانه‌داری را شغل محسوب می‌کنیم و به خانم‌هایی که دوره‌های ۶ ماهه آموزش و تربیت فرزند و بهداشت و سلامت خانواده را دیده و کارنامه بهداشتی و تربیتی دریافت کنند حقوق می‌پردازیم که البته اولویت اول ما با خانم‌هایی است که بیش از ۲ فرزند داشته باشند».


رضایی همچنین در خصوص تامین مسکن گفت: «هر زوج جوان که بتواند ۱۰ درصد هزینه ساخت را بیاورد می‌تواند ۹۰ درصد دیگر را وام بانکی با اقساط ۴۰ تا ۵۰ ساله دریافت کند».




عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که امشب مهمان برنامه بدون تعارف و گفتگوی ویژه خبری بود، اظهار داشت:  «از ابتدا با ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی مخالف بودم». 


وی ادامه داد: «اقتصاد ما دچار مشکلات جدی است که علت آن به تعارض منافع، عدم شفافیت و دخالت دولت در امور اقتصادی بخش خصوصی مربوط می‌شود».


  همتی افزود: «وقتی ما قیمت گذاری دستوری را پایه و اساس کارمان قرار می‌دهیم نتیجه اش رانت و سوء استفاده می‌شود و این تعارض منافع در همه بخش‌ها رسوخ کرده است».


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد:  «زمانی که در بانک مرکزی بودم اسامی همه دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده بودند به صورت شفاف اعلام کردم». 


همتی اضافه کرد:  «وقتی نظام جامع مالیاتی درست و شفافی نداریم کسانی که باید مالیات بدهند نمی‌دهند و ما مجبور می‌شویم برای پرداخت یارانه پول چاپ کنیمه و به مردم بدهیم که تورم ایجاد می‌شود».


وی افزود: «کشاورزان عزیز واقعا حق دارند در واقع معنا ندارد که ما در سال گذشته سیب و دیگر محصولات کشاورزی را در حد ۲ تا ۳ هزار تومان از کشاورزان خریدیم، ولی در بازار بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان فروخته شد. من معتقدم دولت تنها کاری که باید انجام دهد خرید تضمینی داشته باشد و قیمت را اجازه دهد به روز تعیین شود تا کشاورز ضرر نکند».


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: «دلالی در کشور ما ناشی از ساختار اقتصاد ماست من این حکمرانی اقتصادی را عوض خواهم کرد و اجازه نمی‌دهم کشورمان در این مسیر قرار بگیرد».




محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ظهر امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری اظهار داشت: «در همین دوره ریاست جمهوری شاهد بودیم دولت موفق نشد بسیاری کارها را انجام دهد به این علت که دیگران نگذاشتند و این اجازه را ندادند».


مهرعلیزاده به کنایه به سفرهای کاری رئیس دستگاه قضا، عنوان کرد: «از دو سال پیش پوشش خبری و تبلیغات مشخص برای یک کاندیدای مشخص صورت گرفت».


ابن نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه در ۴۲ سال اخیر در حوزه‌های مختلف فعالیت و کار اجرایی کرده‌ام، گفت: «برنامه اقتصادی من بر اساس یک الگوی حکمرانی اقتصادی دقیق و تجربه شده است».


مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر ائتلاف او با عبدالناصر همتی، اظهار داشت: «رایزنی‌ها ادامه دارد و شرایط هفته آینده روشن خواهد شد. من به عنوان یک کاندیدای اصلاح‌طلب حتماً در مسیری پیش خواهم رفت که منافع اصلاحات حفظ شود».


وی برجام را یک سند افتخار برای دستگاه دیپلماسی کشور در چندین دهه اخیر دانست که باید از آن حراست شود.


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه با توجه به اینکه ۱۴ پست در ۴۰ سال انقلاب بر عهده داشته‌اید خود را مبتلا به «سندروم پست بی‌قرار» که در مناظره اول به آن اشاره کردید نمی‌دانید؟ گفت: «اکثر مسئولیت‌های من با مسندهای اقتصادی در ارتباط بوده است. بنده هیچوقت هوس تغییر پست نداشتم و با نظر رئیس جمهور وقت یا اقتضای زمان، مسئولیتم تغییر کرد، بنابراین خود را مشمول این سندروم نمی‌دانم». 


مهرعلیزاده با بیان اینکه اجازه نخواهم داد میانگین سنی اعضای دولت از ۴۵ سال تجاوز کند، گفت: «البته اگر این عدد ۴۷ شد به من خرده نگیرید. همچنین حداقل سه نفر از وزرا را از میان بانوان انتخاب خواهم کرد».


وی همچنین مدعی شد:  «رقیب من در انتخابات مشارکت پایین است و اگر مشارکت کم باشد فرد دیگری انتخاب می‌شود». 



انتهای پیام/الف

کد خبر: ۷۷۱۰
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha