۹۳۵۲۷۸_۹۲۴
 

گروه سیاسی تهران پرس‌؛ در دهمین روز از تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری، برخی از کاندیداها با حضور در رسانه ملی و یا حضور در جمع مردم به بیان برنامه‌های خود پرداختند.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (یکشنبه) در گردهمایی فضلای حوزه‌های علمیه در مدرسه عالی شهید مطهری تهران با بیان اینکه وضعیت اقتصادی موجود و نظام دیوان سالار حاکم بر ادارات و سازمان‌ها موجب گله‌مندی مردم است، تاکید کرد: «اصلاح این وضعیت با حضور خود مردم تحقق می‌یابد».

 

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: «می‌شود بدون رودربایستی با فساد مبارزه کرد و وابستگان قدرت و ثروت را پای میز محاکمه کشاند و عدالت را درباره آنها اجرا کرد و به مردم اطمینان داد که مصمم به اجرای عدالت هستیم».

 

این نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: «اقشار مختلف مردمی باتوجه به عملکرد موفق دستگاه قضا در دوره تحول از من خواستند وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوم و من حضور نیافتن خود در این میدان را راحت‌طلبی می‌دانستم».

 

وی مطرح کرد:  «مسائل کشور مسئله یک حزب و گروه نیست و من در این مقطع حساس کشور بر حسب وظیفه برای تغییر در روند موجود به عرصه آمده‌ام و با متلک و تهمت مطلقاً جا نمی‌زنم».

 

رئیسی تاکید کرد: «امروز به ملت می‌گویم که قاطع، جدی و با اراده وارد میدان شدم و تهمت‌ها و توهین‌ها را به جان می‌خرم و اگر با رای مردم انتخاب شوم ریشه‌های فساد را می‌خشکانم و با علت‌های فساد برخورد می‌کنم».

 

رئیسی همچنین عصر امروز یکشنبه در جمع مردم اسلامشهر حضور یافت و تصریح کرد: «باید فضا تغییر کند و این با کمک جوانان شدنی است».

 

این نامزد ریاست جمهوری همچنین تاکید کرد: «امروز می طلبد که مردم به طور گسترده حضور پیدا کنند و تغییرات جدی به نفع مردم صورت گیرد».

 

 

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در برنامه «رئیس جمهور و جوانان» بیان کرد: «زمانی که بازار سرمایه، به بازار سفته بازی و سوداگری تبدیل شود، نتیجه لازم را نخواهد داشت و اگر می‌خواهید بازار بورس آرامش پیدا کند، باید بین بازار پولی و بازار سرمایه هماهنگی وجود داشته باشد».

 

جلیلی تاکید کرد: «هنر رئیس‌جمهور باید این باشد که بتواند بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس را با هم هماهنگ کند و تدابیری اندیشیده شود تا اگر کسی در این عرصه وارد شد اطمینان داشته باشد».

 

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: «در همان سه ماه اول تشکیل دولت، سازوکاری را به‌کار خواهیم گرفت که ریسک‌پذیری را برای سهام‌داران خرد به حداقل برساند».

 

جلیلی با بیان اینکه رفیق‌بازی، پارتی‌بازی و عدم شایسته‌سالاری نیز فساد است، مطرح کرد: «کار نمایشی نیز فساد است که بسیاری از مدیران، عمده وقتی که صرف می‌کنند، صرف کارهای نمایشی می‌شود».

 

 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دیگر نامزد ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه تبلیغاتی در رادیو فرهنگ نیز مطرح کرد: «صنایع پتروشیمی ۸۰ هزار شغل ایجاد می‌کند این در حالی است که متأسفانه ۲۵ درصد بخش بالادستی پتروشیمی بیکار مانده است».

 

قاضی‌زاده در برنامه بدون تعارف نیز مطرح کرد: «باید یک دگردیسی اتفاق بیفتد. ما نیاز به یک انقلاب در سازوکارهای کشور داریم. ما مدل حکمرانی را باید اصلاح کنیم».

 

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم آماده ترین فرد حاضر در عرصه انتخابات کشور باشم، تصریح کرد: «برای همه مشکلات کشور طراحی راهبردی داریم اما برای ۱۹ موضوع کشور اقدام و پروژه داریم».

 

 

علیرضا زاکانی از داوطلبان ریاست‌جمهوری امروز  یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: «جهت اصلی فعالیت‌های اقتصادی در دولت بنده توجه ویژه به بازار سرمایه خواهد بود و من همه داشته‌های دولت را در خدمت این بازار می‌گیرم».

 

از دید زاکانی،  «دعوای میان وزرای نفت و امور اقتصادی و دارایی، دعوا درباره سیاستگذاری‌های دستوری قیمت‌ها و نیاز دولت به این بازار سرمایه»از دلایل اشکالات بازار سرمایه است.

 

وی با تاکید براینکه بانکی که به تولید کمک نکند بهتر است درش بسته شود، گفت: «باید به گونه‌ای سیاستگذاری کنیم تا دولت در بازار سرمایه نکند و خودش را خرج بازار سرمایه کند نه این که بازار سرمایه و مال مردم را خرج خود کند».

 

این نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: «دولت باید برای رونق بازار سرمایه کمک کند نه اینکه کمر بازار سرمایه را بکشند تا بتواند از این طریق خود را اداره کند».

 

 

عبدالناصر همتی دیگر نامزد ریاست جمهوری در گفتگویی، اولین مناظره انتخاباتی را مانند مسابقه هفته قلمداد کرد که فرصتی  برای اعلام برنامه ها وجود نداشت.

 

همتی همچنین در ادعایی تکراری اظهار داشت: «احساس کردم تقریبا یک در برابر پنج هستم و یک جریان خاصی متعهد شده بودند که بنده را تخریب کنند».

 

وی ادامه داد: «با وجود این که گفته بودم من نماینده دولت فعلی نیستم و مستقل به صحنه آمده ام و با وجود این که مقام معظم رهبری فرمودند نامزدها‏، برنامه‌ها و به ویژه برنامه‌های اقتصادی خود را برای مردم تشریح کنند، اما دوستان تلاش کردند نگذارند من برنامه هایم را بگویم بیشتر حاشیه ایجاد کردند که من مجبور شدم به مطالب آن عزیزان بپردازم».(این درحالی است که همتی اولین نفری بود که در مناظره دیروز به مباحث حاشیه‌ای پرداخت)

 

رئیس سابق بانک مرکزی همچنین از سفرهای استانی رئیس دستگاه قضا انتقاد و  آن را تبلیغاتی قلمداد کرد!

 

 

محسن رضایی میرقائد از نامزدهای ریاست‌جمهوری در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی استانی خود در معاونت سیما در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دولت ما در خدمت هر فرد شایسته‌ای است که بتواند کاری انجام دهد، گفت: «در این راه بجز افرادی که در فساد‌های بزرگ دست داشتند از شایستگان این دولت و دولت‌های قبلی هم استفاده خواهیم کرد. چراکه اساس ما شایسته سالاری است و از همه برای آبادی ایران اسلامی استفاده خواهیم کرد.».

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۶۸۰
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha